Citat:
Ursprungligen postat av
Tjejenduvillha
Nej jag tror också att det kommer bli samma utanför huset, hon kommer inte bli inkluderad av gänget när de gått ut ur huset heller..
Men va fan, har inte folk några gränser? Jag blir bara äcklad av sånt där beteende, är man i en grupp med människor så hånskrattar man inte åt den som redan är lite "off och utfryst" från gruppen. Det där är sånt tecken på flockdjursbeteende och låg IQ så det bara skriker om det. Det hade varit en annan sak om hon hade varit en i gänget och det gjordes av och med kärlek , man skämtar ju mer med sina vänner men det är ju också för att man känner dem och vet var gränsen går för dem i vad som är roligt och inte (givetvis inte att skratta åt någons döda mamma, där korsar man alla gränser från vad som är okej oavsett hur nära man än är) men när hon är utanför och de på det driver med henne så är det så jäkla mkt mer elakt än om två stycken som står närmare varandra hugger lite på varandra...
Ja, jag kan också relatera till det där, man har någon på en arbetsplats eller i någon annan social interaktion som man helt enkelt inte klickar med men är man vuxen så beter man sig inte helt genomvidrigt mot den personen ändå, det är social kompetens, man gör bara inte så. Sedan kanske det blir mer naturligt att man tar lite avstånd från den (vilket blir extremt svårt för dem i huset när de är i den situationen såklart) men det är stor skillnad på att vara trevlig fast lite laidback än att aktivt mobba och håna någon...
Tydligen inte. Men man kanske inte kan förvänta sig så mycket av Nardos och Mergim, som inte heller är de mest socialt kompetenta. Å andra sidan är det ju andra som varit oskön mot henne också, så. Tycker bara det är konstigt att de inte känner själv att de beter sig illa. Man sitter inte och skrattar när någon säger "Men helt seriöst, lyssna då" typ 15 gånger. Och när de till slut lyssnade, så började de garva precis efteråt också av någon anledning. Så sjukt osköna och respektlösa.
Men precis. Det är verkligen SÅ stor skillnad på att ta avstånd men fortfarande vara artig, och att vara elak och oskön. Förstår att de kanske inte startar diskussioner osv med henne på eget initiativ, men de kan ju i alla fall försöka lyssna när hon tilltalar dem.