2021-04-05, 17:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Att vaccin skulle tas fram på under ett år var nog det nog väldigt få som trodde.

Operation warp Speed planerades i april 2020 o kickade igång maj 2020 med målet vaccin årsskiftet 20/21. Så att vi skulle ha vaccin nu var ju sannolikt redan då.

Fas 1/2 för pfizer startade också april 2020 så tror nog vaccinbolagen hade en "plan" tidigt under våren 2020.

Man startade inte från scratch då vaccin för mers arbetats med tidigare.
Citera
2021-04-05, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Hörrdu, skall du inte försöka rädda den andra delen av diskussionen där du gjorde bort dig å det grundligaste genom att hävda att ONS ljuger och mörkar statistiken över avlidna i COVID-19 innan du gör bort dig igen?

Det känns som det börjar bli dags för dig att backa upp lite av ditt bottenlösa struntprat.

FRAM MED SIFFRORNA (jag har ju redan plockar fram siffrorna ÅT dig så det borde ju vara en enkel sak för DUKTIGA KILLEN)!

Men oj, hade super-epidemiologen helt fel... igen

Antalet fall i förhållande till antalet tester minskade visst hela vägen från April

Precis som jag sade hela tiden så peakade smittan i början av April 2020 under första vågen.
Något alla redan vetat om i snart 1 års tid... och en icke-diskussion för de normalbegåvade.

Något du vet om egentligen men nu istället vill spamma sönder tråden av okänd anledning.
Citera
2021-04-05, 17:51
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Det beror ju helt på hur smittsamt viruset är. Kommer det ett nytt virus idag som är lika smittsamt som mässlingen så kommer i princip varenda människa på jorden haft det till midsommar, även med nuvarande och utökade restriktioner runtom i världen.

Giesecke o Tegnell hade ju själva hittat på att Wuhan uppnått flockimmunitet o baserade sin strategi på det. Inget lyckat att basera en strategi på en gissning.
Citera
2021-04-05, 17:51
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Data finns framför dig vare sig du kikar på mina data eller på PHE. Snedfödelning. Missade fall. Glasklart.

Du har inte hjälpt ett dugg, din hjärna fungerar inte nämligen.

In i buren igen.
Vilken otrolig jävla JÖNS du är...

Du KAN helt enkelt inte peka på VAR det är några oegentligheter utan du bara hittar på lite anklagelser till höger och vänster och kunde lika gärna referera till en McDonalds-meny.

Du klarar inte av att backa upp ETT ENDA av dina anklagelser. Du vet inte ens vad du pratar om.

Logga ur och kom inte tillbaka, jävla jöns.
Citera
2021-04-05, 17:53
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Precis så är det, när man gjorde om smittskyddsinstitutet till Folkohälsomyndigheten så klippte man banden till den seriösa forskningen. Kvar blev en grupp kretiner som inte begrep ett skit, det är därför vi sitter i skiten. Det är bara att titta på Norges och Finlands motsvarigheter så ser man skillnaden, inga killgissningar där inte.

Dessutom påstår fohm att de baserar sitt agerande på vetenskaplig grund. Undrar hur mycket de röker på när de filar på sin "strategi"?
Citera
2021-04-05, 17:54
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Misstänkte att det var nåt sånt.

Om jag förstår det rätt redovisar alltså Ourworldindata, Worldometers och Google siffran "döda inom 30 dagar från covidpositiv" för UK. Du redovisar "döda med covid som angedd dödsorsak", som är nästan 20% högre i UK. Den är idag 149k döda istället för 127k.

UK har alltså egentligen 2240 döda/1M. Då överrensstämmer det nog med överdödligheten.
Det lustiga är som sagt att jag vid FLERA tillfällen har hamnat i argumentationer med idioter här på FB som hävdar att det är siffran från PHE och NHS som är den korrekta. I det fallet blev jag anklagad för att ljuga och trolla också. Det var väl herr Kaptenframstjärt som var mest aktiv i den diskussionen om jag inte tar fel.

Det spelar som sagt ingen roll vem jag diskuterar med, antingen är siffrorna i underkant eller också i överkant (beroende på personens personliga agenda).

Jag har ALDRIG gjort annat än refererat till korrekt data och fakta - och DET GÅR inte för folk att fatta, de är helt enkelt imbecilla.

Det här med fakta är inte den genomsnittlige FB-medlemmens bästa område...
Citera
2021-04-05, 17:56
Medlem
Citat:
Sverige ÖKADE testningen. Dock inte i en omfattning som förklarar den ökade smittspridningen.

Men hur var det med de mörkade siffrorna och lögnerna från ONS - skall du inte ta och skaffa fram de siffrorna och backa upp lite av ditt nonsens?

Fram med siffrorna nu - DUKTIGA KILLEN!

Du ljuger igen.

Antalet fall i förhållande till antalet tester minskade hela vägen från April. Vilket redan presenterats för dig i tråden.

Dessutom:

Antalet döda i April 2020: ca 100st med en topp på 115.
Antalet döda i Juni 2020: Ca 30st.

Antalet inlagda på sjukhus i April: Ca 2200st
Antalet inlagda på sjukhus i Juni: Ca 1100st

Antalet inlagda på IVA i April: ca 530st
Antalet inlagda på IVA i Juni: 200-250st

Andelen smittade i förhållande till antalet tester sjönk också hela vägen från April.

Finns inte en enda siffra som visar det du ljuger om. Inte nånstans.

Att man inte kommit längre efter 460dgr i en pandemi än att man fortfarande inte kan läsa siffror eller en graf och veta vad informationen innehåller är ta mig fan otroligt.

Vad är det för människor här egentligen? Begåvningsreserven
Citera
2021-04-05, 17:57
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Veckorapporterna?
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/bekraftade-fall-i-sverige/
Citera
2021-04-05, 17:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Giesecke gjorde dock rätt antagande att övriga Europa skulle komma ikapp Sverige när det såg som värst ut för oss i våras.

Vad har hänt? Jo, 21 länder har nu gått förbi oss i döda/capita i Europa och fler är på väg... Vi sjunker som en sten i den ligan.

Han fick också rätt i att ha öppna skolor. Något som hela Europa försökt följa så gott det bara går.

Men framförallt har han rätt i att de som nu är vaccinerade borde leva som normalt och att det här är en vanlig virussjukdom och inget överjordiskt.

Killgissarna på fohm påstod att Norge skulle komma ikapp vilket de fått äta upp.

Väldig tur att Giesecke inte lyckades uppnå flockimmunitet via smitta som han ville. Då hade det sett helt annorlunda ut i våra kurvor.

Sverige räddades av bättre hälsoläge, mindre kindpussande , mer d vitamin o bra folkbildning mm. Knappast Gieseckes förtjänst att det inte blev värre. Troligen hade vi klarat oss mycket bättre om fohm inte funnits. De har mest orsakat förvirring o skada.
Citera
2021-04-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Killgissarna på fohm påstod att Norge skulle komma ikapp vilket de fått äta upp.

Väldig tur att Giesecke inte lyckades uppnå flockimmunitet via smitta som han ville. Då hade det sett helt annorlunda ut i våra kurvor.

Sverige räddades av bättre hälsoläge, mindre kindpussande , mer d vitamin o bra folkbildning mm. Knappast Gieseckes förtjänst att det inte blev värre. Troligen hade vi klarat oss mycket bättre om fohm inte funnits. De har mest orsakat förvirring o skada.

Ja Norge och några till kommer inte komma ikapp. Men stora delar av övriga europa är redan ikapp och förbi. Precis som Giesecke sade alltså.
100% rätt.

Jag håller med utan FHM hade vi inte haft några restriktioner alls och det hade varit bättre. Det som pågår är vansinnet personifierat.

Restriktionerna bör lyftas bort. De allra flesta. För länge sedan.
Citera
2021-04-05, 18:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/bekraftade-fall-i-sverige/

Tack!

Klar peak i nya fall (smittspridning) vecka 24.
Senast redigerad av revodneb 2021-04-05 kl. 18:05.
Citera
2021-04-05, 18:03
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Jag diskuterar inte med dig, du saknar förmåga att analysera och förstå.

Mina enda svar till dig är att du antingen är ett TROLL eller lider av GRAV AUTISM.

Hope that helps.
Mmm, jag förstår att du inte vill diskutera - det måste kännas grymt jobbigt att hela tiden stå med brallorna nere vid anklarna.

Det är ungefär som när du hävdade att Stockholm är befolkningstätare än London eller att det bara
är barn som får vattkoppor. Man undrar hur i helvete du är skapt som kan få ihop så mycket fel hela tiden - en daggmask hade haft bättre förmåga att analysera verkligheten.

Citat:
Hur menar du?

Vattkoppor får bara barn ( i de länder som inte vaccinerar mot vattkoppor, där får inga vattkoppor eftersom man har flockimmunitet).

Haha, ja herrejädrar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in