Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Nä, de ligger där för att det är sjuka. Men där 9 av 10 numera klarar detta utmärkt.
Man blir sjuk av sjukdomar. Det ligger lika många på IVA av andra anledningar och andra sjukdomar. Som vi skiter fullständigt i. Tror du de ligger där för det är sköna sängar?
Jag har en åsikt att restriktionerna som i mångt och mycket består av trams ska tas bort. Av självklarheter som att vi har en underdödlighet i Sverige och att det inte hade påverkat smittspridningen nämnvärt ändå då huvudelen av smittan sprids i hemmet, utbildningar och på arbetsplatsen.
Inte i nån jävla badbassäng, på ett bibliotek eller i en långfärdsbuss. Och framförallt inte på en restaurang efter klockan 20:30 då Covid tydligen vaknar medans den sover klockan 19:57
Mycket trams som kostar pengar och som inte fyller någon som helst funktion.
Ja många klarar livet tack vare sjukvården som klarar av att ta hand om de som nu ligger inne nu.
Detta genom att de ställt in massor med operationer mm.
Tack vare att all sjukvårdspersonal sliter med detta dagligen.
Tack vare att IVA personal har skyddskläder med gummimasker hela dagarna.
Du hade troligen inte stått ut 1 minut i deras vardag.
Men om man gör som du vill, släpper allt, så kommer smittspridningen öka och vi kommer överbelasta vården och då blir det inte 9 av 10 som du skriver utan då kommer massor att dö.
Jag har en hustru som jobbar i sjukvården på ett större sjukhus här så jag får dagligen info om hur de har det. Får vi en kraftig smittspridning drabbar det även möjligheterna att ta hand om patienterna.
Hade hon läst det du skriver hade hon bara skakat på huvudet och sagt en idiot till.
och därefter
"Välkommen att göra din insats inom vården också.
Du som inte tror på coronan kan ju jobba där helt utan skydd."