2021-04-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Sänkt ribba för psykisk terror.

Kanske hårt ordval. Men jag tycker det är äckligt när hon vill utsätta varje individ för det dom har svårast för. Inte bara göra det tufft för gruppen.
Medlem
nicamaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Pedros, som var immun, fick välja vilka som skulle bli adel tillsammans med honom. Ungefär samma premisser som militärveckan. Adelns bestämmer allt, tjänstefolket får inte tilltala adeln först samt får endast äta adelns rester.
tack ska du ha!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Ja jag var väldigt otydlig där när jag skrev. Självklart är det bra mat, dom ska inte gnälla på det. Men tror kombinationen av att inte få äta något annat än ärtsoppa till frukost, lunch och middag och ha generaler som bara gapar och ger straff för att vara elaka, så i den situationen tyckte jag att det var värre. Det var ju en hel vecka också.

Att dom ska leva sig in rollerna tycker jag, annars finns det ingen poäng med rollspel. Men eftersom det inte är på blodigt allvar, så kan man ha lite fingertoppskänsla och läsa av om folk är väldigt trötta och utmattade och välja vad man bestraffar dom med.

Men tandborstningen kunde ha varit värre om detta hade varit i en vecka och dom fick det som uppgift och kanske inte mådde helt bra.

Situationen och hur man befaller tycker jag oftast väger tyngre än vad man faktiskt befaller om.
Jag är med dig, rollerna ska levas och det ska vara tufft för allihopa som är mindre lyckligt lottade för så ser spelet ut. Helt rätt, hoppas att slavarna får ett helvete idag, jag önskar att militärveckan även den hade varit hårdare.

Jag gillar däremot inte gnäll och gråt, än mindre se två av dom största lipsillarna som bröt ihop dag 1 under militärveckan få styra och ställa nu utan sitt tidigare gnäll i åtanke.

Men jag ska inte klaga, jag gillar att dom kör över slavarna. Men Simon och Adrian ställs inför dåliga dager. Ser dåligt ut, speciellt Adrian som tvingar folk till att träna när han själv grät på träningspasset första militärdagen.
2021-04-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Va, spott på pommesen skedde redan första dagen utöver det lip och gnäll som fanns knappt en timma in i temat.
Hahaha ja podde lipa ju efter 90 sekunder skrev dom va eller var det kanske 90 min men ändå
2021-04-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Att just använda det som skäl till den befallningen är rätt illa. Emelie gillar inte att kramas så nu tvingar vi henne till det.
Judith tog kommandot och listade vilka saker tjänstehjonen inte gillar och väljer sedan befallningar till de att göra just de sakerna. Under militärveckan fick väl alla göra samma. Eller fick Judith egna order att göra saker hon uttryckt att hon inte gillar?
Tror det bor en lite sadist inom Ojudith. Simon sa ju precis tvärtom, att Narcos kunde vara i köket för att hon gillar att vara där.
2021-04-16, 12:21
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analipungbl4si
Vad äre för fel på albanen? Varför dricker han aldrig alkohol? Har han svårt att behärska sig efter ett par burkar?

Nä men det är ju ramadan. Förra året i BB glömde han bort och visste inte när det var ramadan. I år skulle han bli påmind. Men han väljer bara bort alkoholen. Maten är det tydligen inte lika viktigt med. Och han sa att han gör det för att föräldrarna vill det. Så förstår inte riktigt poängen med det om man själv inte "tror på det" och bara gör det halvdant. Men men...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullShihtzu
ja och det här är ju bara som en vanlig dag för adrian och pedram som aldrig gör något i huset
Sant
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Luilv-
Så Simon bjöd alla tjänstefolk på en öl?! LEGEND.

Ja, alla som ville ha fick öl av Simon
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Att just använda det som skäl till den befallningen är rätt illa. Emelie gillar inte att kramas så nu tvingar vi henne till det.
Judith tog kommandot och listade vilka saker tjänstehjonen inte gillar och väljer sedan befallningar till de att göra just de sakerna. Under militärveckan fick väl alla göra samma. Eller fick Judith egna order att göra saker hon uttryckt att hon inte gillar?

Nej det fick hon inte. Gruppen fick samma regler/straff. Enda enskilda straffet var väl armhävningar till dom som inte följt order.
Medlem
Vad är det med Judith och sex, har hon varit med om ett övergrep eller? Då kan man ju bli översexual och inte veta vad gränser går. Så tröttsamt att hon nu konstant tjatar om kåt och stånd om peddot, räcker det inte en gång om dom tkr det är så kul
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicamace
kommer bli en diskussion nånstans om att den svarta tjejen står i köket och tvingas svara upp mot den vita överheten med ja frun/ja herrn - hej den amerikanska södern på 1800-talet!

Jävla rasse-Peddo som inte valde henne. UUUUUUUUT NU!

2021-04-16, 12:22
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
TV4 plays live fungerar felfritt. På Cmore laggar det hela tiden. Samma för er?

Cmore fungerar bra för mig idag iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in