2021-04-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Källa /or på det?
Bara en gissning du dragit ur arslet ju, i filmens värld kanske det kan anses vanligt.
I den verkliga världen så är min gissning dragen ur arslet att det är SJUKT ovanligt.

Att han lämnat telefon hemma och om jag minns rätt lägenhetsdörren olåst etc tyder
på självmord tycker jag iallafall
.

Du får visst tycka så, men om olåst lägenhetsdörr indikerar på att en försvunnen person begått självmord i dina ögon, är märkligt.
Snarare tyder det på att personen inte fått tillfälle att låsa, som det misstänktes i början att det handlade om kidnappning eller människorov, tycker jag.
Annars tyder det på att personen varit stressad, försenad eller av dyl. anledningar glömt låsa dörren efter sig.
Senast redigerad av cactaceae 2021-04-07 kl. 21:43. Anledning: Felstavning
Citera
2021-04-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nej det finns det inte. Sluta jiddra !
Vad var det som orsakade hans död, har inte riktigt hunnit uppdatera mig.
Citera
2021-04-07, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Galea
Vad var det som orsakade hans död, har inte riktigt hunnit uppdatera mig.

Det beror på vem du frågar i tråden.
Om du frågar mig så blir svaret att:
Deniz tog sitt liv genom att rycka sprinten ur en handgranat.
Han sprängde sig själv.
Levt med nån form av ångest en längre tid, och den ångesten
växte sig starkare för varje år och till slut orkade han inte mer.

Vi kommer aldrig få det exakta svaret om inte nån anhörig väljer
att berätta, för polisen har total sekretess och eftersom ingen kommer
åtalas så kommer heller ingen FUP att bli tillgänglig.

Detta är polisiärt utrett och arkiverat.
Bara att acceptera.

Där har du min story.

Frågar du nån annan så var det Turkiska Underrättelsetjänsten som
dödade honom...... (nej det var det inte)

Frågar du en tredje så var det Indianer och Cowboys som
dödade honom..... (nej det var det inte)
Citera
2021-04-07, 23:07
Medlem
Cameleonts avatar
Många singelolyckor anses ofta som misstänkta suicid. Extremt våghalsiga äventyr kan ofta vara förtäckta suicid. Gränsen kan vara hårfin....personen balanserar på en skör tråd. Ibland tippar det över pga triggande faktorer. Att leva nära döden ger ofta en adrenalinkick och rus och kan stilla ångest o depression dvs ge en positiv kick och känsla av större närvaro och ödmjukhet inför livet.
Hur det var för D.A vet vi inte.
Hans yrke som chefs-militär innebar tillgång till vapen, information om anläggningar mm ser jag som en sårbarhetsfaktor. Han kan mycket väl ha blivit utsatt för brott och därför hoppas jag att utredningen görs mkt grundlig och rigorös.
Vi har ett nytt samhällsklimat med ökat hot och brottslighet så allt är möjligt.
Senast redigerad av Cameleont 2021-04-07 kl. 23:09. Anledning: Stavning
Citera
2021-04-08, 04:56
Medlem
Citat:
Källa /or på det?
Bara en gissning du dragit ur arslet ju, i filmens värld kanske det kan anses vanligt.
I den verkliga världen så är min gissning dragen ur arslet att det är SJUKT ovanligt.

Att han lämnat telefon hemma och om jag minns rätt lägenhetsdörren olåst etc tyder
på självmord tycker jag iallafall.
Det finns inga uppgifter på att dörren var olåst.. Det måstd vara nåt hittepå? De flesta som är ute och löper på den nivån som DZ har skrivit åtskilliga gånger ute på nätet att mob tas inte med på löpen det är vanligare än att ha mob med.
Citera
2021-04-08, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Du får visst tycka så, men om olåst lägenhetsdörr indikerar på att en försvunnen person begått självmord i dina ögon, är märkligt.
Snarare tyder det på att personen inte fått tillfälle att låsa, som det misstänktes i början att det handlade om kidnappning eller människorov, tycker jag.
Annars tyder det på att personen varit stressad, försenad eller av dyl. anledningar glömt låsa dörren efter sig.
Din teori låter vettig! Men det är ingen som gått ut i media vad jag vet om att det var olåst. Jag tror det är nåt hittepå rykte som inte är sant? Jag följer DZ fallet på flera sidor
Citera
2021-04-08, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Om jag skulle ta livet av mig så skulle jag lämna ytterdörr olåst för att underlätta för ev. oroliga.
Citera
2021-04-08, 09:14
Medlem
Citat:
Källa /or på det?

på självmord tycker jag iallafall.

Var har du fått den felaktiga uppgiften ifrån? Deniz´ytterdörr var inte olåst, den var låst.
Citera
2021-04-08, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det finns inga uppgifter på att dörren var olåst.. Det måstd vara nåt hittepå? De flesta som är ute och löper på den nivån som DZ har skrivit åtskilliga gånger ute på nätet att mob tas inte med på löpen det är vanligare än att ha mob med.

Citat:
Din teori låter vettig! Men det är ingen som gått ut i media vad jag vet om att det var olåst. Jag tror det är nåt hittepå rykte som inte är sant? Jag följer DZ fallet på flera sidor

Nej, det finns absolut inga uppgifter som tyder på att dörren var olåst, det verkar ha blivit
en trådsanning i den här tråden. Ytterdörren var låst.
Citera
2021-04-08, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Nä precis, känns nästan som brossan kan komma gå ut med detaljer om fallet eftersom han syntes ganska mycket i media. Men ja vi får se, kommer nog komma ut oavsett.

Ja det hade varit bra om han eller någon annan närstående eller nära vän hade gått ut med info. Så hade det sluppits spekuleras teorier. Vet oxå att någon i denna el om det var andra tråden, jobbade inom Fm el hade kontakter där o den personen visste till 100% att det var självmord.... Ingen här som möjligtvis råkar känna någon närstående eller nära vän till DA? En ,kanske konstig, tanke , att höra med de..... Nej inte bästa idén, men en tanke... Men hoppas mest på att någon närstående el nära vän går ut med hur han dog.
Citera
2021-04-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Om jag skulle ta livet av mig så skulle jag lämna ytterdörr olåst för att underlätta för ev. oroliga.

Så tänker jag oxå i detta fallet. Underlätta för oroliga att komma in. Vidare talas det om att ut o springa långdistans, vilket flera påpekat att han aldrig gjorde. Min teori: det ger honom tid att ta sitt liv, innan någon börjar leta efter honom. Det var , tror jag , därför han skrev att han skulle ut o springa en Lång sträcka.
Citera
2021-04-08, 11:11
Medlem
Citat:

Precis, har följt den här tråden från början men den andra först senare, uppgiften om olåst ytterdörr har diskuterats här det minns jag men inte hur stutsatsen blev. Fick dock den uppfattningen att det var trådsanning och tänkte aldrig mer på det.
Här tog jag endast upp en detalj ur ett inlägg som jag svarade och undrade över!

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Var har du fått den felaktiga uppgiften ifrån? Deniz´ytterdörr var inte olåst, den var låst.

Den felaktiga uppgiften kommer från tråden, tror jag? Som tydligen är trådsanning som du säger.
I min tanke lite otroligt att ens tänka på att lämna dörren oppen vid självmord. I flerfamiljshus finns ju alltid en fastighetsskötare som öppnar i nödfall eller att någon anhörig eller nära kompis har reservnyckel är väl vanligt? Så, nej, jag tror inte på olåst för att säppa in vem som helst.....

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nej, det finns absolut inga uppgifter som tyder på att dörren var olåst, det verkar ha blivit
en trådsanning i den här tråden. Ytterdörren var låst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in