Citat:
Ursprungligen postat av
PaoloRoberto
Ja, synd bara att vi svenskar drabbas och nu blir sedda som idioter och pesten själv utomlands. Tror att detta kommer sitta kvar och inte glömmas av omvärlden hur vi lät våran befolkning smittas med vilje.
Tror inte vi svenskar förstår hur mycket Tegnells strategi förstört vårt rykte I omvärlden, detta kommer ta år att reparera...
Jag förstår att du som Sverigehatare drömmer om att Sveriges rykte ska dras i gyttjan och bli raserat för många år framåt.
Men tyvärr kan jag meddela dig att så inte kommer att bli fallet. Har bekanta i lite olika länder (som förvisso är högutbildade och kan göra konsekvensanalyser, t ex utifrån vad som är bra för ett lands totala folkhälsa, ekonomi o s v).
Därmed inte sagt att Sverige hade kunnat göra saker annorlunda. Finns inga normalt fungerande människor som t ex sitter och gottar sig åt att UK har blivit hårt drabbade, mycket hårdare än t ex Sverige. Jag kommer inte att titta på britter som pestsmittade, även om jag tycker att Boris Johnson med anhang borde ha agerat annorlunda. Länder har nog gjort så gott det kunnat utifrån en mängd olika faktorer.
Sen finns det ju idioter/psykopater (Typ Bolsonaro i Brasilien, delvis Trump i US), men inte kommer världen framöver att titta på den enskilde brasilianaren/amerikanen som pestsmittade.
Så, dröm på du i ditt pojkrum Sverigehatare!