2021-04-06, 00:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Genetik ser jag som nyckelordet här.

Ja, kvinnan har tydligen fått dåliga gener från båda föräldrarna. Men det läskiga är, att det inte märktes på i alla fall henne (fadern hade ju diverse diagnoser) INNAN. Det kan vara som en tidsinställd bomb som man bär med sig, som inte märks genom ökad sjuklighet eller dålig fysik eller något - förrän man får just den här sjukdomen.
Citera
2021-04-06, 00:34
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, kvinnan har tydligen fått dåliga gener från båda föräldrarna. Men det läskiga är, att det inte märktes på i alla fall henne (fadern hade ju diverse diagnoser) INNAN. Det kan vara som en tidsinställd bomb som man bär med sig, som inte märks genom ökad sjuklighet eller dålig fysik eller något - förrän man får just den här sjukdomen.

Precis, sedan har vi bieffekterna av ett vaccin. Säg att en stor mängd människor blir sterila av ett vaccin eller rent av själva smittan. Vilka konsekvenser vi får av detta går inte ännu att fullt ut veta.
Citera
2021-04-06, 00:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Precis, sedan har vi bieffekterna av ett vaccin. Säg att en stor mängd människor blir sterila av ett vaccin eller rent av själva smittan. Vilka konsekvenser vi får av detta går inte ännu att fullt ut veta.

Hjälp! Har du en länk? Vi är i valet och kvalet här, om våra unga vuxna barn ska vaccineras eller inte (de bestämmer förstås själva i slutändan, men ändå).
Senast redigerad av Merwinna 2021-04-06 kl. 00:51.
Citera
2021-04-06, 00:47
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Hjälp! Har du en länk? Vi är i valet och kvalet här, om våra vuxna barn ska vaccineras eller inte (de bestämmer förstås själva i slutändan, men ändå).

Det som oroar mig mycket är att vi kanske nästan inte kommer att kunna leva utan att låta oss tvingas till att vaccineras. Jag har ingen länk just nu, det jag nämnt är resultatet av slutsatser och det finns inga belägg än så länge för att jag har rätt.

Men det är bra att tänka och agera långsiktigt.
Citera
2021-04-06, 00:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det som oroar mig mycket är att vi kanske nästan inte kommer att kunna leva utan att låta oss tvingas till att vaccineras. Jag har ingen länk just nu, det jag nämnt är resultatet av slutsatser och det finns inga belägg än så länge för att jag har rätt.

Men det är bra att tänka och agera långsiktigt.

OK. Tja, jag tror att de unga själva förr eller senare kommer att ta sprutan ändå, för att deras liv begränsas så mycket annars. I alla fall att resa utomlands till de flesta länder, kommer att bli svårt eller omöjligt under de närmaste åren utan att vara vaccinerad. Och då ryker utlandsstudier, au pair-jobb, jorden runt-resor och sådant som många unga vill göra medan de är unga. Men varje år som de väntar är ju bra, så hinner sådana mer långsiktiga biverkningar komma i dagen.
Citera
2021-04-06, 01:46
Medlem
"Medelåldern hos dem som dött av covid i Sverige är 84 år, samtidigt som medellivslängden generellt är 82 år"

Kan detta verkligen stämma, låter helt upp och nervänt?
Citera
2021-04-06, 02:17
Medlem
Citat:
Hjälp! Har du en länk? Vi är i valet och kvalet här, om våra unga vuxna barn ska vaccineras eller inte (de bestämmer förstås själva i slutändan, men ändå).

Återigen. Att vaccinera sig är en no-brainer. Vaccinet är definitivt säkrare än SARS-CoV-2. Att få viruset är som rysk roulette, en ren chansning. De flesta klarar sig bra, men en ansenlig minoritet drabbas av konsekvenser som skulle få ditt nackhår att resa sig. Jag har hört att det är ingen vacker stund när en cornonapatient behöver läggas i respirator. Det sista de lyckas flämta fram är "jag vill inte dö, jag vill inte dö, snälla jag vill leva!" och det sista de ser är en godhetscertifierad läkare med en järnkrok i handen som han trycker ner långt ner i halsen för att kunna få in ventilatorslangen i lungorna. Sen är det i allmänhet Game Over. För att inte tala om långtidseffekter för de som har tur och överlever.
Citera
2021-04-06, 05:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det blir man inte. Däremot kan man diskutera vad som händer vid COVID19-infektion men även där är inget belagt. Iaf inte vetenskapligt.

Återigen, vaccination utlöser ingen sjukdom; det engagerar bara immunförsvaret. Vad som kan hända är att man får en oönskad autoimmun reaktion men något sådant har heller inte belagts. Och hur det isf skulle ge sterilitet får man också förklara.
Citera
2021-04-06, 05:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
"Medelåldern hos dem som dött av covid i Sverige är 84 år, samtidigt som medellivslängden generellt är 82 år"

Kan detta verkligen stämma, låter helt upp och nervänt?

Det stämmer. Det är i princip bara människor som lever på övertid som dör av det. Och så en och annan överviktig mellan 50-69 som drar ner medelåldern en del. Utan överviktiga skulle medelåldern ligga någonstans över 90.

Inget att bry sig om med andra ord. Dags att öppna upp.
Citera
2021-04-06, 05:33
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Återigen. Att vaccinera sig är en no-brainer. Vaccinet är definitivt säkrare än SARS-CoV-2. Att få viruset är som rysk roulette, en ren chansning. De flesta klarar sig bra, men en ansenlig minoritet drabbas av konsekvenser som skulle få ditt nackhår att resa sig. Jag har hört att det är ingen vacker stund när en cornonapatient behöver läggas i respirator. Det sista de lyckas flämta fram är "jag vill inte dö, jag vill inte dö, snälla jag vill leva!" och det sista de ser är en godhetscertifierad läkare med en järnkrok i handen som han trycker ner långt ner i halsen för att kunna få in ventilatorslangen i lungorna. Sen är det i allmänhet Game Over. För att inte tala om långtidseffekter för de som har tur och överlever.

Ni sängvätare förnekar er inte.

Rysk roulette? Det är alltså en chans på sex att dö av viruset med 0,01% dödlighet?

Inte ens för 90-åringar och fetton. Är man inte i riskgrupp finns det ingen som helst anledning att låta sig injiceras med "vaccinet".

Och ni som onanerar till tanken på vaccinationspass kommer inte få era fantasier uppfyllda. Motståndet kommer bli på tok för stort. Ni är chanslösa.
Citera
2021-04-06, 05:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/bada-emmas-foraldrar-dog-med-covid-19-/

Undrar vad som ligger bakom när en infödd svensk familj drabbas så här hårt? Båda föräldrarna, i 70-årsåldern, dog i covid, och dottern, nu 39 år, som säger sig ha varit mycket sportig och aktiv, med långtidscovid och helt förstörd..? Föräldrarna verkar ju också ha varit "normala" människor, inga fettberg eller alkoholister.

Det ÄR något mystiskt ändå med den här sjukdomen... att den slår så oförutsägbart.

Sluta läs skräckmedia har jag sagt. Du kommer få en hjärtattack snart så mycket som du hetsar upp dig över all propaganda.

Och nej, viruset är inte det minsta oförutsägbart. Så gott som alla som dör av det är antingen över 90 eller svårt sjuk i andra sjukdomar. Enstaka undantag som lyfts fram av propagandamedia förändrar inte den saken. Vi ser EXTREMT tydliga mönster i vilka som drabbas hårt av detta. Det är INTE PÅ NÅGOT SÄTT oförutsägbart.

Snälla människa.
Citera
2021-04-06, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Efter införd lockdown har Estlands insidens sjunkit avsevärt, sambandet är solklart. Och fort har det gått. De har inte ens längre högsta insidensen i Europa och därmed världen. För att vara så intresserad av ämnet förefaller du vara synnerligen ouppdaterad av vad som faktiskt sker.

Alla som uppfyller kraven får flyga. Tur att du gör det, för ingen hade väl orkat lyssna på ditt dravel om du sprang omkring i barerna på någon färja och babblade.

Insidensen för Sverige är för övrigt närmare 700 och ökande, det talet är bland de högsta i Europa. Trycket på vården ökar och det är nu yngre som läggs in. Så att alla kurvor pekar nedåt är ett rent påhitt. Men det är ju det mesta du sprutmålar tråden med.

Som det sägs, den som inga byxor har får gå med röven bar. Och din är exponerad för länge sedan.
Det har dött väsentligt fler i Estlands "första våg" än det gjorde i Sveriges första våg, eller i Sveriges andra våg för den delen, och dödstalen stiger i rask takt.

Då har ändå Estland fördel av vaccin och bättre kunskap om behandlingsmetoder, och de har haft ett år på sig att förbereda sjukvården och äldreomsorgen.

Om det dör fler än i någon av Sveriges "vågor av covid", trots alla de här fördelarna, så kan man inte säga att det fungerar bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in