2021-04-15, 00:16
Medlem
Jag är samma som dig. Hatar hor banken. Tog ut alla mina pengar från banken 25k i 200 lappar, har dem hemma.

Gå till forex! Ta ut 50 000kr i euro också och kanske andra valutor Norska, Danska. Kan va nice om du vill resa så har du
Citera
2021-04-15, 00:18
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyraHinkarSalt
Banken lånar ut pengar med eller utan dina 800k. Det har staten givit tillåtelse till. Det är så pengar skapas, genom skuld. Helvrickat faktiskt.

Det finns två typer av pengar, bankernas virtuella hitta-på-pengar som de skapar genom räntor på att låna ut pengar som inte finns... och riksbanken myntade/tryckta valuta som är riktiga pengar och bra att ha ;-)
Citera
2021-04-15, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Jag är så JÄVLA trött på Sveriges banker. Dom är så jävla äckliga och snålafanskap.

Jag har 800.000 :- kronor på banken som jag haft under lång tid. Jag får INTE ETT SKIT tillbaka av banken. Jag får ett fattigt plastkort som jag ändå ska betala för. Så alla kan hålla koll på exakt allting jag köper.

Dom tjänar pengar på mina 800.000:- och jag skulle inte ens fått låna 1000 kronor från banken. Nu vill jag ha ut alla pengarna i kontanter. Jag ska ha dom under min säng. Det kommer givetvis aldrig gå eftersom vi bor i Sverige. Det finns inte en chans i världen att jag kommer få mina pengar i kontanter. Är inte det jävligt sjukt?

Nej jag vill inte köpa en bil för pengarna eller sätta in på aktier. Jag vill ha allt i kontanter för jag vill inte att dom jävlarna tjänar massa pengar på mig och jag får inte ett skit tillbaka. Det borde vara rimligt att förstå. Varför får du inte låna pengar av banken? Jo för 34 månader sedan så fick jag en anmärkning på 255:- pga tvavgift som gick till kronofogen. Jag var inte i Sverige utan på semester i 8 veckor i Australien. Alla andra räkningar var på autogiro. Så förväntade mig inte att få en faktura från dom.

Hur som helst varför kan man inte få ut sina pengar om det man vill?

Skulle jag ta ut 15.000 varje vecka skulle det ta mig nästan exakt 1 år. Och det är något jag tänker göra. MEN HEJ!!!!! vänta vi bor i Sverige vad tänker du med ? ska du ha 800.000:- av dina lagliga pengar hemma? Visste du inte att det är olagligt att ha kontanter i Sverige? Fast dina pengar är skattade och lagliga och du har bevis på vart pengarna kommer ifrån? De belopp där penningtvättsbrott har ansetts vara grova har sträckt sig från cirka 370 000 kronor till cirka 30 miljoner kronor. Penningtvättsbrott av normalgraden har avsett belopp mellan cirka 60 000 – 140 000 kronor.

Fyfan vilket jävla skit land!!! Och ja jag är svensk, och ja jag hade flyttat så långt det hade gått om jag hade kunnat. Men har barn som gör att jag måste stanna kvar i detta land där man är kriminell om man äger kontanter. Men det är okej att vålda småbarn och få samhällstjänst .......

Har du verkligen krävt att få pengarna kontant och fått nej ?
Jag har köpt bilar utomlands och då är det bara cash som gäller, fast det har bara varit några hundra tusen men flera år sedan så värdet var ju lite mer.
Bankerna hatar sådana som har tillgångar för det ställer till det i balansen när det försvinner bort från konton så det är säkerrt orsaken.
Citera
2021-04-15, 00:26
Medlem
Phantom042s avatar
Kontakta banken så får du ta ut dina pengar. Svårare än så är det inte men med tanke på din text antar jag att du är utvecklingsstörd.
Citera
2021-04-15, 00:37
Medlem
Roidberts avatar
Låter smart. Vad är din plan om de skall byta ut sedlarna igen med kort varsel och göra gamla kontanter ogiltiga och du sitter där med flera hundratusen?
Citera
2021-04-15, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Jag vet redan vad som händer.

Kunderna får självklart ut sina pengar. Det finns högst troligt täckning för det, om inte annat finns det insättningsgaranti.

MEN banken kommer gå under, för den kan inte längre göra affärer, med era pengar, eftersom dom inte längre finns i banken.

Jo det stämmer, och finns väl historiska emempel på från andra länder?
Citera
2021-04-15, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
SUCK!!! https://www.swedbank.se/privat/boende-och-bolan/rakna-pa-ditt-bolan.html

Jag använde deras kalkyl för att räkna ut vad dom tjänar på att låna ut 800.000:-

Alltså mina 800.000 lånar dom ut till familjen Göransson och dom tjänar massa pengar på mig. Och jag får inte ens låna 10 kronor av dom. Pga en anmärkning som är snart 3 år gammal på 255:-
En bank fungerar inte på det sättet du beskriver. Huruvida en bank kan låna ut x kr till folk beror inte på att x kronor har satts in av andra personer. Kapitaltäckningskravet är på någon enstaka procent. När folk lånar pengar till t.ex bostäder skapar bankerna dessa pengar i samma andetag som de knappar in dessa siffror på ditt och bankens konton. Av samma anledning skulle en extremt stor andel pengar som finns i omlopp i samhället helt enkelt försvinna om alla fick för sig att betala tillbaka sina skulder.
Citera
2021-04-15, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Du inser att det kostar banken pengar när du har pengar på ett bankkonto?

Det är bara när du har pengar i fonder och aktier som banken tjänar pengar och då tjänar du också pengar i längden.

Det var inte många rätt där inte.

Läs på hur banksystemet funkar så kommer du se att de tillsammans med skatteverket är den enda lagliga maffian i sverige och riktiga lurendrejare och skojare som lever fett på att ta folkets pengar.

om han har 1 miljon på sitt konto så får banken låna ut cirka 20 miljoner till nästa kund för hans pengar.(största delen digitala siffror som inte ens finns utan skapas vid lånetillfället)
Skulle en vanlig person göra detta skulle han få fängelse.

De lånar alltså ut pengar till 5 andra personer som behöver tillex 4 miljoner i lån och tar ränta på pengar DE ALDRIG LÅNAT UT.

UTöver detta ger dom ingen service och tar kortköps avgifter,swish avgifter och andra hittepå avgifter även direkt från kunden som lånar ut sina pengar till banken.

de sparkar all svensk personal och stänger alla kontor och har öppet 10-13 . Sinnessjuka jävlar.

seb,swedbank och nordea är de 3 absolut värsta bankerna man aldrig ska göra affärer med.

Enligt nya bankdirektivet får bankerna även konfiskera kundernas pengar om de kommer på obestånd.
Citera
2021-04-15, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Kontakta banken så får du ta ut dina pengar. Svårare än så är det inte men med tanke på din text antar jag att du är utvecklingsstörd.

Nej finns en del banker som verkligen inte vill ge ut pengarna utan man måste ta ut x antal kronor i veckan.de är sjuka i huvudet.

om du stänger kontot måste de dock pynta ut men idioterna vill skicka pengarna till nya kontot.

banksystemet i sverige är katastrofalt idag. eliten som äger bankerna skrattar gott.
Citera
2021-04-15, 05:50
Medlem
storm72s avatar
jo ha pengarna hemma så förlorar du 100kkr/10 år på inflationen. Låter smart
Citera
2021-04-15, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gpa
Mig veterligt finns inget förbud och har aldrig funnits något förbud mot att inneha kontanter. Men det är opraktiskt och osmart. Vad tror du att banken har för nytta av dina pengar egentligen? Din uträkning på att de skulle tjäna hundratusentals kronor dem är helt befängd.

Du skojar va?

om han har 800tusen kr på bankkontot så får banken skapa luft pengar till andra kunder som vill låna pengar.

de får då låna ut cirka 15miljoner kronor till andra kunder.

banken får alltså ränta på 15miljoner mestadelen luft siffror i datan genom att kunden har 800papp på kontot.

jävligt bra ränta och vinst på att låna ut luft även vid låg ränta .

på hans 800papp om de tar en ränta på endast 3 % tillexempel så tjänar de årligen runt 450000kronor.
dvs på hans insatta 800papp tjänar de över 50% i årsränta vid låg ränta.
går räntan upp till 5% tjänar de över 100% årsränta på varje lånekund.
De badar i pengar.
om svennebanan skulle gjort samma sak skulle han fått fängelse för grovt bedrägeri.
Senast redigerad av Blatteman 2021-04-15 kl. 05:56.
Citera
2021-04-15, 07:26
Medlem
LightCameraActions avatar
Skit i svenska banken och pissvalutor. Köp Bitcoin! Här har du en seriös Bitcoin bank i Tyskland: http://bitwala.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in