2021-04-15, 09:58
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Finns det någon muslim här som kan berätta varför Mergim är så stolt över att han avstår alkohol för att det är ramadan. Tanken är väl att man ska fasta om man är en fullt frisk individ?

Man ska även vara extra snäll och inte bråka under ramadan.. får se hur det går för Mergim
2021-04-15, 10:00
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Får man ens äta något under Ramadan?

Ja bortsett från små barn tror jag. Med tanke på Mergims mentala ålder på 5,3 år så måste ju pojkvaskern äta...
2021-04-15, 10:01
Medlem
Citat:
Får man inte äta när solen går ner?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag tror du har helt rätt där åtminstone vad gäller Mergim och Jackie. Madde och Simon skulle kunna bli några andra men det spelar egentligen ingen roll vilka dessa är eftersom Jackie i första hand och därefter Mergim kommer att åka om de sitter.

Folk som spekulerar om att Tanja eller Nardos skulle nomineras nu tror jag är helt fel ute. Efter diverse fördelsomröstningar bland tittarna bör alla deltagare i huset ha koll på att de är populära. Eftersom man själv riskerar att sitta är det bara dumt om man då nominerat något starkt kort att sitta mot. Först plockar man ut de svaga korten d.v.s. främst jokrarna och sedan kan man börja göra upp om segern med de starkare korten. Deltagarna har med några få undantag inte många järnceller men så här mycket tror jag att de fattar i alla fall.

Jag tror du överskattar deras förmåga att tänka rationellt. Eller ja, att tänka i största allmänhet.

Nåväl, det återstår att se! Hade varit riktigt gött om det är så att Mergim blir en av de nominerade. Även fast jag dessvärre tror att han klarar sig om han sitter tillsammans med Jackie så vore det underbart att folk "går emot" honom trots hans hysteriska utspel och försök till att få diverse människor att i princip svära på att aLdRiG gÅ eMoT HoNom igen.. LOL.
Medlem
burialhexs avatar
Citat:

Inte medans solen är uppe
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Fast tänk nu på att den här säsongen är med Sveriges absoluta stolpskott. Aldrig har BB sett ljuset med så extremt lågbegåvade individer. Jag räknar mig inte som Einstein men skulle i den gruppen åtminstone vara Oppenheimer. Man kan aldrig förutse vad dessa hittar på. När t.o.m. Albanen kan slå blå dunster i dom är det, det ultimata beviset på mänskligt förfall.
Det är nog därför BB skippar göra fågelholkar i år !😄😄
Medlem
Ghandis avatar
Citat:

ramadam är ett påhitt man inte ska ta seriöst. Precis som julen.
2021-04-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Man ska även vara extra snäll och inte bråka under ramadan.. får se hur det går för Mergim
Han har ju inte lyckats så väl. Fick ju utbrott över att de andra fick fläsk och tvingade till sig en av deras kycklingar. Man ska väl även vara extra generös.
2021-04-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Ja bortsett från små barn tror jag. Med tanke på Mergims mentala ålder på 5,3 år så måste ju pojkvaskern äta...
Haha! Sant! Glömde bort det. 😂😂😂
2021-04-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Får man inte äta när solen går ner?

Det är möjligt, men nu står solen jävligt högt och han äter på. Han är troende när han känner för de helt enkelt
2021-04-15, 10:03
Medlem
Citat:
Mellan skymning och gryning. Och ingen alkohol, men som muslim är det väll vanligast att aldrig dricka alkohol. Som jag fattat det iaf...
2021-04-15, 10:04
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Det är nog därför BB skippar göra fågelholkar i år !😄😄
Haha.
Helt riktigt, även om jag exempelvis tror att Dennis och Madde skulle klara av det. Det är väl dessa två jag ser med någorlunda begåvning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in