2021-04-12, 15:59
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jonas Andersson betraktar jag som en av dom bästa SD-politikerna. Han ser ut att ha "vinnarskalle". Men fortfarande gäller att få fram lite kvinnor också, Jessica Stegrud är fortfarande lite oprövad i debatterna. Mycket viktigt att SD är offensiva nu, eftersom massmedia försöka neutralisera SD.
Stegrud uppträdde obalanserat och högljutt i en debatt om techbolagen i studio ett nån gång. Man behöver kanske inte ha så höga krav på kvinnor dock
2021-04-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Han har väl inte gjort bort sig eller schabblat än heller.

Det ryktas att han använde uttrycket parasiter någon gång men det verkar vara det värsta.
Jo, men jag har glömt bort detaljerna. Han låg bakom SDs linje i någon fråga men hade inte förstått lagstiftningen så SDs linje skulle ha inneburit ökad invandring. Jag kommer som sagt inte ihåg detaljerna men podden Lögnarnas Tempel hade ett halvt program om saken.

Edit: Här kan man läsa om saken om man vill.

https://www.kristianstadsbladet.se/ledare/carolin-dahlman-tors-valjarna-ge-sd-makt-5243cbd1/
Senast redigerad av Friherr 2021-04-12 kl. 17:18.
2021-04-12, 18:55
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jonas Andersson betraktar jag som en av dom bästa SD-politikerna. Han ser ut att ha "vinnarskalle". Men fortfarande gäller att få fram lite kvinnor också, Jessica Stegrud är fortfarande lite oprövad i debatterna. Mycket viktigt att SD är offensiva nu, eftersom massmedia försöka neutralisera SD.

Håller med, Jonas känns definitivt som en av de bästa och det gör att jag känner förhoppningar om ökat väljarstöd i norr om han fortsätter släppas fram av partiet och får kanske vara med i någon tv-debatt eller liknande. Det är hans sätt att debattera, hans lugn och saklighet som gör honom bra och det känns som att han faktiskt vill nåt med politiken. Men det är väl så överlag, det är fortfarande de stereotypiska medelålders mysgubbarna som honom kommer hem i stugorna. Tror tyvärr inte lika mycket på att lyfta fram någon kvinna även om det hade vart bra om den kompetensen skulle finnas.
2021-04-13, 09:53
Bannlyst
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VqJbQ6/sd-ger-besked-i-regeringsfragan

Äntligen. Så kan vi få tyst på vindflöjeln kristersson och bedragerskan sabuni.
2021-04-13, 11:37
Medlem
AreYouBacks avatar
SD tar ett andra steg att skapa en "Alliansen". (När kommer vi få läsa "Hailiansen" först, opps ;-) )

Det lät rätt bra det där. Ingen stor hammare som får Kristersson eller Busch att frygga tillbaka. Vad "de tre" kommer att göra tillsammans med lite hjälp av L måste cementeras innan valet dock. Kristersson skall inte kunna segla på SD utan att lova en del.

Jag tycker dock att SD skall i framtiden kräva en ministerpost. Kristersson litar jag inte det minsta på, han är en slingrig orm.
2021-04-13, 11:38
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VqJbQ6/sd-ger-besked-i-regeringsfragan

Äntligen. Så kan vi få tyst på vindflöjeln kristersson och bedragerskan sabuni.

Antagligen bara ett sätt att få lite utrymme i media och synas lite av opinionsskäl, för det var en rejäl trollning av mediekåren

"Kl 11 bjuder vi in till presskonferens och ger besked i regeringsfrågan!"
"Ok, nu är vi här, vad är ert besked?"
"Vårt besked i regeringsfrågan är... *trumvirvel* Att vi inte har nåt besked! Tack för att ni kom!"
2021-04-13, 11:42
Medlem
Inga direkta nyheter men en klar spark i pungen på L och deras idé om att inte budgetsammarbeta med SD.
2021-04-13, 11:56
Bannlyst
Bra av åkesson att klargöra att utan ministerposter krävs större inflytande

Fega M-expressen rapporterar som vanligt inget då ulf hade svettats
2021-04-13, 11:59
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
SD tar ett andra steg att skapa en "Alliansen". (När kommer vi få läsa "Hailiansen" först, opps ;-) )

Det lät rätt bra det där. Ingen stor hammare som får Kristersson eller Busch att frygga tillbaka. Vad "de tre" kommer att göra tillsammans med lite hjälp av L måste cementeras innan valet dock. Kristersson skall inte kunna segla på SD utan att lova en del.

Jag tycker dock att SD skall i framtiden kräva en ministerpost. Kristersson litar jag inte det minsta på, han är en slingrig orm.

Instämmer. Det gjorde han bra, Jimmie. Inte blotta sej för mycket. Varför ska han det, mer än ett år före valet. Mycket beror ju på hur valet går. Även tvärtom då, väljarna vill nog ha något om hur samarbetet ska se ut. Att sno ihop nåt efter valet som januariöverenskommelsen är definitivt inte bra. Väljarna har det i färskt minne. Vill nog inte köpa nån mer gris i säck. Typ Annie.
2021-04-13, 12:18
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Antagligen bara ett sätt att få lite utrymme i media och synas lite av opinionsskäl, för det var en rejäl trollning av mediekåren

"Kl 11 bjuder vi in till presskonferens och ger besked i regeringsfrågan!"
"Ok, nu är vi här, vad är ert besked?"
"Vårt besked i regeringsfrågan är... *trumvirvel* Att vi inte har nåt besked! Tack för att ni kom!"

Lackar när regeringen håller på med fjantiga presskonferenser, hoppas inte de överanvänder det här kortet. Men visst någon gång måste de väl påminna guldfiskarna att de fortfarande finns.
2021-04-13, 12:19
Medlem
Inte jätteimponerad. Samtidigt som Jimmie tycker att politikens innehåll är det viktigaste och att det inte är ett krav på ministerposter, så tycker han att en majoritetsregering (där de själva ingår)vore bäst. Hint: Både Stockholms stad och Stockholms län styrs just nu av majoritetsstyren. Partierna som styr har noll gemensamt och de får inget gjort. Det enda de enas kring är att "hålla SD borta" samt att att inte höja skatten. Nuvarande regering skulle få mer gjort om den vore ännu mindre, dvs enbart S. Då skulle regeringen vara friare att förhandla med andra partier, utan att allt behövde godkännas i förväg av mp.

Jimmie ser gärna att man innan valet kommer överens om vad som ska göras, ungefär som alliansen gjorde 2006. Samtidigt vill han att valresultatet ska styra så att partierna får inflytande efter sin storlek. Det blir i så fall en motsägelse: om allt är färdigförhandlat innan valet så kommer inte partierna få inflytande efter sin storlek. På frågan om det är partiledarna som ska sköta såna här förhandlingar blev svaret: "så långt har jag inte tänkt än".

Sammanfattningsvis kunde det här ha tänkts igenom bättre.
2021-04-13, 12:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Henrik Vinge är väldigt tydlig och förklarar lugnt när Isabelle intervjuar honom, det känns nästan som en lärare i skolan!

Att vi inte sett honom på ett tag beror nog både på att de arbetar med dessa förhandlingsunderlag och att de organiserar om alla sina talespersoner etc.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in