Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-06-26, 18:40
Medlem
Fernet77s avatar
Hej, vad tror ni om detta?

När jag kör parallels med XP händer det ibland att hela parallels tvärdör. Poff!, så är det borta och man stirrar in i OS X. Inga felmeddelanden eller så. Nu så hände nåt ännu värre. Hela datorn dog för att starta om automatiskt. Inget felmeddelande nu heller.

Vad kan detta bero på. Rutten pirat-XP eller trasig dator(en mbp, budgetvarianten, två månader gammal) kanske? Jag tror dock inte att datorn någonsin dött när jag bara varit i OS X-miljö. Har parallels över huvud taget direkt tillgång till hårdvaran så att det kan orsaka datorkrasher?
Citera
2007-06-26, 19:17
Medlem
flesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet77
Hej, vad tror ni om detta?

När jag kör parallels med XP händer det ibland att hela parallels tvärdör. Poff!, så är det borta och man stirrar in i OS X. Inga felmeddelanden eller så. Nu så hände nåt ännu värre. Hela datorn dog för att starta om automatiskt. Inget felmeddelande nu heller.

Vad kan detta bero på. Rutten pirat-XP eller trasig dator(en mbp, budgetvarianten, två månader gammal) kanske? Jag tror dock inte att datorn någonsin dött när jag bara varit i OS X-miljö. Har parallels över huvud taget direkt tillgång till hårdvaran så att det kan orsaka datorkrasher?

Windows som fuckar sig? Då är du nog lite fel ut, detta är Mac OS tråden.
Citera
2007-06-26, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesk
Windows som fuckar sig? Då är du nog lite fel ut, detta är Mac OS tråden.
Detta är Mac OS forat.

Dessutom så använder han sig av parallels som om jag inte har helt fel är en Mac programvara för att köra XP?
Citera
2007-06-27, 19:06
Medlem
Fernet77s avatar
Precis. En MacBook Pro som kör OS X 10.4 som kör Parallels som kör windows XP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in