2021-04-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacofiesta
Det här är en intressant teori kring motivet. Hur ser "gatubilden" ut nuförtiden? Har Shottaz förlorat den mark och respekt som de kan ha vunnit efter striden med DP? Är det FLG som dominerar? Var håller gängen till? Sitter något annat gäng än Vårbynätverket häktade eller inne för närvarande?

Enligt några som bor i området så är rykte de hört att Shottaz mer eller mindre inte finns utan det har delats upp i olika grupperingar. Individerna är kvar men att några är med i FLG, några har dragit vidare till annat (T ex Ayye) och resterande håller sig till Yasin och Jaffar och försöker den vägen bli mer "laglig" en grupp av vänner. Yasin och framför allt Jaffars fängelsestraff +alla dödsfall har fått många att försöka välja bort gäng livet. Men då gatan är komplicerad så måste de för att överleva alltid ha allierade samt de har ju fiender som de gärna vill få bort utan att göra jobbet själv. Så helt lagliga blir de väl aldrig.
2021-04-14, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Men "tillhör" inte FLG SZ?

Tillhör är nog fel numera. Kanske förutom, men FLG är separat grupp men pga vänskap, släktskap, gemensamma områden och killar som byt över etc så står de varandra nära. Men min uppfattning är att det är två gäng där ena är på väg upp och den andra påväg att trappa ner alt inte finnas under shottaz namnet iaf.
2021-04-14, 14:15
Medlem
Tvivlar om Shottaz ens existerar längre,Dom har gått ihop med FLG vilket betyder att dom e samma gäng nu.

Det sägs att dom kallar sig själva nu SSA (Same Side Always) det är alltså en grupp som består av J4ffar,Y4sin,F4rre,sh1kar,kurden,D4rre
N1nos,4pollo,Hoodz,Piraten,Kawala,Navy,m4an,
Svensken,4lpo,H4n4d

Och sedan finns det en hel del yngre ungerhuggare (Spingisar) till den här gruppen som är redo för o göra ALLT.
2021-04-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
redo för o göra ALLT.
Som att ge tillbaka för Köpenhamn menar du?
2021-04-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacofiesta
Det här är en intressant teori kring motivet. Hur ser "gatubilden" ut nuförtiden? Har Shottaz förlorat den mark och respekt som de kan ha vunnit efter striden med DP? Är det FLG som dominerar? Var håller gängen till? Sitter något annat gäng än Vårbynätverket häktade eller inne för närvarande?
Shottaz vann aldrig striden mot DP anledningen till att Shz/FLG har härjat fritt är pga de flesta från DP sitter långa straff. FLG har även visat på stort våldskapital.

Som nån skrev innan det stämmer att ursprungliga Shz försöker varva ner. Problemet för dom är att deras nära allierade FLG skapat många fiender i västerort efter dödsmisshandeln på en HH medlem förra året.

Folk tror att DP är ute ur bilden men det stämmer inte. Dem har flera stabila grabbar från Uppsala och andra städer utspritt. Pompy, sanziro, capone, sebbe, A.Z, sixty, dumle osv. Vissa utav dem är nära med Husby och dem alla har samma gemensamma fiende. Dock har dem inte organiserat sig än men tillsammans med HH är det en armé med torpeder

2021-2022 kommer bli blodigt är min magkänsla
Senast redigerad av dieselm 2021-04-14 kl. 15:58.
2021-04-14, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieselm
Shottaz vann aldrig striden mot DP anledningen till att Shz/FLG har härjat fritt är pga de flesta från DP sitter långa straff. FLG har även visat på stort våldskapital.

Som nån skrev innan det stämmer att ursprungliga Shz försöker varva ner. Problemet för dom är att deras nära allierade FLG skapat många fiender i västerort efter dödsmisshandeln på en HH medlem förra året.

Folk tror att DP är ute ur bilden men det stämmer inte. Dem har flera stabila grabbar från Uppsala och andra städer utspritt. Pompy, sanziro, capone, sebbe, A.Z, sixty, dumle osv. Vissa utav dem är nära med Husby och dem alla har samma gemensamma fiende. Dock har dem inte organiserat sig än men tillsammans med HH är det en armé med torpeder

2021-2022 kommer bli blodigt är min magkänsla

Vem är han den där sanziro har hört han 100 gånger nu är han shooter
2021-04-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
Vem är han den där sanziro har hört han 100 gånger nu är han shooter
Han är mupp men han har minst 1 jappning i bagaget på nån luffare utomlands via beställning det är det enda jag vet. Min polare satt med han i göteborg för några år sen han är en vanlig lugn snäll kille bara
2021-04-14, 16:17
Medlem
Citat:
Han är mupp men han har minst 1 jappning i bagaget på nån luffare utomlands via beställning det är det enda jag vet. Min polare satt med han i göteborg för några år sen han är en vanlig lugn snäll kille bara

på riktigt tänker vi på samma person. såg hans insta han såg stabil ut inte som någon snorunge, hade trott han va lite psyk
2021-04-14, 16:17
Medlem
Citat:

va vet du om sebbe är han verkligen storspelare eller bara gjort cash genom o hjälpa Franco
2021-04-14, 16:28
Medlem
Citat:
på riktigt tänker vi på samma person. såg hans insta han såg stabil ut inte som någon snorunge, hade trott han va lite psyk

Det jag menade är att han är en snäll kille i grunden inte skitzad iskall som Ayye. Man märker sånt när man sitter inne med personen för då är dem rena från droger och anabola haha. Sen att han är mördare på slajf och habbar behöver inte betyda så mycket. Men han kör iallafall

Citat:
va vet du om sebbe är han verkligen storspelare eller bara gjort cash genom o hjälpa Franco

Sebbe vet jag inte så mycket om har hört från vissa håll att han är nacas men man får inte glömma att i den här världen är pengar makt oavsett vart pengarna kommer ifrån. För man kan sätta pris på folk
Senast redigerad av dieselm 2021-04-14 kl. 17:08.
2021-04-14, 16:55
Medlem
Vadå har shottaz vunnit slaget mot dp ?
2021-04-14, 17:18
Medlem
Citat:
Det jag menade är att han är en snäll kille i grunden inte skitzad iskall som Ayye. Man märker sånt när man sitter inne med personen för då är dem rena från droger och anabola haha. Sen att han är mördare på slajf och habbar behöver inte betyda så mycket. Men han kör iallafall

Sebbe vet jag inte så mycket om har hört från vissa håll att han är nacas men man får inte glömma att i den här världen är pengar makt oavsett vart pengarna kommer ifrån. För man kan sätta pris på folk

det enda jag vet är att sebbe knivhuggit en snubbe när han va 17-18 tror ej han är kapabel till mord om jag ska ärlig. handlade om ngn brud

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in