2021-04-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Den dagen du "hör röster" och t.ex. Facebook har kommit så långt att de tjänar pengar på att sälja "syntetisk telepati" till människor och det hela blivit lika normalt som "smartphone" mot människors kinder kan du väl lova att du besöker psykvården, eller!?

Människor har hört röster i alla tider och långt, långt innan vi ens hade elektricitet och radiosändare. Och det är ett mycket välstuderat fenomen, man har t.ex genom studier konstaterat att ljudet inte kommer utifrån

Citat:
Hörselhallucination eller parakusi är ett psykiskt symtom som innebär att uppfatta sig höra ljud som saknar ljudkälla, till exempel att höra en röst utan att någon sagt något. Det är en vanlig variant av hallucination, i synnerhet vid schizofreni, men förekommer också bland psykiskt friska personer. ...
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6rselhallucination
Citera
2021-04-07, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Om man är utsatt för GS i 4000 dagar/nätter så är man per definition en väldigt viktig individ. Du får mer uppmärksamhet än någon enda människa i hela Sverige. Och detta utan något som helst syfte.

Det är inte jag som anser mig viktig för det som jag utsätts för även om det är jag som får ta alla negativa konsekvenser, och när det kommer till dessa slags brott så är de många med med stora risker för såväl fysisk som psykisk hälsa. Tänk tortyr och trauma som bara fortsätter och fortsätter. Kanske är samtidigt brotten/ingreppen mot ens frihet det svåraste att tvingas uthärda, och sveket från "svenska staten".

Samtidigt är alla människor och människors liv viktiga, de har betydelse i den stora gudomliga planen.

Citat:
Nu drar fantasin iväg igen. Det du beskriver är ren SCI-FI.

Finns många fler motiv än de jag nämnde. Dessa vara bara några få exempel. Att erhålla ('färsk') data i form av människors kroppsvärden är intressant inom en mängd olika områden.

Citat:
Nationalekonomi verkar inte vara din starka sida.

Att tänka är inte din. Har du hållit dig till riktiga fake news d.v.s. censurerad och kontrollerad main stream media i hela ditt liv?

Citat:
Nej du är en fullständig lekman som fattar noll när det gäller allt från nationalekonomi till medicinsk teknik. Det enda du "kan" är vad andra förvirrade "TI's" har matat dig med. Det finns exakt noll stöd för dina fantasier inom vetenskapen. Till och med andra TI's anser att du med dina implantat och fjärrvapen är helt ute och cyklar.

Om du mot förmodan vill ha lite kontakt med verkligheten och hur långt vi kommit inom området så kan jag rekommendera en artikel i senaste Nyteknik.
https://www.nyteknik.se/story/chip-under-huden-tar-tempen-pa-var-halsa-7012417

Artikeln handlar om en kliniskt studie på Karolinska där man med hjälp av "chip" och NFC-teknik kan läsa av kroppstemperatur. Och det är så långt vi har kommit idag. Ingen syntetisk telepati , ingen V2k, inga fjärrvapen, ingen tankeläsning.

Du vet inget om mig, mina bevis eller om teknikerna/vapnen.
Till skillnad från dig - som inte vet något - har jag både objektiva bevis och egna erfarenheter. Vad har du mer än ett konstant förnekande och en felaktig uppfattning om teknikerna/forskningsläget? Det finns exempelvis flera olika tekniker för sådant som voice to skull, detta är inget nytt men eftersom du är så dum i huvudet så förnekar du t.o.m. grundläggande saker.

Att du exempelvis framhåller en artikel från Ny Teknik/Karolinska som exempel på hur långt vi har kommit framstår ju bara som löjligt. WBAN och sensorer är det nya svarta och kommer att användas inom t.ex. sjukvården (fjärrtekniker inom sjuk- och hälsovård). Därför bör du snarare läsa vetenskapsartiklar om detta, men oavsett så kommer du sannolikt aldrig att få någon slags uppdatering på gammal Teknik för hur långt man kommit vad gäller teknikutveckling inom denna slags områden.
Även militären är för övrigt intresserad av sensorer om man säger så men finns militären överhuvudtaget i din värld?!
Senast redigerad av Julma-O 2021-04-07 kl. 09:11.
Citera
2021-04-07, 09:25
Medlem
Citat:
Självklart är det inte respektlöst eftersom han själv kallade sig psykotisk. Hans egna ord:

(FB) Kapiton - Vad som verkligen hände

Han hade, i alla fall stundtals, sjukdomsinsikt. Men tyvärr fick han inte den hjälp han behövde utan föll tillbaka i sina vanföreställningar där han blandade ihop vekligheten med scifi.

Visst är det respektlöst eftersom vapen/tekniker existerar vilka kan ge upphov till symtom som Manitski beskriver. De kan i hög grad göra en människa "psykotisk", inte minst tillsammans med sleep deprivation som också kan åstadkommas med dessa vapen. Manitski kan också självklart ha valt att droppa begreppet "psykotisk" i brist på annat; detta i hopp att kunna ge omgivningen en mer normal förklaring när det ifrågasattes vad som hände med företaget och vad han höll på med. Han ger såpass intressanta detaljer att det utan tvivel handlar om något mycket mer än en psykos, han verkar inte vara särskilt övertygad om att det handlar om någon psykos från början exempelvis.
Citera
2021-04-07, 09:30
Medlem
Citat:
Människor har hört röster i alla tider och långt, långt innan vi ens hade elektricitet och radiosändare. Och det är ett mycket välstuderat fenomen, man har t.ex genom studier konstaterat att ljudet inte kommer utifrån

https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6rselhallucination

Detta är nästan off-topic. Du borde snarare läsa på om voice to skull och syntetisk telepati (det som du helt förnekar finns eller är ens möjligt (?). Militärer världen över har forskat och forskar för fullt kring denna slags saker. Tyst kommunikation mellan exempelvis soldater du vet eller för att kunna kommunicera med gisslan vid gisslansituationer.
Citera
2021-04-07, 13:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Den dagen du "hör röster" och t.ex. Facebook har kommit så långt att de tjänar pengar på att sälja "syntetisk telepati" till människor och det hela blivit lika normalt som "smartphone" mot människors kinder kan du väl lova att du besöker psykvården, eller!? Den enda som är sorglig i denna tråd är du.

Detta ligger ju i bästa fall i framtiden, om det ens någonsin blir av. Alltså inget du utsätts för idag, vilket du vet eftersom du skriver 'den dagen'.

Således är rösthörning i högsta grad ett fenomen man bör söka vård för. Det är inget som andra människor eller väsen placerar i ens huvud.
Citera
2021-04-07, 20:29
Medlem
ynk21s avatar
Jag har nyligen erhållit ett anonymt tips från en kontakt till en av Sveriges ledande organisatörer av gäng-förföljelse. Han menar att det är en förkrossande majoritet av påstådda äkta TIs på diverse nätforum, framförallt reddit, som fungerar ungefär som dubbel-agenter. Syftet skall vara att sprida rökridåer för att dölja sanningen med skuldbeläggning (fast tvärt om). Jag måste säga att det initialt var svårsmält för mig eftersom jag inte förstår hur någon individ kan bete sig så fruktansvärt omänskligt! Jag har tänkt länge på detta, men kan inte komma till någon annan slutsats än att det är som att dessa njuter av det oerhörda lidande som genereras. Hur man kan vara så fruktansvärt grym är svårt, för att inte säga ofattbart, för en vanlig oskyldig människa att förstå.
Citera
2021-04-07, 21:12
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynk21
Jag har nyligen erhållit ett anonymt tips från en kontakt till en av Sveriges ledande organisatörer av gäng-förföljelse. Han menar att det är en förkrossande majoritet av påstådda äkta TIs på diverse nätforum, framförallt reddit, som fungerar ungefär som dubbel-agenter. Syftet skall vara att sprida rökridåer för att dölja sanningen med skuldbeläggning (fast tvärt om). Jag måste säga att det initialt var svårsmält för mig eftersom jag inte förstår hur någon individ kan bete sig så fruktansvärt omänskligt! Jag har tänkt länge på detta, men kan inte komma till någon annan slutsats än att det är som att dessa njuter av det oerhörda lidande som genereras. Hur man kan vara så fruktansvärt grym är svårt, för att inte säga ofattbart, för en vanlig oskyldig människa att förstå.

Enligt en analys gjort av f.d. militärpersonal i USA av alla forum & grupper online i ämnet "Gang Stalking" & "Targeted Individuals" är minst 75% av dessa inte riktiga utsatta eller riktiga privatpersoner (många är anonyma eller falska användare). Vidare anser de att majoriteten av grupper online drivs av underrättelsetjänster delvis eller helt (källa: https://andylewistargetedindividual.wordpress.com/2016/04/10/the-curious-case-of-anthony-forwood/).
Citera
2021-04-07, 21:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Enligt en analys gjort av f.d. militärpersonal i USA av alla forum & grupper online i ämnet "Gang Stalking" & "Targeted Individuals" är minst 75% av dessa inte riktiga utsatta eller riktiga privatpersoner (många är anonyma eller falska användare). Vidare anser de att majoriteten av grupper online drivs av underrättelsetjänster delvis eller helt (källa: https://andylewistargetedindividual.wordpress.com/2016/04/10/the-curious-case-of-anthony-forwood/).

Exakt hur utförs en sådan 'analys'?

Att kalla dem 'fd militärpersonal' - är det ett sätt att försöka ge dem något slags trovärdighet?
Citera
2021-04-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynk21

Vad förvånande. Eller inte. Dom som verkligen är drabbade måste vara försvinnande få. Och dom kommer ju aldrig tros på då- ursäkta mitt språk- det är för många uppenbara psykfall, och vad du hävdar underättelseagenter som agerar som ”ti”.

Nu tror ju inte jag att det fåtalet som faktiskt är drabbade per definition är utsatta för gs, även om dom själva upplever det som det.
Jag tänker alltså tex på personer som Julian Assange, där faktiskt en rad olika nationer/underrätelsetjänster varit efter honom under minst ett decennium.

Hans upplevelser borde ju kunna beskrivas som gs.
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2021-04-07 kl. 21:52.
Citera
2021-04-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Detta ligger ju i bästa fall i framtiden, om det ens någonsin blir av. Alltså inget du utsätts för idag, vilket du vet eftersom du skriver 'den dagen'.

Således är rösthörning i högsta grad ett fenomen man bör söka vård för. Det är inget som andra människor eller väsen placerar i ens huvud.

Du säger ju själv att människor "hör röster", eller hur!? Redan i dagsläget. Så din tid kommer - förr eller senare - då vi får anta att 'utvecklingen' i samhället fortsätter på den väg den har slagit in på (om inget oförutsett inträffar vill säga). Har du 'tur' kan du inte skilja 'rösterna'/ljudöverföringarna från din egen inre röst. Som så många utsatta människor haft problem med innan dig, och som en följd av detta begått handlingar som egentligen inte var deras; alltifrån vansinnesdåd till självmord till att ha börjat prata om ett visst ämne med någon bekant etc.

Vem som helst inser hur viktigt det är att allmänhet får vetskap om vad dessa tekniker/vapen är kapabla till så att de kan vara beredda på att främmande tankar kan placeras/skickas mot deras hjärnor - så att deras handlingar blir korrekta (och 'deras'). Vet man inte om dessa saker kan man svårligen värja sig. Vissa grupper av människor torde vara särskilt påverkbara såsom berusade/påverkade eller små barn - personer som ofta handlar spontant. Möjligen kan droger i vissa fall dock dämpa mottagligheten. Oavsett är det viktiga att alla människor känner till dessa vapen/tekniker - och vad stater (inklusive den svenska) håller på med, alltså att dessa tekniker används i allra högsta grad - så att de åtminstone kan försöka skydda sig mot manipulation. Att enbart utföra handlingar som är konstruktiva är ett råd som har givits till utsatta.
Senast redigerad av Julma-O 2021-04-07 kl. 21:48.
Citera
2021-04-07, 21:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du säger ju själv att människor "hör röster", eller hur!? Redan i dagsläget. Så din tid kommer - förr eller senare - då vi får anta att 'utvecklingen' i samhället fortsätter på den väg den har slagit in på (om inget oförutsett inträffar vill säga). Har du 'tur' kan du inte skilja 'rösterna'/ljudöverföringarna från din egen inre röst. Som så många utsatta människor haft problem med innan dig, och som en följd av detta begått handlingar som egentligen inte var deras; alltifrån vansinnesdåd till självmord till att ha börjat prata om ett visst ämne med någon bekant etc.

Vem som helst inser hur viktigt det är att allmänhet får vetskap om vad dessa tekniker/vapen är kapabla till så att de kan vara beredda på att främmande tankar kan placeras/skickas mot deras hjärnor - så att deras handlingar blir korrekta (och 'deras'). Vet man inte om dessa saker kan man svårligen värja sig. Vissa grupper av människor torde vara särskilt påverkbara såsom berusade/påverkade eller små barn - personer som ofta handlar spontant. Möjligen kan droger i vissa fall dock dämpa mottagligheten. Oavsett är det viktiga att alla människor känner till dessa vapen/tekniker - och vad stater (inklusive den svenska) håller på med, alltså att dessa tekniker används i allra högsta grad - så att de åtminstone kan försöka skydda sig mot manipulation. Att enbart utföra handlingar som är konstruktiva är ett råd som har givits till utsatta.

Nej, jag säger att 'rösthörning' är något man ska söka vård för. Personer med psykisk sjukdom har hört 'röster' i alla tider, utan att någon sänt dessa röster in i deras huvuden.
Citera
2021-04-07, 22:08
Medlem
lyxelitistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej, jag säger att 'rösthörning' är något man ska söka vård för. Personer med psykisk sjukdom har hört 'röster' i alla tider, utan att någon sänt dessa röster in i deras huvuden.

Var kommer allt ifrån då? Vad består varandets nät av?

För mig började det en dag när jag satt och tänkte "är det möjligt att prata telepatiskt i rymden med någon"? Plötsligt så hörde jag ett dånande "JA" och sedan dess har jag "hört röster".

På den vägen är det för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in