2021-04-11, 15:54
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Han där John är lite speciell. Kan inte sätta fingret på vad han kan vara?

Kan det ha något att göra med att han både rör sig och pratar på ett sätt som inte riktigt passar hans utseende? Han har utseendet av en Sauk-person - relativt butter och pessimistisk, men är typ raka motsatsen - livlig och pillemarisk. Hans ögon är också alltid all over the place, kollar ofta snett höger bort mot kameran av någon anledning.
Citera
2021-04-12, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaBomullsbyxor
Inte alls fel. 1-5 skalan skrotades 1994. Det var då LPO94 och LPF94 infördes. Man räknar det alltid från när något nytt ersätter. Nya är LGR11 och Gy11 som 2011 kickade ut 94. Men de som redan var i systemet fick ännu IG-MVG. Dock så gick 94an officiellt i graven 2011. Så säger man trots att några elever ännu fick gamla betygen 2012.
Morsan är 1:a lärare.
I normal svenska betyder gå i graven slutar användas. Att man tagitt beslu om något nytt som börjat ersätta har inte med det att göra.När gick realskolan i graven med ditt resonemang.Observera att gå i graven är talspråk.
Citera
2021-04-12, 22:57
Medlem
Crapmagics avatar
Olof Lund säger" Öhhh" under Under Pressure

HP sås??

Har verkligen Marlena vunnit svenska mello med låten "La Voire"
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-12 kl. 23:05.
Citera
2021-04-12, 23:06
Medlem
Hur kommer det sig att Petrina medverkar? Det känns inte som att hon bidrar med alltför mycket.
Citera
2021-04-13, 00:09
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.
I normal svenska betyder gå i graven slutar användas. Att man tagitt beslu om något nytt som börjat ersätta har inte med det att göra.När gick realskolan i graven med ditt resonemang.Observera att gå i graven är talspråk.

Men även att tillämpa slutar användas blir problematiskt - det fanns säkert någon Kevin-Conny som gick om nian tre gånger och fick sitt sifferbetyg 1999...
Citera
2021-04-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.

Men sluta. Gå i graven betyder bara när något slutar, går i kk eller upphör att gälla. Man räknar från när man beslutat om ett datum. Om ICA lägger in en konkursanmälan 5 april räknar man att ICA gick i graven från det datumet. Man struntar i att de reade ut sitt lager fram till 15 april.

Fråga valfri lärare när 1-5-skalan upphörde och alla kommer svara 1994.
Citera
2021-04-13, 22:37
Medlem
Vilken snabbmatskedja har chili cheese/lökringar, när man trodde att frågeställningarna inte kunde bli pinsammare.
Citera
2021-04-14, 00:13
Avstängd
outback4s avatar
Träskpaddan kakan Hermansson kan leverera poänger. Trodde aldrig jag skulle tycka om ett enda uttalande från den kossan men ikväll sa hon en dräpande kommentar till Nina Persson när NP efter förlusten körde lite dålig förlorareton mot kakan och jerka.
" du är ju framgångsrik sångerska i Cardigans, kan du inte nöja dig med det?"
Citera
2021-04-14, 00:19
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kan det ha något att göra med att han både rör sig och pratar på ett sätt som inte riktigt passar hans utseende? Han har utseendet av en Sauk-person - relativt butter och pessimistisk, men är typ raka motsatsen - livlig och pillemarisk. Hans ögon är också alltid all over the place, kollar ofta snett höger bort mot kameran av någon anledning.

Jag har fått för mig att han är bög...eller möjligen bi.
Citera
2021-04-14, 09:38
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag har fått för mig att han är bög...eller möjligen bi.

JAL är gift och har en son, så det känns tveksamt. Jag har följt hans författarskap sedan Låt den rätte komma in och tycker han är Sveriges bästa skräckförfattare. Utseendemässigt kan jag hålla med on att han ser ut som Stefan Sauks lite snällare bror.
Citera
2021-04-14, 19:48
Medlem
ElCaminoSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Träskpaddan

Bara för du vill att Kakan sitter på ditt ansikte. Men intressant hur de värkte fram svaret "Glasriket" i dagens avsnitt [S5:E42]

Undrar hur scriptat det här programmet är, tyckte det gick jävligt fort för henne att få ner några anteckningar.
Citera
2021-04-14, 22:32
Medlem
Crapmagics avatar
SD-anstrukna Jan Johansen har ännu inte lyckats gå ner i vikt, trist
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-14 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in