Citat:
Det går att läsa i New Yorker-artikeln som någon länkade till några sidor tillbaka i tråden.
För övrigt så behövs det inte några experter för att påpeka något så här uppenbart.
Ingen normal människa skulle jämföra Sverige med Italien istället för att jämföra Sverige med Norge. Ni förnekare blir allt mer desperata. Vad blir nästa steg nu när Sverige snart är ensamt i Europa med en ökande trend - börja jämföra med Brasilien?
För övrigt så behövs det inte några experter för att påpeka något så här uppenbart.
Ingen normal människa skulle jämföra Sverige med Italien istället för att jämföra Sverige med Norge. Ni förnekare blir allt mer desperata. Vad blir nästa steg nu när Sverige snart är ensamt i Europa med en ökande trend - börja jämföra med Brasilien?
Jag har aldrig förnekat något utan jag anser mig vara realist.
Är det inte en engelsman så är det en amerikan som hackar på Sverige, två av dom värst drabbade länderna på jorden

En realistisk åsikt om vilka länder som kan jämföras borde bygga på fakta.
Trångboddhet, andel som lever i utanförskap, andel första och andra generationens invandrare, generell folkhälsa, kvalité på äldrevården, sociala mönster, osv osv.
Vad du eller en amerikansk journalist tycker och tror spelar ingen som helst roll utan fakta.
Sen tycker jag faktiskt att det är ni troll som blir mer och mer desperata. Argument efter argument faller platt allt eftersom pandemin fortsätter. Sverige ligger långt ner på listorna över döda med konstaterad Corona infektion och tittar du på det ända riktigt bra verktyget för att se alla offer i pandemin dvs överdödligheten så ligger vi riktigt bra till.
Detta har vi åstadkommit med frivilliga restriktioner och lagstadgade restriktioner.
Det är snart bara Norge, Finland, Nya Zeeland och Taiwan som ni krampaktigt klamrar er fast vid.