2021-04-06, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
I Pfizers fall står det också i pappret. Jag har dessutom givit dig siffran tidigare. 75%.

Det tror jag inte på. Det kan lika gärna vara påståendet att ett vaccin ger ett prognosticerat skydd att insjukna på, på 75%. Det tolkar du till att vaccinet dämpar smittan med 75%.

Isåfall blir de vaccinerade de där hjältarna som slopat smittspridningen, fast bara med 75% och beroende på vaccin. Så tvärsäkra är inte fhm. FHM:

Vaccinationen mot covid-19 skyddar dig från att bli allvarligt sjuk. Men vaccinationens effekt på smittspridning har inte studerats i tillräcklig omfattning för att vi ska veta hur mycket vaccinationen bidrar till att stoppa smittan
Citera
2021-04-06, 20:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Ha ha

Ja förtroende för stat och läkemedelsbranschen, det har jag inget. Alldeles riktigt.

Varför är jag en egoist för??? De flesta av oss behöver ju inget vaccin.

Jag går inte omkring med munskydd heller.
Har inte jag heller.

Men tillräckligt skärpt för en riskanalys vilket säger att man som vuxen löper i det närmaste en astronomisk större risk för hälsan genom att bli sjuk i COVID19 än att vaccinera sig med de vaccinerna som finns.

Det är faktiskt en sådan skillnad för COVID19 kan som sjukdom slå hårt i alla åldrar även om risken är liten. Med vaccinerna är risken i de närmaste obefintlig.

Så inte nog med att du är en feg fitta, du är stendum till på köpet.
Citera
2021-04-06, 20:55
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det tror jag inte på. Det kan lika gärna vara påståendet att ett vaccin ger ett prognosticerat skydd att insjukna på, på 75%. Det tolkar du till att vaccinet dämpar smittan med 75%.

Isåfall blir de vaccinerade de där hjältarna som slopat smittspridningen, fast bara med 75% och beroende på vaccin. Så tvärsäkra är inte fhm. FHM:

Vaccinationen mot covid-19 skyddar dig från att bli allvarligt sjuk. Men vaccinationens effekt på smittspridning har inte studerats i tillräcklig omfattning för att vi ska veta hur mycket vaccinationen bidrar till att stoppa smittan
Nähä. Då får du ta den diskussionen med Pfizer och AstraZeneca, de blir säkert exalterade över att få ta del av experten från Flashback och hans teorier.

Vi andra sätter dock mer tillit till forskarna.

Ha de bra.
Citera
2021-04-06, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har inte jag heller.

Men tillräckligt skärpt för en riskanalys vilket säger att man som vuxen löper i det närmaste en astronomisk större risk för hälsan genom att bli sjuk i COVID19 än att vaccinera sig med de vaccinerna som finns.

Det är faktiskt en sådan skillnad för COVID19 kan som sjukdom slå hårt i alla åldrar även om risken är liten. Med vaccinerna är risken i de närmaste obefintlig.

Så inte nog med att du är en feg fitta, du är stendum till på köpet.

Du resonerar ju som en vansinnig. Du har ju ett immunförsvar. Detta virus är farligt främst på äldre. Därför ska ju inte hela befolkningen börja vaccineras.

Eller är du 80 år? Jag är förvisso 40+ men det betyder inte att jag är 80. Inget vaccin för mig. Nej TACK!
Citera
2021-04-06, 20:58
Bannlyst
Citat:
Nähä. Då får du ta den diskussionen med Pfizer och AstraZeneca, de blir säkert exalterade över att få ta del av experten från Flashback och hans teorier.

Vi andra sätter dock mer tillit till forskarna.

Ha de bra.

Ha! Dina "forskare". Läkemedelsbranschen. Ja ha det bra själv. Vaccinera dig gärna. Jag gör det inte.

Du och dina "forskare" och FHM är förresten inte ense.
Citera
2021-04-06, 21:05
Medlem
Typiskt att det svenskbrittiska vaccinet skulle visa sig vara katastrof, precis som pandemihanteringen.
Citera
2021-04-06, 21:05
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
13% fler inlagda sedan i torsdags i Stockholm.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-lagesrapporter-covid-19/2021/04/6-april-lagesrapport-om-covid-19/

En ganska lång period.
Citera
2021-04-06, 21:06
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
I Pfizers fall står det också i pappret. Jag har dessutom givit dig siffran tidigare. 75%.

75% eller 75,0%?
Citera
2021-04-06, 21:09
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
En ganska lång period.

Hade gärna haft 13% på 5 dagar på bankkontot...
Citera
2021-04-06, 21:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja, man skjuter upp eländet. Tills Hampus mamma, och åldringarna på äldreboendet, har hunnit få vaccin.
jahapp men hur ska du lösa det på ett globalt plan? Och hur skulle du gjort om vaccinet dröjt 10 år som det normalt tar? Stänga ner jorden i 10 år och försätta oss alla i konkurs?

Citat:
Att fördröja eländet är det bästa man kan göra.
det beror på hur man gör det. Dagens modell är fruktansvärt kostsam och skapar ett oerhört lidande och dödsfall av andra orsaker än covid just pga restriktionerna och lockdowns.

Citat:
Det var just den strategin som medförde att viruset nådde fram till åldringarna.
nä det var det inte eftersom man inte fokuserade på att skydda de äldre och trångbodda.
Citera
2021-04-06, 21:17
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Typiskt att det svenskbrittiska vaccinet skulle visa sig vara katastrof, precis som pandemihanteringen.
Du menar det vaccin som man använt för att i princip stoppa virusets framfart i UK? Vilken katastrof!
Citera
2021-04-06, 21:17
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Det är naturligtvis djupt olyckligt att över 150,000 människor dör i en pandemi. Till skillnad mot Sverige har vi dock slagits med näbbar och klor för att försöka få ned smittspridningen; tre lockdowns som folk tagit sig igenom trots alla de svårigheter som det inneburit. Barn och gamla har blivit lidande. Folk har varit isolerade. Landet har dock slutit upp bakom ett gemensamt mål och utan alla dessa uppoffringar hade sannolikt 100,000 ytterligare avlidit. Vi försökte med alla medel rädda liv, och det gjorde vi sannolikt. MÅNGA liv. Att du tycker att vi borde skämmas är det nog ingen som håller med om utanför det här forumet.

Sverige däremot, fullkomligen SKET i att försöka stoppa smittspridningen och offrade sannolikt 10,000 äldre helt kallblodigt - man till och med instruerade sköterskor via telefon (!!) att ge palliativ vård istället för att ens försöka rädda livet på dessa stackars äldre som blev den svenska pandemihanteringens blodsoffer.

Det är inga problem att fundera ut vem och vilka som skall skämmas...

Jag har funderat på vilka som ska skämmas.

Det är inte vårdpersonalen som ska skämmas. Det är skamligt att många åldringar offrades, men skulden ligger inte på vårdpersonalen. Vårdpersonalen ställdes helt enkelt inför en helt övermäktig uppgift.

Det är Folkhälsomyndigheten och regeringen som ska skämmas. Dom släppte helt medvetet in viruset, och lät viruset få spridning. Den ohejdade smittspridningen medförde att vården överbelastades. Det var beslutet att ta emot viruset som ledde till att vårdpersonalen tvingades göra hemska prioriteringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in