2021-04-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Okej. Nu när vi sett igen hur Tjackie är utanför, så måste jag få komma med en liten reflektion.

Jag tycker det är vidrigt att skåda en person vara så uppenbart missplacerad och utanför en grupp på det här sättet. Hur de behandlade henne i natt gjorde ont i hjärtat, när hon försökte få gehör och de andra bara garvade åt henne.

MEN jag tänker också att det är svårt att leva så nära en person som ÄR så tydligt missplacerad och "off" jämfört med de andra. Hon är ingen ond person, men hon är ju... jobbig, liksom. Har ingen social fingertoppskänsla, säger massa mumbo jumbo och är rent allmänt bara... off.

Jag tror inte de avser att stöta ut henne, men det är svårt att angripa henne också. Steffi/Tanja försökte väl typ i början, men insåg väl kanske att de var för olika, eller något. Och det är skitlätt att som tittare sitta och gorma om mobbning, men samtidigt tror jag vi måste försöka se det/henne ur de andras perspektiv också.

Försvarar absolut inte att skratta henne i ansiktet och vara rent respektlös, det finns det ingen ursäkt för för de kan fortfarande behandlar henne med respekt, men jag tror det är svårt att inkludera en person som liksom hela tiden rör sig utanför de andras bubbla.

FÖRSTÅRNIHURJAMENAR eller låter jag som en mobbare?

Vad gjorde de inatt? Har totalt missat det..

Tror och tänker samma som dig där: hon är inte så likeable och dessutom sist in förutom Mergim och blir då ett easy target.
Jag tror att de andra hade "accepterat" henne mer om hon varit en i gänget från början för då har hon mer "rätt" att ta en såpass rättfram roll.
Det där är svårt och jag brottas själv med att tycka synd om henne samtidigt som jag förstår de andra för att hon har noll känsla för att känna av stämningen och försöker "ta över" trots att hon inte vet vad diskussionen handlade om, men däremot så tror jag att hon desperat försöker komma in i gruppen på det sättet men att det är fel väg att gå och därför blir det väldigt moment 22 av det hela...
2021-04-10, 20:39
Medlem
Anonym396s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chlorid
Igår satt Mergim och skrattade med Emelie åt Simon när han grät...
De hade en diskussion om det i bikten. Det fick man se i dagens avsnitt.
2021-04-10, 20:39
Medlem
julita55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Vad bölar Mergim för nudå? Julia?

japp
2021-04-10, 20:40
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
hur i helvete kan så många rösta på ojudith
Lugn. Den har aldrig stämt.
2021-04-10, 20:40
Medlem
htsolna08s avatar
Var gömmer sig nardos?
2021-04-10, 20:41
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
vemfan är lill vickan?

Japp falskt luder från ystad... pissful är hon oxå

Glömt att hon blivit räddad av bögdrian?
Lill Vickan? Gissa på Madde och Emelie.
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Okej. Nu när vi sett igen hur Tjackie är utanför, så måste jag få komma med en liten reflektion.

Jag tycker det är vidrigt att skåda en person vara så uppenbart missplacerad och utanför en grupp på det här sättet. Hur de behandlade henne i natt gjorde ont i hjärtat, när hon försökte få gehör och de andra bara garvade åt henne.

MEN jag tänker också att det är svårt att leva så nära en person som ÄR så tydligt missplacerad och "off" jämfört med de andra. Hon är ingen ond person, men hon är ju... jobbig, liksom. Har ingen social fingertoppskänsla, säger massa mumbo jumbo och är rent allmänt bara... off.

Jag tror inte de avser att stöta ut henne, men det är svårt att angripa henne också. Steffi/Tanja försökte väl typ i början, men insåg väl kanske att de var för olika, eller något. Och det är skitlätt att som tittare sitta och gorma om mobbning, men samtidigt tror jag vi måste försöka se det/henne ur de andras perspektiv också.

Försvarar absolut inte att skratta henne i ansiktet och vara rent respektlös, det finns det ingen ursäkt för för de kan fortfarande behandlar henne med respekt, men jag tror det är svårt att inkludera en person som liksom hela tiden rör sig utanför de andras bubbla.

FÖRSTÅRNIHURJAMENAR eller låter jag som en mobbare?
Jag håller med, men det var fan fittig stil att uppmana henne att sjunga, gång på gång, medan de drog på smilbanden och tittade på varandra. Ville bara ruska om Tjackis och skrika "SER DU INTE VAD FAN DE GÖR!?".

Hon är fan lika naiv som jag var i grundskolan, när folk var taskiga mot mig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kagay1
Adrian, Nardos, Mergim, Emelie och Dompa.....the bullies.

Varför...? Vad hände?
2021-04-10, 20:42
Medlem
wolfiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
Var gömmer sig nardos?
sovrum2
2021-04-10, 20:42
Medlem
kermiths avatar
Albanhelvetet skall alltid förstöra fester med sitt bölande. Ut med tjuven tillbaka till mamsen. Det gick bra att göra narr av folk. Fet spark i arslet.
2021-04-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dilligafxx
Rovjudith ska UT! Hur fan kan dom gilla henne så mycket?
Hur kan man gilla steff? det enda hon gör är att grina som en jävla BEBIS
2021-04-10, 20:43
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
hur i helvete kan så många rösta på ojudith
hon är väl ok? tror du får se det när dom får nominera varandra i huset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in