2021-04-16, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Dom skriver 20-årsåldern. Så knappast en 29-åring.

Kan ju vara felaktiga uppgifter i media. Det var nyligen ett mord på en 18-åring som benämndes i 25 års-åldern.
Citera
2021-04-16, 11:38
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Media skriver dock att det är kvinnan som är i 20 årsåldern och mannen i 25 årsåldern.

Aj, miss av mig. Finns inga solklara kandidater då. Eftersom media beskriver dem som sambos kan man ju tycka att båda borde vara folkbokförda på samma adress.
Citera
2021-04-16, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkylarGrey
Media tenderar att överdriva "lovande talanger". Efter att ha kollat igenom alla som bor på gatan lägger jag mina kort på R*smus *lstermark (* = a). Han har varit (inte längre) resurstränare för damerna i DIF. Skulle inte förvåna mig om han själv varit fotbollsspelare som yngre.

Han bor på samma adress som sin fästmö, Kaj*a Ny*tröm (* = s). Utifrån deras bilder på Facebook framgår det att de har en bebis tillsammans. Hon är 29 år och han 27, så det kan falla på att media beskriver en kvinna i 25-årsåldern. Det finns dock tidigare fall där åldern visar sig vara någon annan än vad som beskrivs i tidningarna.

Min magkänsla säger att det är dessa det gäller, men jag kan ha fel. Oerhört tragiskt, oavsett vad. Det är ett samhällsproblem att kvinnor blir mördade av män i sin närhet, och det inget som bara gäller invandrare. Vill inte göra en politisk poäng av detta fall, men det är svårt att låta bli när alla på Flashback skriker invandrare så fort det ryktas om ett våldsbrott.

Nej hon lever. Hon har även kommenterat under inläggen i den lokala Facebook gruppen om mordet. Så det är inte RA
Citera
2021-04-16, 11:40
Medlem
Citat:
Aj, miss av mig. Finns inga solklara kandidater då. Eftersom media beskriver dem som sambos kan man ju tycka att båda borde vara folkbokförda på samma adress.
Ja, skulle även kunna vara andrahandshyresgäster, som ej är folkbokförda där. Alternativt så är det en annan adress som gäller.
Citera
2021-04-16, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Nej alla kvinnor gillar inte att bli behandlade som skit.
Många av dessa psykopater lindar in ömtåliga och framför allt sårbara kvinnor i sina garn och på ett psykopatiskt vis invaggar de kvinnorna i att de är djupt älskade.
Sakta men säkert fjärmar de kvinnan från föräldrar, syskon vänner och arbetskamrater.
Dessa psykopater är oerhört sluga och beräknande.
Ja men varför går tjejer på det gång på gång? I expressen pratade dom om ett fall där en man satt i rättegången åtalad för kvinnofridskränkning. En kvinnlig åhörare som var med vid rättegången blev sen ihop med honom, och sen blev hon också slagen.
Citera
2021-04-16, 11:41
Medlem
Citat:
Media tenderar att överdriva "lovande talanger". Efter att ha kollat igenom alla som bor på gatan lägger jag mina kort på R*smus *lstermark (* = a). Han har varit (inte längre) resurstränare för damerna i DIF. Skulle inte förvåna mig om han själv varit fotbollsspelare som yngre.

Han bor på samma adress som sin fästmö, Kaj*a Ny*tröm (* = s). Utifrån deras bilder på Facebook framgår det att de har en bebis tillsammans. Hon är 29 år och han 27, så det kan falla på att media beskriver en kvinna i 25-årsåldern. Det finns dock tidigare fall där åldern visar sig vara någon annan än vad som beskrivs i tidningarna.

Min magkänsla säger att det är dessa det gäller, men jag kan ha fel. Oerhört tragiskt, oavsett vad. Det är ett samhällsproblem att kvinnor blir mördade av män i sin närhet, och det inget som bara gäller invandrare. Vill inte göra en politisk poäng av detta fall, men det är svårt att låta bli när alla på Flashback skriker invandrare så fort det ryktas om ett våldsbrott.
Nja media skriver kvinna i 20 årsåldern. De borde väl inte ha sånt stort spann på ålder tänker jag!
Citera
2021-04-16, 11:42
Medlem
Troians avatar
Citat:

Jag håller det fortfarande inte för osannolikt. 20-årsåldern kan vara 18-29, typ.

Visserligen kan man då hävda att det är inkonsekvent att kalla en person som är 27 för 25-årsåldern, men polisen har sagt ”25-årsåldern”, kan hända att uppgiften kommer därifrån.
Citera
2021-04-16, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeBack
Ricardo Gray? Var en lovande talang.
Han skulle det faktiskt kunna vara.
Citera
2021-04-16, 11:44
Medlem
EBTs avatar
Står ju att det är en tidigare talang. Behöver inte ens vara aktiv längre.
Citera
2021-04-16, 11:45
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillva
Han skulle det faktiskt kunna vara.

Skriven i Fisksätra.
Citera
2021-04-16, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag håller det fortfarande inte för osannolikt. 20-årsåldern kan vara 18-29, typ.

Visserligen kan man då hävda att det är inkonsekvent att kalla en person som är 27 för 25-årsåldern, men polisen har sagt ”25-årsåldern”, kan hända att uppgiften kommer därifrån.
Det vore ju att medvetet vilseleda om man skriver att mannen är i 25-årsåldern och kvinnan i 20-årsåldern, om det skulle gälla dessa individer.
Citera
2021-04-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Kvinna i 20-årsåldern bör vara 18-22 år om man ska vara helt korrekt, men ja tidningar skriver ju lite slarvigt ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in