2021-04-08, 10:03
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
370 personer på IVA.
Frågan är om man kommer passera 400-gränsen? Hade inneburit att antalet inlagda/IVA-vårdade i våg tre överträffade antalet vi hade i våg två. Jag tvivlar dock på detta.

Jag är HELT övertygad om att antalet smittade kommer börja vända neråt redan nästa vecka för att inte återkomma mer i några enstaka fall här och där.

Jag tror påskledigheten sätter stopp för uppgången.

Nu kan +70 vaccinera sig i Stockholm också.
Citera
2021-04-08, 10:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
370 personer på IVA.
Frågan är om man kommer passera 400-gränsen? Hade inneburit att antalet inlagda/IVA-vårdade i våg tre överträffade antalet vi hade i våg två. Jag tvivlar dock på detta.

Jag är HELT övertygad om att antalet smittade kommer börja vända neråt redan nästa vecka för att inte återkomma mer i några enstaka fall här och där.

365 får jag det till.
Citera
2021-04-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
365 får jag det till.

Jag följer på https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/ uppdateras realtid. Kan stå 370 sen en kvart senare 361 sen igen 368 etc.

Kaptenstjärt - Absolut. Sen är det som så att denna, nästa och veckan efter så får Sverige 1.5 miljoner doser. Utgår ifrån att dessa används ganska omgående. Det motsvarar 30% av den vuxna befolkningen och även om det visserligen krävs två doser så har vi sett på datan ifrån Israel och UK / USA att man är ganska skyddad redan efter en dos.
Citera
2021-04-08, 10:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag följer på https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/ uppdateras realtid. Kan stå 370 sen en kvart senare 361 sen igen 368 etc.

Jag använder mig av SIRI-portalen.

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.covid-dagligen
Citera
2021-04-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag använder mig av SIRI-portalen.

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.covid-dagligen

Det är samma.

Citat:
Siffrorna i denna artikel hämtas från Svenska Intensivvårdsregistret

Eftersom siffrorna i de olika delarna av den här artikeln uppdateras olika ofta hos Svenska Intensivvårdsregistret - kan det uppstå tillfällen där de inte stämmer överens med varandra en stund.
Citera
2021-04-08, 10:18
Bannlyst
Mardrömmen, som jag hämtar från en facebook-grupp jag är med i:

Nu måste den som vill överleva mördarens ”superstam” -våg som muterar just nu i de vaccinerade kropparna inse, att det kan handla om liv eller död, att hålla sig borta från vaccinerade människor. Det är de vaccinerade som är de farligaste och därför får de mest tillgång till samhället. I sin egen själviskhet och vetenskapliga okunnighet hjälper dessa frivilliga biovapenfrivilliga att utföra det största brottet mot mänskligheten som någonsin kan föreställas: En global pest, driven av decentraliserad, accelererad, adaptiv genetisk formning som förlitar sig på miljarder frivilliga volontärer för att tjäna som mutationslaboratorier.

Omfattningen av detta globala medicinska experiment på levande mänskliga försökspersoner skämmer ut hela nazistregimen.

När nästa dödsvåg kommer, kommer naturligtvis media att skylla på de ovaccinerade, även om de ovaccinerade inte tillåts gå någonstans – alltmer

Fast det vete fan om jag ska lita på ovanstående. Vaccinet dämpar ju inte spridningen.
Citera
2021-04-08, 10:18
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Kaptenstjärt - Absolut. Sen är det som så att denna, nästa och veckan efter så får Sverige 1.5 miljoner doser. Utgår ifrån att dessa används ganska omgående. Det motsvarar 30% av den vuxna befolkningen och även om det visserligen krävs två doser så har vi sett på datan ifrån Israel och UK / USA att man är ganska skyddad redan efter en dos.

Tar ca två veckor efter första sprutan innan du har skydd. Så om en månad borde smittan dyka ordentligt. Dock ska man tänka på att ungdomar o yngre vuxna som idag driver smittan inte kommer vaccineras på länge.
Citera
2021-04-08, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Dog de av den berömda syrgasen i andra länder då?
Men menar du att de dog av något annat än i Sverige?
Citera
2021-04-08, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tar ca två veckor efter första sprutan innan du har skydd. Så om en månad borde smittan dyka ordentligt. Dock ska man tänka på att ungdomar o yngre vuxna som idag driver smittan inte kommer vaccineras på länge.

Ja så är det. Men fortfarande borde man märka skillnad på 0% av en befolkning är vaccinerade kontra 30% av en befolkning.
Citera
2021-04-08, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det gör nog belgisk, tysk, amerikansk, chilensk med mera också. Om nu svensk sjukvård är så fantastisk, varför dog alla åldringar av Corona?

Du kanske har missat att smittan tog sin in bland de äldre äldre på framförallt SÄBO (människor med demens o s v, som inte klarar av att ta hand om sig själva), samt att medelåldern i avlidna med covid i Sverige är 84 år.

Sveriges hantering på äldreboenden har mkt mer att önska vilket coronakommisionen kom fram till. De äldre på dessa boenden fick ju inte mkt till vård, så förmodligen skulle ett par undra av dessa ha överlevt om de fått syrgas, kortison, blodförtunnande o s v.
Citera
2021-04-08, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
För att Corona är farligt för åldringar. Samma anledning som i precis alla andra länder.

Framförallt när de inte erbjuds ordentligt vård och ihärdiga försök att hjälpa dem. Som Sveriges "världsberömda gudomliga överlägsna" sjukvård borde ha klarat av.
Citera
2021-04-08, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Mardrömmen, som jag hämtar från en facebook-grupp jag är med i:

Nu måste den som vill överleva mördarens ”superstam” -våg som muterar just nu i de vaccinerade kropparna inse, att det kan handla om liv eller död, att hålla sig borta från vaccinerade människor. Det är de vaccinerade som är de farligaste och därför får de mest tillgång till samhället. I sin egen själviskhet och vetenskapliga okunnighet hjälper dessa frivilliga biovapenfrivilliga att utföra det största brottet mot mänskligheten som någonsin kan föreställas: En global pest, driven av decentraliserad, accelererad, adaptiv genetisk formning som förlitar sig på miljarder frivilliga volontärer för att tjäna som mutationslaboratorier.

Omfattningen av detta globala medicinska experiment på levande mänskliga försökspersoner skämmer ut hela nazistregimen.

När nästa dödsvåg kommer, kommer naturligtvis media att skylla på de ovaccinerade, även om de ovaccinerade inte tillåts gå någonstans – alltmer

Fast det vete fan om jag ska lita på ovanstående. Vaccinet dämpar ju inte spridningen.

Denna pandemi är lika mycket en infodemi/hysteri, där det sprids massor med dynga på nätet. Där har MSB rätt att det är viktigt att vara källkritisk. Det finns massor med människor som sitter och myser och försöker skrämma upp folk, se bara i denna tråden.

Domedagen och samhällskollapsen är ständigt närvarande hos de paranoida och autistiska....

Jo, se bara på Sverige. Dödstalen har gått ner markant bland de som fått vaccin. Se t ex på Israel som kommit ännu längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in