2021-04-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ok, så berätta vad ledningen fick för fördelar genom att mörka för alla andra Jv:n.

Enkelt. Man ville inte bli påkomna med byxorna nere. Det hade skadat trovärdigheten ohyggligt mycket. Därav det snabba utträde.
Men vilket är värst, att vara skenheliga eller att vara korkad?
Inom JV verkar det vara mer accepterat att vara dum och korkad än att ha dubbelmoral. 😁

För om det är som du säger så gör sig ledningen ohyggligt korkad. Trodde de verkligen att någon skulle bli accepterad som en NGO i ett officiellt FN-organ utan att stödja det som FN står för.? Tror man något sådant är man riktigt ordentligt...... Du vet vad😎
Citera
2021-04-05, 20:57
Medlem
Citat:
Citat:
Ok, så berätta vad ledningen fick för fördelar genom att mörka för alla andra Jv:n.

Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Enkelt. Man ville inte bli påkomna med byxorna nere. Det hade skadat trovärdigheten ohyggligt mycket. Därav det snabba utträde.
Men vilket är värst, att vara skenheliga eller att vara korkad?
Inom JV verkar det vara mer accepterat att vara dum och korkad än att ha dubbelmoral. 😁

För om det är som du säger så gör sig ledningen ohyggligt korkad. Trodde de verkligen att någon skulle bli accepterad som en NGO i ett officiellt FN-organ utan att stödja det som FN står för.? Tror man något sådant är man riktigt ordentligt...... Du vet vad😎

Men, du förklarade inte alls vad ledningen skulle ha fått för fördelar att vara med i FN, och stödja FN bakom ryggen på andra.
Citera
2021-04-05, 20:58
Medlem
Citat:
För att inte tappa ansiktet?

Googla på FN och övergrepp.
Det fisen kom från rätt röv.
Förresten, varför gjorde man en omvändelse under galgen i Australien? Först ville man under en lång tid inte samarbeta med myndigheterna när det gäller sexuella övergrepp. Men för någon månad sedan kröp JV till korset. Varför det? 😁
Citera
2021-04-05, 21:04
Medlem
Citat:
Det fisen kom från rätt röv.
Förresten, varför gjorde man en omvändelse under galgen i Australien? Först ville man under en lång tid inte samarbeta med myndigheterna när det gäller sexuella övergrepp. Men för någon månad sedan kröp JV till korset. Varför det? 😁

Där tog argumenten slut.
Citera
2021-04-05, 21:04
Medlem
Citat:
Men, du förklarade inte alls vad ledningen skulle ha fått för fördelar att vara med i FN, och stödja FN bakom ryggen på andra.

Inga alls, jag har inte påstått att man gjorde det för egen vinnings skull. Jag tror, men detta är en gissning, att man gjorde det för organisationens och medlemmarnas bästa, med tänkte på tiden som ansökan kom in. Men detta är som sagt en gissning, men det är det enda vettiga skälet jag kan se. Man gjorde ansökan i samband med Sovjetunionens sammanbrott. Jag tror man ville skydda organisationen och medlemmarna vid denna kollaps genom att ha officiell status som av FN accepterad NGO.
Citera
2021-04-05, 21:06
Medlem
Citat:
Inga alls, jag har inte påstått att man gjorde det för egen vinnings skull. Jag tror, men detta är en gissning,

Ah, ok, gissning.
Citera
2021-04-05, 21:07
Medlem
Citat:
Där tog argumenten slut, ska vi hålla oss till OnT och sakfrågan?
Vem var det som förde övergreppen på tal.

Men du har inte svarat på om du tagit del av de dokument som hänvisas till. Tillåt mig gissa att du inte vågat titta.
Citera
2021-04-05, 21:12
Medlem
Citat:
Vem var det som förde övergreppen på tal.

Men du har inte svarat på om du tagit del av de dokument som hänvisas till. Tillåt mig gissa att du inte vågat titta.

Jag har sett vad tjänstemannen på FN påstår, men mina bevis påstår motsatsen, dokumenten som existerade 1991, som man skulle skicka in för att vara NGO för att få information, hade inga krav på att stödja FN, och det fanns ingen ruta man skulle skriva under på att man gav stöd för allt som FN gjorde, märk väl, detta bara för att få information från FN.
Citera
2021-04-05, 21:16
Medlem
Citat:

Har du vågat titta på dokumenten som jag hänvisar till?

Nej, jag trodde väl det.
Senast redigerad av ttsp 2021-04-05 kl. 21:18.
Citera
2021-04-05, 21:47
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Du kan inte visa dokument där Jehovas vittnen skrivit under, för dom existerar inte!

Här är dokumenten som Jv "skrev under" från 1991:

http://forska.weebly.com/uploads/2/5/4/0/2540484/1991application-page1_orig.jpg
http://forska.weebly.com/uploads/2/5/4/0/2540484/1991application-page2_orig.jpg
http://forska.weebly.com/uploads/2/5/4/0/2540484/1991application-page3_orig.jpg
http://forska.weebly.com/uploads/2/5/4/0/2540484/1991application-page4_orig.jpg

Ingenstans finns plats för underskrift, och ingenstans krävs att man stödjer FN!

Och detta är alltså de dokument jag hänvisat till ovan ett flertal gånger nu, på JWFacts.com angående FN.

På första ansökningsdokumentet står det överst “provide us with proof of your organizations non-profit status and with an annual report on its activities related to United Nations."

Ända sedan FNs början så har kraven på associerade NGOs varit deras stöd och support av organisationen:

“In 1968, the Economic and Social Council, by Resolution 1297 (XLIV) of 27 May, called on DPI to associate NGOs, bearing in mind the letter and spirit of its Resolution 1296 (XLIV) of 23 May 1968, which stated that an NGO "...shall undertake to support the work of the United Nations and to promote knowledge of its principles and activities, in accordance with its own aims and purposes and the nature and scope of its competence and activities".
https://www.un.org/esa/coordination/ngo/dpi.htm

Vem går med i en organisation vars ideologi går emot ens egna? Vakttornets organisation har ju även bannat sina medlemmar att tex gå med i något så oskyldigt som YMCA även om det endast är för att använda simbassängen, just för att YMCA principer går emot deras egna. Om ett vittne blir medlem i YMCA riskerar denna att bli utesluten.
Vakttornet har ju även i alla år pekat finger åt tex den sk fasansfulla kristendomen när de gett sitt stöd åt FN.

FN har tydligt kartlagt vad som krävs av sina medlemmar och det finns ingen anledning för dom att ljuga.

Vakttornet visste fullt ut vad det var de gav sig i slang med när de ansökte om och fick medlemskap i FN, eller det scharlakansröda vilddjuret som de också kallade det för. Att de i efterhand, när de blev påkomna och gick ur med omedelbar verkan påstår att dess kriterier har ändrats sen 1991 och att de inte visste vad medlemskapet innebar är enbart löjligt och en uppenbar lögn. Det är en stor fet lögn när de påstår att de endast ville ha tillgång till FNs bibliotek och att efter 1991 så krävde FN att alla som ville använda dess bibliotek att de måste vara NGO medlemmar. Så töntigt att ljuga om detta när FN direkt kan bevisa motsatsen, men Vakttornet vet med sig att dess medlemmar inte kommer att våga undersöka saken närmare utan kommer att luta sig tillbaka och låta sig vilseledas med ett leende på läpparna. Jag menar, ingen märkte ju ens av Vakna och Vakttornsartiklarna som gav ett positiv sken över FN, samtidigt som de kallade FN för vilddjuret. Endast Vakttornet kan utföra något sådant diaboliskt och lyckas, det är helt enkelt genialiskt.

Vi säger som så, även om det vore sant allt det som Vakttornet påstår så är det ju ändå helt fel och emot reglerna, enligt deras egna definition. Varför vill “Guds organisation” ha tillträde till någonting alls som har med satan att göra?
Citera
2021-04-05, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Och detta är alltså de dokument jag hänvisat till ovan ett flertal gånger nu, på JWFacts.com angående FN.

På första ansökningsdokumentet står det överst “provide us with proof of your organizations non-profit status and with an annual report on its activities related to United Nations."

Ända sedan FNs början så har kraven på associerade NGOs varit deras stöd och support av organisationen:

Det står inget om "stöd och support", bara om "rapporter om aktiviteter i relation till FN ämnen".
Senast redigerad av ttsp 2021-04-05 kl. 22:09.
Citera
2021-04-05, 22:15
Medlem
Citat:
Citat:
Här är dokumenten som Jv "skrev under" från 1991:

http://forska.weebly.com/uploads/2/5/4/0/2540484/1991application-page1_orig.jpg
http://forska.weebly.com/uploads/2/5/4/0/2540484/1991application-page2_orig.jpg
http://forska.weebly.com/uploads/2/5/4/0/2540484/1991application-page3_orig.jpg
http://forska.weebly.com/uploads/2/5/4/0/2540484/1991application-page4_orig.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater

Och var i dessa dokument skulle Jehovas vittnen skrivit under? Det existerar ju ingen kolumn för underskrift!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in