Citat:
Ursprungligen postat av
kermith
Personligen tror jag att man måste vara lite annorlunda för att hoppa på något som BB. Jag tror naturligtvis att någon eller några kan ta med sig något därifrån. Att hitta vänner i huset som man umgåtts med under två månader är för mig skrattretande. Riktig vänskap kommer smygande vid olika tillfällen och olika sammanhang. Det finns även bevis av det från tidigare säsonger. Att skicka hjärtan på varandras IG är inte vänskap. Om man går in där och tror man får vänner lever ett simpelt liv. Bekanta är kanske mer troligt. Oftast umgås de inte alls.
Utveckling är också överdrivet. Kanske mer en erfarenhet skulle jag kanske kalla det. Utveckling kan ske under helt andra former. De lär inte bli nya människor efter BB, eller. Å andra sidan med deras redan i många fall trasiga liv kan säkert någon tycka det. Mergim är bra exempel på det. Han är ännu vidrigare än förra året. Vicky också. Var är läxan eller utvecklingen alla snackar om.
Glasman hade rätt. Se det som en kul kväll på stan, för snart är det slut.
Jag gör nog samma misstag som jag sa att andra inte ska göra - att tänka på dom som normalfungerande människor med hopp om utveckling.