2021-04-11, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Kollade på gårdagens avsnitt.. Jag blir seriöst ledsen för hur produktionen jobbar. Det är så smutsigt!
De försöker med alla medel framställa Simon som en hemsk person som bara pratar illa om folk men de tar aldrig med hans fina stunder eller fina samtal med de andra. Bara när han har sina utbrott eller när han gråter.

Detsamma gäller för Nardos men tvärtom. De visar ALDRIG när hon snackar skit eller beter sig illa. Som när hela rosa rummet gjorde narr av både Jaqi när hon berättade om sin bortgångna mamma eller när de skrattade över Madde. De var så vidriga.. Men det tar de minsann inte med för att Nardos var inblandad.

Jag kommer ihåg i början när Nardos fick minst med röster av de tre som satt när BB sedan sade att ingen skulle röstas ut. Hon blev helt psykiskt knäckt av det och gick och ältade det i veckor. Efter det har hon glassat fram på räkmacka.. blivit räddad av tittarna flera ggr, varit general, och fått massa annat. Klart att hon är glad och känner stöd. Klart att de andra, såsom Simon, kanske inte känner samma stöd och bekräftelse och därför blir mer osäkra och ledsna. Inte konstigt. Nardos och Emelie har blivit bekräftade flera gånger så de sitter aldrig och gråter och tvivlar på sig själva längre.

Simon är en jäkla idiot ibland men jag köper vad du säger.
Nardos förstår jag inte hur de kan gilla, men av någon anledning klipper de bort 90% av hennes vanliga vidriga sida.
Som sagt, produktionen suger röv.
2021-04-11, 03:55
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaiButcher
Han har sagt det men samtidigt sagt att han vill träffa henne utanför.
Varför kan han inte sova med henne eller kramas som med alla andra?

Han springer iväg så fort hon är i närheten.
Adrian är en tönt! Synd bara att Madde inte ser det.

Han har sagt utanför ja.

Men du ser ju själv hur hon är.
Ältar i timtal hit och dit.
Gråter.
Är arg.

Varför skulle han vilja ge henne falska förhoppningar genom att sova ihop eller kramas.

När han sov hos henne så lät det såhär:
Kan jag få en kram?
Kan du hålla om mig?

Sedan säger hon till Jackie att han är så konstig, han får ta nästa steg mm.
Hon fick det att låta som om han tog tag i henne och höll om henne men det var för att hon frågade.
Han kanske hade gjort det frivilligt men hon kan inte vänta.

Och hon låter honom inte ta nästa steg.

Hon lämnar honom ifred en stund men innan han hinner andas och ta något steg så är hon där igen.

Hade inte du tyckt själv att det var jobbigt när du hade sagt nej?

Jag förstår att Adrian backar för det är obehagligt att vara utsatt för påträngande beundran även om den som beundrar ser bra ut.
2021-04-11, 04:07
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Simon är en jäkla idiot ibland men jag köper vad du säger.
Nardos förstår jag inte hur de kan gilla, men av någon anledning klipper de bort 90% av hennes vanliga vidriga sida.
Som sagt, produktionen suger röv.

Absolut är Simon rövig ibland det håller jag med om.. Han kastar ur sig saker innan han tänker. Men han är även en väldigt fin, omtänksam och jävligt rolig människa och det visas i princip aldrig i avsnitten. De tar aldrig med hans roliga historier eller förtroliga samtal (såvida det inte innefattar Nardos).

Adrian framställs också han som ett helgon har jag märkt.. De hade kunnat visa mer hur gnällig han har varit i veckan men han kommer givetvis undan lindrigt.

Denna BB-produktion är den värsta någonsin. Tur att tv4 aldrig mer kommer handhålla detta program.
2021-04-11, 04:14
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Kollade på gårdagens avsnitt.. Jag blir seriöst ledsen för hur produktionen jobbar. Det är så smutsigt!
De försöker med alla medel framställa Simon som en hemsk person som bara pratar illa om folk men de tar aldrig med hans fina stunder eller fina samtal med de andra. Bara när han har sina utbrott eller när han gråter.

Detsamma gäller för Nardos men tvärtom. De visar ALDRIG när hon snackar skit eller beter sig illa. Som när hela rosa rummet gjorde narr av både Jaqi när hon berättade om sin bortgångna mamma eller när de skrattade över Madde. De var så vidriga.. Men det tar de minsann inte med för att Nardos var inblandad.

Jag kommer ihåg i början när Nardos fick minst med röster av de tre som satt när BB sedan sade att ingen skulle röstas ut. Hon blev helt psykiskt knäckt av det och gick och ältade det i veckor. Efter det har hon glassat fram på räkmacka.. blivit räddad av tittarna flera ggr, varit general, och fått massa annat. Klart att hon är glad och känner stöd. Klart att de andra, såsom Simon, kanske inte känner samma stöd och bekräftelse och därför blir mer osäkra och ledsna. Inte konstigt. Nardos och Emelie har blivit bekräftade flera gånger så de sitter aldrig och gråter och tvivlar på sig själva längre.

Angående Simon.
Så klart att inte någon tror att han är en hemskt person.

Det jag har stört mig på är detta.
Han kom in i huset vältränad.
Han sa att han var arbetslös.
Han sa att han brukade vara ute och festa.

Han sitter i soffan och mumsar och klagar över att han går upp i vikt istället för att träna.

När militärveckan kommer och han får chansen att komma igång igen så är det jobbigt att träna och ta emot order mm.
Jo han är ledsen men varför ber han sin mamma om pengar och sedan gråter för att hon inte har pengar?
Varför låna pengar och festa av någon som inte har några?

Det är sådant som faktiskt stör oss som tittar.
Varför har han inte tagit vilket jobb som helst?
Han såg ju väldigt frisk och stark ut när han kom till huset?
Han är 26 år dessutom, inte 18.
2021-04-11, 04:35
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Angående Simon.
Så klart att inte någon tror att han är en hemskt person.

Det jag har stört mig på är detta.
Han kom in i huset vältränad.
Han sa att han var arbetslös.
Han sa att han brukade vara ute och festa.

Han sitter i soffan och mumsar och klagar över att han går upp i vikt istället för att träna.

När militärveckan kommer och han får chansen att komma igång igen så är det jobbigt att träna och ta emot order mm.
Jo han är ledsen men varför ber han sin mamma om pengar och sedan gråter för att hon inte har pengar?
Varför låna pengar och festa av någon som inte har några?

Det är sådant som faktiskt stör oss som tittar.
Varför har han inte tagit vilket jobb som helst?
Han såg ju väldigt frisk och stark ut när han kom till huset?
Han är 26 år dessutom, inte 18.

Han blev väl av med sitt jobb som servitör under corona vad jag fattade det som.. Som så många andra blev. Inte lätt att hitta jobb i restaurangbranschen i dessa tider. Jobb växer inte på träd och har man ingen erfarenhet inom annan bransch så är det svårt att få in en fot.

Att han var vältränad när han kom in var väl lite att ta i.. Men visst han har absolut gått upp i vikt. Det är han ju dock inte ensam om för alla har ju blivit feta därinne. Nardos och Emelie mest. Ser inte att någon av dem försöker göra något åt det utan alla slappar i soffan och fortsätter svulla och trycka i sig skräp.

Detta med att hans föräldrar hjälpt honom har han ju förklarat lite också. Han gick ner sig psykiskt och gick igenom en svår depression och det var då han fick hjälp av sina föräldrar ett par månader eller vad det var. Han bodde väl där ett tag för att han var så deprimerad. Sen vet jag inte hur det har brukat se ut för honom med ekonomisk hjälp men.. Vi är alla människor och kan hamna i svackor eller situationer som vi inte klarar av.
2021-04-11, 04:45
Medlem
Vädjan till produktionen:

Lägg tillbaka Nardos i barnvagnen och rulla in henne i slussen, ge henne en napp.
Ge inte Joel socker och stoppa en boll i hans mun.
Låt Adrian få in en fotboll men ta den ifrån honom innan han hunnit sparka på den och lägg sedan in både honom och bollen i slussen, och bär ut dem därifrån.
Säg åt Judith hålla sig tyst en dag så att tittarna kan ha på ljudet.
Be Pedram sluta vara med i programmet. Du kostar TV4 onödiga utgifter.
Säg åt Simon att sluta vara en dryg jävel och återgå till att vara skön.
Be Tanja ringa mig!
För guds skull, förbjud Steffi att gråta varannan minut!! Samt förbjud henne röka varje minut!
Säg åt Madde att fokusera på något annat än Adrian.
Ge Dennis dubbel ranson av allt.
Låt Emelie äta en harakiri korv.
Ta kryckorna ifrån Jacky.. de gör mer skada än nytta.
Släng ut Mergim.. värre offerkofta och falsk person är svår att hitta.
2021-04-11, 04:54
Medlem
Citat:
Han har sagt utanför ja.

Men du ser ju själv hur hon är.
Ältar i timtal hit och dit.
Gråter.
Är arg.

Varför skulle han vilja ge henne falska förhoppningar genom att sova ihop eller kramas.

När han sov hos henne så lät det såhär:
Kan jag få en kram?
Kan du hålla om mig?

Sedan säger hon till Jackie att han är så konstig, han får ta nästa steg mm.
Hon fick det att låta som om han tog tag i henne och höll om henne men det var för att hon frågade.
Han kanske hade gjort det frivilligt men hon kan inte vänta.

Och hon låter honom inte ta nästa steg.

Hon lämnar honom ifred en stund men innan han hinner andas och ta något steg så är hon där igen.

Hade inte du tyckt själv att det var jobbigt när du hade sagt nej?

Jag förstår att Adrian backar för det är obehagligt att vara utsatt för påträngande beundran även om den som beundrar ser bra ut.

Du har kanske rätt i en del argument men, Adrian är en liten pojke som inte vill erkänna att han troligtvis är kär i sitt ex och i det förhållandet varit en toffel och vågar inte visa sitt rätta jag. Madde är kär och blåögd..
2021-04-11, 04:57
Medlem
Citat:
Absolut är Simon rövig ibland det håller jag med om.. Han kastar ur sig saker innan han tänker. Men han är även en väldigt fin, omtänksam och jävligt rolig människa och det visas i princip aldrig i avsnitten. De tar aldrig med hans roliga historier eller förtroliga samtal (såvida det inte innefattar Nardos).

Adrian framställs också han som ett helgon har jag märkt.. De hade kunnat visa mer hur gnällig han har varit i veckan men han kommer givetvis undan lindrigt.

Denna BB-produktion är den värsta någonsin. Tur att tv4 aldrig mer kommer handhålla detta program.

🍺🍻
2021-04-11, 05:04
Medlem
Tanja är den enda rättvisa vinnaren av BB 2021!
Senast redigerad av ThaiButcher 2021-04-11 kl. 05:11.
2021-04-11, 05:17
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Han blev väl av med sitt jobb som servitör under corona vad jag fattade det som.. Som så många andra blev. Inte lätt att hitta jobb i restaurangbranschen i dessa tider. Jobb växer inte på träd och har man ingen erfarenhet inom annan bransch så är det svårt att få in en fot.

Att han var vältränad när han kom in var väl lite att ta i.. Men visst han har absolut gått upp i vikt. Det är han ju dock inte ensam om för alla har ju blivit feta därinne. Nardos och Emelie mest. Ser inte att någon av dem försöker göra något åt det utan alla slappar i soffan och fortsätter svulla och trycka i sig skräp.

Detta med att hans föräldrar hjälpt honom har han ju förklarat lite också. Han gick ner sig psykiskt och gick igenom en svår depression och det var då han fick hjälp av sina föräldrar ett par månader eller vad det var. Han bodde väl där ett tag för att han var så deprimerad. Sen vet jag inte hur det har brukat se ut för honom med ekonomisk hjälp men.. Vi är alla människor och kan hamna i svackor eller situationer som vi inte klarar av.

Han har väl jobbat på timme?
Han vill ju göra musik och vara DJ, en dröm som man tyvärr inte kan leva på för tillfället.
Men det finns enkla jobb hela tiden.
Steka burgare men då jobbar man helger och kvällar så det är inte många som vill göra det.
Dela ut reklam, tidningar.
Finns massor av företag som sysslar med leverans av mat.
Olika bemanningsföretag mm.
Men visst kanske inte så lätt.
Fast jag hade inte varit ute och festat utan varit försiktig med pengar.

Men det var ju han som klagade över sin vikt och ville göra något åt det.
De har möjligheter i huset.

Naturligtvis kan alla drabbas av depressioner.
Men det finns ju sjukpengar att få mm och givetvis om föräldrarna hjälpte honom med det nödvändiga för att överleva det säger jag inte något om det som sticker i ögonen är fest och slöseri med pengar när man inte har några.

Jag tror inte att han är varken ond eller dålig men han beter sig på ett sätt som inte är trevligt.
Dessutom, vem spottar i andras mat av avund?
2021-04-11, 05:25
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Du har kanske rätt i en del argument men, Adrian är en liten pojke som inte vill erkänna att han troligtvis är kär i sitt ex och i det förhållandet varit en toffel och vågar inte visa sitt rätta jag. Madde är kär och blåögd..

Absolut kan han vara kär i sitt ex eller någon annan eller inte någon.
Kanske tycker han att det är skönt att vara singel också?
Det vet vi inte något om än så länge.

Är Madde kär i honom eller kär i kärleken och hade velat vara årets kärlekspar?
Det ger säkert följare och dessutom gulliga bilder på Instagram.

Men hur som helst så tror jag att om hon inte taggar ner nu så förlorar hon alla chanser.

Jag menar han ser ju hur hon tittar efter honom hela tiden och viskar med sina vänner och givetvis fattar han varför.
Men det är inte en rolig situation.

Oönskad beundran är väldigt jobbig
2021-04-11, 05:49
Medlem
Citat:
Absolut kan han vara kär i sitt ex eller någon annan eller inte någon.
Kanske tycker han att det är skönt att vara singel också?
Det vet vi inte något om än så länge.

Är Madde kär i honom eller kär i kärleken och hade velat vara årets kärlekspar?
Det ger säkert följare och dessutom gulliga bilder på Instagram.

Men hur som helst så tror jag att om hon inte taggar ner nu så förlorar hon alla chanser.

Jag menar han ser ju hur hon tittar efter honom hela tiden och viskar med sina vänner och givetvis fattar han varför.
Men det är inte en rolig situation.

Oönskad beundran är väldigt jobbig

Tror oxå hon borde tagga ner, det betyder inte att han inte är en liten pojke och inte en man.
Om han ser det du menar så borde han tala klarspråk.

Oönskad beundran är inte jobbigare än vad man gör det till.

Gulliga bilder på Instagram blir det ändå i slutändan..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in