2021-04-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
En epok går i graven då jag känner att Drottning Elizabeth II kommer snart att följa efter.

En sorgens dag!

God save our gracious Queen!
Long live our noble Queen!
God save the Queen!
Send her victorious,
Happy and glorious,
Long to reign over us:
God save the Queen!

Och den låten kommer snart att bli king istället för queen i tre generationer
Citera
2021-04-09, 22:45
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Var ingen överraskning, han såg verkligen sliten ut på slutet. Tragiskt men nu får han vila.

Hoppas drottningen klarar av förlusten.
Kan ju inte vara tragiskt vid en ålder av 99, medelåldern är väl inte ens 80 i UK.

Vid så hög ålder brukar de följas åt - jag tippar hon är hos honom innan 2022
Citera
2021-04-09, 22:57
Medlem
dannbaggens avatar
Notera att Drottningen nu är ledig. Inte illa, hon regerar över det Storbritanniska härskardömet, den Indiska kontinenten, den Australiska landmassan, nordligaste Amerika (Kanada), sydligaste Afrika och många fler områden.

Hon måste vara hur tät som helst när hon härskar över alla dessa områden. Ledig ==> Jag sätter in en stöt.
Citera
2021-04-09, 22:57
Medlem
Prince Philip har ju finare anor och ätt än sin fru.
Citera
2021-04-09, 23:29
Medlem
farbror Svens avatar
Drottning Elisabeth och Prins Philip gjorde ett statsbesök i Kina hösten 1986. Då var det bland annat en mottagning på den brittiska ambassaden där de träffade brittiska studenter som studerade kinesiska i Kina. Prins Philip frågade dem om de inte var rädda för att få sneda ögon.

Källa: några av studenterna som jag träffade i Hangzhou någon månad senare.
Citera
2021-04-10, 00:08
Medlem
Medlemloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Han såg fräsch ut för att vara 99 år. Han var uppegående bara för några veckor sedan.

I bättre vigör än många blattar man ser utanför försäkringskassan eller haltande tiggare som drar sig fram med ena benet bakom sig.
Citera
2021-04-10, 00:11
Medlem
feemaxxxs avatar
99? Fucking looser att inte kunna hålla sig till liv tills tresiffrigt.
Citera
2021-04-10, 00:11
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Drottning Elisabeth och Prins Philip gjorde ett statsbesök i Kina hösten 1986. Då var det bland annat en mottagning på den brittiska ambassaden där de träffade brittiska studenter som studerade kinesiska i Kina. Prins Philip frågade dem om de inte var rädda för att få sneda ögon.

Kanske han skämtade lite?
Citera
2021-04-10, 00:22
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Notera att Drottningen nu är ledig. Inte illa, hon regerar över det Storbritanniska härskardömet, den Indiska kontinenten, den Australiska landmassan, nordligaste Amerika (Kanada), sydligaste Afrika och många fler områden.

Hon måste vara hur tät som helst när hon härskar över alla dessa områden. Ledig ==> Jag sätter in en stöt.

GILF!

Tror ni de där två prinsarna, sönerna till den bedårande prinsessan Diana och charlie vet vem denne Prins Philip var? De är ju släkt, men vet inte dessa brukar vara relativt stora.
Citera
2021-04-10, 00:28
Medlem
headkeepers avatar
Är det verkligen Prince Charles som står först i kronföljden efter sin skilsmässa?
Blir inte Prince William Kung efter Queen Elisabeth abdikerat?

RIP Prince Philip
Citera
2021-04-10, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven

Den anekdoten stod i brittisk press idag.

Varför citerar du den? För att den är skoj eller för att den är "rasistisk"?

Världen skulle må mycket bättre om man kunde slappna av lite i såna här frågor.
Citera
2021-04-10, 00:50
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headkeeper
Är det verkligen Prince Charles som står först i kronföljden efter sin skilsmässa?
Blir inte Prince William Kung efter Queen Elisabeth abdikerat?

RIP Prince Philip

Tror inte hon kommer att abdikera men ja det är Charles som är först i tronföljden, William får vänta tills Charles dött. Camilla kommer dock inte att bli drottning trots att hon och Charles är gifta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in