Citat:
Ursprungligen postat av
Dr King
Jag tror du har helt rätt där åtminstone vad gäller Mergim och Jackie. Madde och Simon skulle kunna bli några andra men det spelar egentligen ingen roll vilka dessa är eftersom Jackie i första hand och därefter Mergim kommer att åka om de sitter.
Folk som spekulerar om att Tanja eller Nardos skulle nomineras nu tror jag är helt fel ute. Efter diverse fördelsomröstningar bland tittarna bör alla deltagare i huset ha koll på att de är populära. Eftersom man själv riskerar att sitta är det bara dumt om man då nominerat något starkt kort att sitta mot. Först plockar man ut de svaga korten d.v.s. främst jokrarna och sedan kan man börja göra upp om segern med de starkare korten. Deltagarna har med några få undantag inte många järnceller men så här mycket tror jag att de fattar i alla fall.
Jag tror du överskattar deras förmåga att tänka rationellt. Eller ja, att tänka i största allmänhet.
Nåväl, det återstår att se! Hade varit riktigt gött om det är så att Mergim blir en av de nominerade. Även fast jag dessvärre tror att han klarar sig om han sitter tillsammans med Jackie så vore det underbart att folk "går emot" honom trots hans hysteriska utspel och försök till att få diverse människor att i princip svära på att aLdRiG gÅ eMoT HoNom igen.. LOL.