2021-04-11, 09:34
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ja, och detta "så snart som möjligt" är nu.

Vi har en underdödlighet i Sverige. Ingen dör i det här längre som ändå inte hade dött.
Vi har redan vaccinerat gruppen som strök med 2020. Därav underdödligheten.

Nu finns det inte så mycket mer att vänta på.

Vi trycker nya pengar där du och jag ska betala för det här kalaset.

Historiskt svår pandemi? Är det verkligen så eller förstorar du upp det nu igen?
Är det historiskt svårt om 97 000 dör i Sverige under 2020 istället för ett normalår på ca 90 000 ??

Att leva är inte en promenad i vårsolen. Och krogen skiter jag högaktningsfullt i.

Restriktionerna ska tas bort oavsett vad.

Så du menar att de som ligger inlagda på sjukhus för covid-19 ligger där för att det är sköna sängar och gratis mat?
Japp då är du förnekare till pandemin.

Men hur ska du nu göra för att få bort restriktionerna?
Tror du det hjälper genom att du sitter framför datorn hela dagarna och skriver massa inlägg här?
För att uppnå förändring behöver du engagera dig politiskt och se till att få fram dit budskap i riksdagen.
Dock tror jag ditt budskap kommer upplevas som ett skrik i rymden. Samtliga partier i riksdagen är fullt medvetna om att det är ett alvarligt läge landet ligger i med en historiskt svår pandemi.

Ta nu en promenad i friska luften. Det kommer du må bättre av än att gräva ned dig i massa hat.
Citera
2021-04-11, 09:37
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Och då bör man göra nånting åt sjukvården och inte ta 10 milj människor i gisslan.

Sverige med en av de lägsta antal IVA-platser i EU.

Du fattar att det tar betydligt längre tid än ett par månader att dubbla antalet IVA-platser och att restriktioner är fullt godtagbara alternativ för de flesta människor om IVA-platser saknas för en del av befolkningen?
Citera
2021-04-11, 09:38
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Du sitter och har panikat fullständigt och yrar om hjärnskador på barn och en massa annnat trams jag inte ens orkat läsa.

Ja. För gruppen under 50 år så är trafiken farligare än Covid-19 där ynka 143 pers har dött i Sverige sedan starten.

ungefär lika många som ett normalår för denna grupp i trafiken alltså. Med skillnaden att det är mångdubbelt fler skadade i trafiken än i Covid-19. Skador för livet dessutom.

Inget tramsigt luktbortfall eller trötthet ett par gånger i veckan.
Det är tydligen legitimt att skylla precis allt på Covid-19 nu. Om du så är skitnödig så är det Covid-19´s fel.

Vad fan är det som händer ärligt talat?

Jag har ingen panik, mitt liv och hur man valt att placera restriktioner gör att jag inte kan undvika smittan. Så nej, jag " sitter inte och har panikat fullständigt" som du vill ha det. Så tryggt och fint för dig om det var så!

Detta år har vi all mist förströelser. Men bara ett fåtal kan inte hantera det. Det blir svårt för vissa när välden tystnar och vi måste möta oss själva. En del klarar tydligen inte av det och måste nervärdera alla och ge skulden för detta bortfall som faktiskt ingen här inne rår på. Det är inte jag som har beslutat någonting, så varför så ilsken? Om du har svårt för att möta dig själv är det inte mitt fel.

Edit: Du kan göra något bra av denna tiden också, var inte så ilsken utan var öppen istället.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-04-11 kl. 09:42.
Citera
2021-04-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Så du menar att de som ligger inlagda på sjukhus för covid-19 ligger där för att det är sköna sängar och gratis mat?
Japp då är du förnekare till pandemin.

Men hur ska du nu göra för att få bort restriktionerna?
Tror du det hjälper genom att du sitter framför datorn hela dagarna och skriver massa inlägg här?
För att uppnå förändring behöver du engagera dig politiskt och se till att få fram dit budskap i riksdagen.
Dock tror jag ditt budskap kommer upplevas som ett skrik i rymden. Samtliga partier i riksdagen är fullt medvetna om att det är ett alvarligt läge landet ligger i med en historiskt svår pandemi.

Ta nu en promenad i friska luften. Det kommer du må bättre av än att gräva ned dig i massa hat.

Nä, de ligger där för att det är sjuka. Men där 9 av 10 numera klarar detta utmärkt.
Man blir sjuk av sjukdomar. Det ligger lika många på IVA av andra anledningar och andra sjukdomar. Som vi skiter fullständigt i. Tror du de ligger där för det är sköna sängar?

Jag har en åsikt att restriktionerna som i mångt och mycket består av trams ska tas bort. Av självklarheter som att vi har en underdödlighet i Sverige och att det inte hade påverkat smittspridningen nämnvärt ändå då huvudelen av smittan sprids i hemmet, utbildningar och på arbetsplatsen.

Inte i nån jävla badbassäng, på ett bibliotek eller i en långfärdsbuss. Och framförallt inte på en restaurang efter klockan 20:30 då Covid tydligen vaknar medans den sover klockan 19:57

Mycket trams som kostar pengar och som inte fyller någon som helst funktion.
Citera
2021-04-11, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du fattar att det tar betydligt längre tid än ett par månader att dubbla antalet IVA-platser och att restriktioner är fullt godtagbara alternativ för de flesta människor om IVA-platser saknas för en del av befolkningen?

Japp, det fattar jag. Man hade ju dock kommit en bit på vägen eftersom vi hållt på med detta vansinne i över 1 år nu. Men det har vi inte... för vi har inte brytt oss det minsta att anspassa sjukvården efter läge utan vi tar 10 milj personer i gisslan istället.
Citera
2021-04-11, 09:46
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Japp, det fattar jag. Man hade ju dock kommit en bit på vägen eftersom vi hållt på med detta vansinne i över 1 år nu. Men det har vi inte... för vi har inte brytt oss det minsta att anspassa sjukvården efter läge utan vi tar 10 milj personer i gisslan istället.

Frågan är hur du kommer se på saken om 5-10 år när en stor del av de som blivit smittade börjar utveckla neurodegenerativa sjukdomar. Vi ser redan korrelationer med Parkisons och har belägg för Alzheimers och det har bara gått ett år. Fattar du hur mycket korrelationer och belägg det kommer finnas om två år?
Citera
2021-04-11, 09:52
Medlem
Citat:
Frågan är hur du kommer se på saken om 5-10 år när en stor del av de som blivit smittade börjar utveckla neurodegenerativa sjukdomar. Vi ser redan korrelationer med Parkisons och har belägg för Alzheimers och det har bara gått ett år. Fattar du hur mycket korrelationer och belägg det kommer finnas om två år?

Fattar du vad dina påhitt och domedagsprofetior är meningslösa?

Och om det är så, så jaha? So what? Det är ju inget att göra åt nu. Covid-19 är här för att stanna och ju förr du och dina gelikar förstår det, desto bättre för alla.
Citera
2021-04-11, 09:54
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Jag menade 10milj människor. Alltså Sverige befolkning.

Så om man kan sola och bada så är livet normalt enligt dig
Ja, vi har sannerligen olika liv.

Sola och bada är väl kanske det tråkigaste som existerar på moder jord.

Jag håller helt enkelt inte med.

Folk kan inte gå på sport, evenemang, bio, teatrar.
Folk kan inte umgås. Folk kan inte ens gå ut och käka en helg och ta ett glas vin för då sprids tydligen detta DÖDLIGA virus obarmhärtigt

Folk kan inte åka utomlands och en herrans massa mer...

Trots underdödlighet i Sverige
Av mig fetat

Är det detta du har förlorat? Är det detta du skriver så stor kvantitet arga inlägg om? Herregud jag som trodde att du förlorat något av vikt och så var det bara förströelse.

Jag kan förstå om personer är arga, besvikna om pandemin lägger krokben när det handlar om att skapa och följa sina drömmar, men du bara gnäller för att du missar förströelse i några månader då och då! Både att resa äta ute och dricka en öl har ju under mestadels av pandemin varit tillåtet.

Du är ju som en bebis som har tappat nappen.
Citera
2021-04-11, 09:57
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Och om det är så, så jaha? So what? Det är ju inget att göra åt nu. Covid-19 är här för att stanna och ju förr du och dina gelikar förstår det, desto bättre för alla.

Det är väl det som skiljer oss åt. Det finns en stor del av befolkningen som bryr sig och ju mer segmenterade vi blir i våra åsiktsuppfattningar destå större kommer anledningarna att dela på oss att bli.
Citera
2021-04-11, 10:03
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Nä, de ligger där för att det är sjuka. Men där 9 av 10 numera klarar detta utmärkt.
Man blir sjuk av sjukdomar. Det ligger lika många på IVA av andra anledningar och andra sjukdomar. Som vi skiter fullständigt i. Tror du de ligger där för det är sköna sängar?

Jag har en åsikt att restriktionerna som i mångt och mycket består av trams ska tas bort. Av självklarheter som att vi har en underdödlighet i Sverige och att det inte hade påverkat smittspridningen nämnvärt ändå då huvudelen av smittan sprids i hemmet, utbildningar och på arbetsplatsen.

Inte i nån jävla badbassäng, på ett bibliotek eller i en långfärdsbuss. Och framförallt inte på en restaurang efter klockan 20:30 då Covid tydligen vaknar medans den sover klockan 19:57

Mycket trams som kostar pengar och som inte fyller någon som helst funktion.

Ja många klarar livet tack vare sjukvården som klarar av att ta hand om de som nu ligger inne nu.
Detta genom att de ställt in massor med operationer mm.
Tack vare att all sjukvårdspersonal sliter med detta dagligen.
Tack vare att IVA personal har skyddskläder med gummimasker hela dagarna.
Du hade troligen inte stått ut 1 minut i deras vardag.

Men om man gör som du vill, släpper allt, så kommer smittspridningen öka och vi kommer överbelasta vården och då blir det inte 9 av 10 som du skriver utan då kommer massor att dö.

Jag har en hustru som jobbar i sjukvården på ett större sjukhus här så jag får dagligen info om hur de har det. Får vi en kraftig smittspridning drabbar det även möjligheterna att ta hand om patienterna.
Hade hon läst det du skriver hade hon bara skakat på huvudet och sagt en idiot till.
och därefter
"Välkommen att göra din insats inom vården också.
Du som inte tror på coronan kan ju jobba där helt utan skydd."
Citera
2021-04-11, 10:06
Medlem
Citat:
Det är väl det som skiljer oss åt. Det finns en stor del av befolkningen som bryr sig och ju mer segmenterade vi blir i våra åsiktsuppfattningar destå större kommer anledningarna att dela på oss att bli.

Precis. Det jag sade hela tiden. Det bör vara upp till var och en. Vill du låsa in dig får du göra det. Varsågod.

Men låt de som vill leva sina liv i det enda liv de har, göra det.

Finns ju ingen anledning att ta friska under 50 i nån slags gisslan. En grupp som varken dör eller i särskilt stor utsträckning hamnar på IVA.

Personer under 40 har bara ca 400pers hamnat i ett vårdtillfälle exempelvis. Det är ju inte denna grupp som vare sig belastar vården eller på annat sätt råkar illa ut.
Citera
2021-04-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja många klarar livet tack vare sjukvården som klarar av att ta hand om de som nu ligger inne nu.
Detta genom att de ställt in massor med operationer mm.
Tack vare att all sjukvårdspersonal sliter med detta dagligen.
Tack vare att IVA personal har skyddskläder med gummimasker hela dagarna.
Du hade troligen inte stått ut 1 minut i deras vardag.

Men om man gör som du vill, släpper allt, så kommer smittspridningen öka och vi kommer överbelasta vården och då blir det inte 9 av 10 som du skriver utan då kommer massor att dö.

Jag har en hustru som jobbar i sjukvården på ett större sjukhus här så jag får dagligen info om hur de har det. Får vi en kraftig smittspridning drabbar det även möjligheterna att ta hand om patienterna.
Hade hon läst det du skriver hade hon bara skakat på huvudet och sagt en idiot till.
och därefter
"Välkommen att göra din insats inom vården också.
Du som inte tror på coronan kan ju jobba där helt utan skydd."

Jasså, kommer smittspridningen att öka?? Hur vet du det?

Den ökar inte i Danmark som lättar på restriktioner.

Kommer massor att dö? Nu ljuger du väl återigen. Varför skulle massor dö nu när vi vaccinerat den grupp som stått för i princip all dödlighet under 2020??

Din fru är uppenbarligen en idiot. Be henne sluta på sjukhus om hon har den inställningen. En skam att vårdas av en sådan människa. Är hon bitter för att det inte går att bull-fika i samma usträckning? Det brukar vara så.

Det finns en anledning att FN, UNHCR, UNICEF och andra organisationer nu varanr för de ENORMA konsekvenser som restriktionerna medför. Inte minst mot våra barn. Där restriktionerna själva beräknas ta lika många liv som själva viruset...

Vi medvetet dödar alltså precis lika många med detta tramset. Skillnaden är att vi tar livet av många yngre, av många barn framför + 80 åringar.

Är det rimligt?
Såklart inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in