2015-09-11, 20:06
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Nja, kompetens finns i alla vapenslag och nu ansågs han som mest kompetent för uppgiften.

Han lär ju inte kunna göra mer än Göransson. Stålarna finns liksom inte där. Man prioriterar bort allt utom invandringen.
Citera
2021-04-01, 12:54
Medlem
Regeringen har idag beslutat förlänga Micael Bydéns anställning som överbefälhavare och chef för Försvarsmakten från den 1 oktober 2021 till den 30 september 2024.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2021/04/micael-byden-far-forlangd-anstallning-som-ob/
Citera
2021-04-01, 13:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Regeringen har idag beslutat förlänga Micael Bydéns anställning som överbefälhavare och chef för Försvarsmakten från den 1 oktober 2021 till den 30 september 2024.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2021/04/micael-byden-far-forlangd-anstallning-som-ob/
Bögdans på Pride betalar sig.
Citera
2021-04-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

... så resonerar den sanne pacifisten.
Citera
2021-04-02, 19:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
... så resonerar den sanne pacifisten.
Att bögdans på pride stärker Sveriges försvar? Antagligen skrattar lede fi ihjäl sig.
Citera
2021-04-02, 19:45
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Jag hade egentligen inga större problem med Bydén i början, även om farsan var djupt skeptisk redan från dag 1.

Jag hade fel, vilket jag i mitt eget huvud fick krypa till korset om när han stod på scen vid presskonferensen om Transportstyrelsenskandalen, och rättfärdigade fetta sossars slarv med sekretess och hemlig personal genom att närvara. Det var svagt. Oerhört svagt och dåligt.

Min förhoppning låg på Brännström sist, men honom såg de ju till att göra sig av med, och numera finns väl knappast någon som inte är 110% marinerad i "värdegrund" och sådan försvarsnedbrytande smörja.
Citera
2021-04-02, 20:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag hade egentligen inga större problem med Bydén i början, även om farsan var djupt skeptisk redan från dag 1.

Jag hade fel, vilket jag i mitt eget huvud fick krypa till korset om när han stod på scen vid presskonferensen om Transportstyrelsenskandalen, och rättfärdigade fetta sossars slarv med sekretess och hemlig personal genom att närvara. Det var svagt. Oerhört svagt och dåligt.

Min förhoppning låg på Brännström sist, men honom såg de ju till att göra sig av med, och numera finns väl knappast någon som inte är 110% marinerad i "värdegrund" och sådan försvarsnedbrytande smörja.
Dagens generaler yxade glatt ned FM till ingenting, i princip allt utom Gripen som industriprojekt skulle bort.
Bydén ger jag inte ett ruttet lingon för.
Citera
2021-04-03, 03:22
Medlem
Jag tror det blir han, turken, med hittepånamnet som ska verka adligt.
Citera
2021-04-03, 10:15
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Jag tror det blir han, turken, med hittepånamnet som ska verka adligt.

Fy fan, hemska tanke, men ja... Han är ju tydligen generallöjtnant, hur det nu har gått till, så det är inte helt orimligt då han är i urvalsgruppen.
Citera
2021-04-03, 12:07
Medlem
Bydén verkar ha väldigt högt förtroende, och är en sympatisk och trovärdig person. Ser det positivt att han fått förlänga.

Gyllensporre är väl en lågoddsare för efter 2024, med sitt fina CV. Verkar också vara en jävligt pålitlig och kompetent typ, från det lilla jag läst.
Citera
2021-04-05, 08:31
Medlem
Citat:

Som i militärdiktaturer, med dess lik i garderoben. Borde snarare sitta livstid.
Senast redigerad av Julma-O 2021-04-05 kl. 08:34.
Citera
2021-04-05, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Som i militärdiktaturer, med dess lik i garderoben. Borde snarare sitta livstid.

Det är bögarnas fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in