2021-04-16, 08:36
Medlem
mera brus i micken ffs
2021-04-16, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanglampa
Godmorgon.
Tittade inte på liven något igårkväll. Något kul som hände på festen man bör veta?

Absolut.... inte ett jävla skit.
2021-04-16, 08:45
Medlem
FÖRMIDDAG
- Tidsresa till 1700-talet. Pedram är immun och får välja vilka som blir adel tillsammans med honom. Resten blir tjänstefolk.

EFTERMIDDAG/KVÄLL
- Pristävling

- Bal
2021-04-16, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staplaren
Du är den enda som hör ordet stopp.

Han viskar faktiskt stopp, hörs tydligt!
2021-04-16, 08:47
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kagay1
Säga "jag ska lära dig om MITT land, våra sedvanor och kultur" till en inrikesfödd individ som råkar bara ha mörk hud ÄR rasistiskt no matter how you try to twist and turn it och jag gillar inte ens Nardos
Ja fast när man hör Nardos "prata" kan man ju absolut inte tro att hon är född och uppvuxen här!

Gillar absolut inte Judith men har full förståelse att hon uttryckte sig så till Nardos, som är så extremt jävla clueless om precis allting i vårat samhälle.

Nardos kan ju för fan INGENTING man tycker en kvinna i hennes ålder, uppvuxen i Sverige borde kunna! 😉

Människan pratar ju praktiskt taget inte ens svenska, är ju i princip bara en konstant upprepning av samma jävla fåtal ord och meningar, som en trasig jävla skiva!
Senast redigerad av Hydraulslangen 2021-04-16 kl. 08:54.
2021-04-16, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kagay1
Säga "jag ska lära dig om MITT land, våra sedvanor och kultur" till en inrikesfödd individ som råkar bara ha mörk hud ÄR rasistiskt no matter how you try to twist and turn it och jag gillar inte ens Nardos

Försöker inte ”twist and turn” någonting, konstaterar bara att Nardos själv knappt reflekterade över det medan vi nu har en person i huset som flera gånger uttryckt, både öppet inför gruppen och i bikten, hur hon känner sig utanför och blir ledsen och sårad över det. Det är en pågående utfrysning som nu nästintill kan klassas som mobbning.

Jag säger inte att det inte var rasistiskt att uttrycka sig så som Judith (?) gjorde, eller att det är okej med vardagsrasism vare sig personen som utsätts reagerar eller inte - tvärtom är jag för att kämpa emot den kompletta idiotin. Sen ifrågasätter jag sättet de valde att ”lära ut” om det, och sammanhanget. Kontraproduktivt så jag blir tokig.
Senast redigerad av cinnamonbon 2021-04-16 kl. 08:54.
2021-04-16, 08:51
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
Den där grejen är uppdiktad bara för att skapa bråk. Om jag minns rätt så sa Juddan ”kämpa på, gänget” och svepte med handen för att visa att hon vände sig till alla. MEN - även OM hon hade sagt det till Tanja så fattar jag inte felet med det. Tanja och Juddan är nära, det är tillåtet att tycka mer om människor man kommit nära än om andra, det är inte orättvist!

(Det är inte heller orättvist att alla inte kan vara Zlatan och därför inte platsar i ett lag bara för att de själva vill).

Nardos är verkligen så irriterande att det inte finns ord för att beskriva!

Jag håller helt med.. Det är väl ingen hemlighet för någon därinne att Juddan står närmast Tanja och Pedram så vore inte ett dugg konstigt om hon faktiskt riktat sig till Tanja för pepp. Ser inget som helst fel i det men Nardos vill ju vara centrum of attention jämt och ständigt och är hon inte det ska det ältas.
2021-04-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
FÖRMIDDAG
- Tidsresa till 1700-talet. Pedram är immun och får välja vilka som blir adel tillsammans med honom. Resten blir tjänstefolk.

EFTERMIDDAG/KVÄLL
- Pristävling

- Bal

HERREGUD, vad jag hade älskat om han valde Judith och Tanja så fölk brinner av totalt. Lär ju inte ske vid närmare eftertanke, men vore helt underbart.
2021-04-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Ja fast när man hör Nardos "prata" kan man ju absolut inte tro att hon är född och uppvuxen här!

Gillar absolut inte Judith men har full förståelse att hon uttryckte sig så till Nardos, som är så extremt jävla clueless om precis allting i vårat samhälle.

Nardos kan ju för fan INGENTING man tycker en kvinna i hennes ålder, uppvuxen i Sverige borde kunna! 😉

Människan pratar ju inte ens svenska i princip, är ju bara en konstant upprepning av samma jävla fåtal ord och meningar, som en trasig jävla skiva!
Sedan hade väl Nardos själv uttryckt att hon "ville lära sig mer om Sverige" också? Då är det väl ganska rimligt att man kan säga att "vi kan lära dig saker om Sverige", eller?

Som jag skrivit innan så bör vardagsrasism absolut uppmärksammas och inte gå under radarn, men den där incidenten är ganska tagen ur sitt sammanhang + blivit en ursäkt för Nardos att bete sig hur som helst för resten av säsongen, för man kan alltid skrika "MINNS NI NÄR NARDOS BLEV UTSATT FÖR RASISM DET ÄR SYND OM HENNE" typ.
2021-04-16, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
FÖRMIDDAG

EFTERMIDDAG/KVÄLL
- Pristävling

- Bal
Så vilka väljer Pedram till adel?
Judith, Mergim, Nardos, Adrian?
2021-04-16, 08:55
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Inte en chans. NEVER FORGET att Dikmen kom in i huset och höll i ett KlAsSrÅd under skolveckan efter incidenten med Nardos som inte ens var en incident.

Precis... Det är som vanligt skillnad på folk och folk.
Instagram, Facebook och produktionen hade varit i uppror om det handlade om Nardos.
2021-04-16, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Försöker inte ”twist and turn” någonting, konstaterar bara att Nardos själv knappt reflekterade över det medan vi nu har en person i huset som flera gånger uttryckt, både öppet inför gruppen och i bikten, hur hon känner sig utanför och blir ledsen och sårad över det. Det är en pågående utfrysning som nu nästintill kan klassas som mobbning.

Jag säger inte att det inte var rasistiskt att uttrycka sig så som Judith (?) gjorde, eller att det är okej med vardagsrasism vare sig personen som utsätts reagerar eller inte - tvärtom är jag för att kämpa emot den kompletta idiotin. Sen ifrågasätter jag sätter de valde att ”lära ut” om det, och sammanhanget. Kontraproduktivt så jag blir tokig.
Intressant att tänka på ändå. Det Judith sa var som alla konstaterat, efterblivet. Men behövdes det ett klassråd för att lösa det som redan var bortglömt? Än intressant, ska dom ha ett nytt klassråd för att tvinga inlåsta individer i ett hus att umgås med en individ som dom inte vill umgås med? Jag kan tycka att tonen emot Jackie är hårdare än bara den att hon blir utfryst, ibland känns det som att deltagarna fräser mot henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in