2021-04-03, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Måste nypa mig i armen, troddr först intr det var på riktigt.

HD tycker alltså det är ok att en känd artist hotar och förföljer en okänd statstjänsteman för att han känner sig kränkt över dennes tjänsteutövande. Obegripligt domslut, kanske var domarna i HD rädda att få en hotfull låt tillägnad sig.
... och jag känner mig mordhotad av Metallicas album "Kill em all" men efter detta beslut kan jag ju inte fälla dom i svensk domstol! Buhuuu
Citera
2021-04-03, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
... och jag känner mig mordhotad av Metallicas album "Kill em all" men efter detta beslut kan jag ju inte fälla dom i svensk domstol! Buhuuu
Vilken enskild individ riktar Metallica hotet mot?
Citera
2021-04-03, 10:57
Medlem
PedoJoeBidens avatar
NMR får komma ihåg att framföra framtida möten i rapform.
Citera
2021-04-03, 11:36
Medlem
flytandelyckas avatar
Han bor i ett vattentorn i Ronneby och festar i princip varje dag.
Citera
2021-04-03, 12:25
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
"Festar" var det ja. Har du snackat med grabbarna och gummorna på din lokala parkbänk någon gång? Jag har, ganska mycket faktiskt. Om du frågar vad de gjort i helgen så svarar de inte sällan "festat". Det brukar innebära att man suttit ett par stycken i någon soc-lägenhet och druckit sjufemmor tills man skitit ner sig själv följt av transport av polis till psykakut.

Så jag måste ge dig rätt.
Citera
2021-04-03, 12:31
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
"Festar" var det ja. Har du snackat med grabbarna och gummorna på din lokala parkbänk någon gång? Jag har, ganska mycket faktiskt. Om du frågar vad de gjort i helgen så svarar de inte sällan "festat". Det brukar innebära att man suttit ett par stycken i någon soc-lägenhet och druckit sjufemmor tills man skitit ner sig själv följt av transport av polis till psykakut.

Så jag måste ge dig rätt.

Jag säger inte emot dig
Citera
2021-04-03, 12:31
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Heter du "em all" eller varför känner du dig mordhotad? Har du någon historia motsvarande i det aktuella fallet där du i ditt yrke gjort något Metallica ogillat? Varför har du inte reagerat på att ditt namn inte stavas med inledande versal?

Låter som det finns en spännande berättelse här. Dela gärna med dig om hur du kommit på kant med Metallica.
Citera
2021-04-03, 14:35
Medlem
Varför är så många av flashback-krigarna sura över att Frej frias? Brukar inte alla här vara väldigt måna att man ska få säga precis vad man vill utan några negativa konsekvenser? Känns som att det mer handlar om att det är OK enligt flashback att skriva hur en feminist som Cissi Wallin bör begå självmord eftersom man ändå hatar feminister här. Men om någon skriver något nedsättande om en grupp flashback gillar (poliser!) så är det inte okej längre.

Förövrigt verkar Frej sjukt skön, oavsett om han är en vänstermupp.
Citera
2021-04-03, 15:06
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kandalaki
Varför är så många av flashback-krigarna sura över att Frej frias? Brukar inte alla här vara väldigt måna att man ska få säga precis vad man vill utan några negativa konsekvenser? Känns som att det mer handlar om att det är OK enligt flashback att skriva hur en feminist som Cissi Wallin bör begå självmord eftersom man ändå hatar feminister här. Men om någon skriver något nedsättande om en grupp flashback gillar (poliser!) så är det inte okej längre.

Förövrigt verkar Frej sjukt skön, oavsett om han är en vänstermupp.

Jag tycket det är bra att han blev friad, precis lika som jag tycket det är löjligt att Dan Park blir fängslad för i princip samma sak fast han slår åt ett annat håll.
Citera
2021-04-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Jag tycket det är bra att han blev friad, precis lika som jag tycket det är löjligt att Dan Park blir fängslad för i princip samma sak fast han slår åt ett annat håll.

Sverige är landet där man spottar på Lars Vilks, fängslar Dan Park men står upp för Charlie Hebdo. Som lök på laxen drar vi gärna en lans för att kriminella ska belönas med rikedom och priser.

Inkonsekvensens högborg.
Citera
2021-04-03, 16:21
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
NMR får komma ihåg att framföra framtida möten i rapform.
Det var min första tanke också hoppas dom börjar rappa om judar.
Citera
2021-04-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka

Det bör påpekas att Ronnebys gamla vattentorn är mycket vackert, ser ut som ett trollkarlstorn ur en saga och står på Ronnebys förmodligen tjusigaste plats. Detta, plus en hyfsat stor tomt runt tornet fick Frej köpa loss av kommunen för bara en halv miljon. Bara sådär, ingen budgivning vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in