2021-04-02, 13:58
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du verkar inte förstå att det krävs en prospektiv studie för att garantera att du får med samtliga fall, restrospektiva studier av fall kan ge stora fel. Du kan alltså inte veta säkert utan att ha testat alla dödsfall prospektivt.

UK hade en överdödlighet som toppade på över 100% den första vågen och en mer beskedlig topp om 40% överdödlighet i andra vågen. De bekräftade fallen med läkardiagnos toppade på mellan 1300-1400 fall i början av april och ungefär lika många toppade vid den andra vågen runt 20 januari. Du har alltså en oförklarlig överdödlighet i första vågen som inte består av solsting. Du har fel så det stänker, oavsett hur övertygad du är om hur korrekt en retrospektiv analys av fall är. Det KRÄVS en prospektiv studie för att du ska vara säker på att få med samtliga fall. Så är det och så har det alltid varit rörande svagheter med retrospektiva analyser och studier.
Nej, du har tyvärr fel igen (du liknar mer och mer ett troll eller en faktaresistent rättshaverist med intellektuella begränsningar).

Vi hade exakt 3,372 COVID-19 dödsfall registrerade i Mars 2020 (detta var innan man transformerade processerna för att identifiera dödsfallen). Du har så fel att jag undrar om du är helt dum i huvudet? Fram till April 2020 registrerades det 38,156 dödsfall i COVID-19 för hela UK.

Som vanligt tillhandahåller jag referenser som stöder de uppgifter jag lämnar. Ditt skitsnack har lika mycket referenser som en äggplanta.

https://www.ons.gov.uk/file?uri=/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/deathsinvolvingcovid19intheuk/current/referencetables.xlsx

Du är lite blåst, va? Är det inte dags att du erkänner det? Sluta läs skvallerpressen och lyssna istället på oss som kan det här och sitter mitt i processerna för att tillhandahålla datat.

Hope that helps.
Citera
2021-04-02, 13:59
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Sveriges taktik var just att "riva av plåstet" så snabbt som möjligt. Smittbärarna fick forsa in, helt utan hejd. Smittan fick sprida sig bland svenska folket, med minimalt motstånd. På det sättet hoppades Folkhälsomyndigheten bygga upp flockimmunitet. Vi minns alla hur Folkhälsomyndigheten visade kurvor över smittspridningen. Slagordet var "platta till kurvan", och budskapet var att vi skulle komma igenom epidemin genom att låta viruset spridas i lagom takt.

Det misslyckades.

En stor mängd sjukfall gav minimalt utbyte i form av immunitet. Vi kom inte genom epidemin genom att låta viruset spridas. Istället fick viruset ett stadigt fäste i befolkningen, men utan att vi byggde upp tillräcklig immunitet för att komma igenom epidemin.

För att komma ur denna misär finns nu bara 1 utväg: vaccin. Folkhälsomyndighetens strategi har skapat desperat behov av ett vaccin som har tagits fram på kort tid.

Strategin att "riva av plåstret så tidigt som möjligt" har kollapsat.

De flesta länder har betydligt högre dödlighet per capita trots stenhård lockdown. Det är bara några undantag där man lyckats hålla ner spridningen. Vaccination är den enda utvägen för alla länder på jorden. Det räcker med en handfull fall så kommer man aldrig komma ur det utan vaccinering. Inte ens NZ kommer undan. Lockdown är ett skämt. USA rekommenderar nu dubbla munskydd, sen ser man klungor på 1000männikskor i olika sammanhang tätt tillsammans, men dom har ju munskydd!
Citera
2021-04-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, du har tyvärr fel igen (du liknar mer och mer ett troll eller en faktaresistent rättshaverist med intellektuella begränsningar).

Vi hade exakt 3,372 COVID-19 dödsfall registrerade i Mars 2020 (detta var innan man transformerade processerna för att identifiera dödsfallen). Du har så fel att jag undrar om du är helt dum i huvudet? Fram till April 2020 registrerades det 38,156 dödsfall i COVID-19 för hela UK.

Som vanligt tillhandahåller jag referenser som stöder de uppgifter jag lämnar. Ditt skitsnack har lika mycket referenser som en äggplanta.

https://www.ons.gov.uk/file?uri=/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/deathsinvolvingcovid19intheuk/current/referencetables.xlsx

Du är lite blåst, va? Är det inte dags att du erkänner det? Sluta läs skvallerpressen och lyssna istället på oss som kan det här och sitter mitt i processerna för att tillhandahålla datat.

Hope that helps.

Du har 38.156 registrerade dödsfall i mars och april av covid-19 och antal enligt överdödlighet är 44.449 under mars och april, och det dessutom som är räknat mot ett genomsnitt mot 2015-2019 då influensa bidrar till överdödlighet som måste räknas bort för att få mer precisa siffror.

Vad är det du inte förstår? Alla dessa dödsfall har inte diagnosticerats, provtagits och registrerats prospektivt för covid-19. Det krävs prospektiva studier för att inte missa data. Case closed, lägg ner din ovetenskapliga hållning.
Citera
2021-04-02, 14:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant avsnitt från FLCCC alliance om hur
"Desinformation playbook" används mot Ivermectin. Det "big pharma" gör är samma taktik som använts av oljebolag, tobaksindustrin mm.

Från ca 7:30 så slipper ni intron.

https://youtu.be/zOi2Pf8lrBc
Citera
2021-04-02, 14:33
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Hur som helst, så noterar jag att Storbritannien har haft avsevärt färre fall av blodpropp i hjärnan, jämfört med övriga Europa. Därför är det lätt att tänka att det är någonting skumt med fabriken i belgiska Seneffe.
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Det kanske är så att de brittiska fallen inte är offentliggjorda? I den här soppan är tyvärr allt möjligt.

Därför skulle det vara intressant att se hur det har gått i andra länder som har använt Oxford-vaccinet, men inte fått sitt vaccin från fabriken i Belgien.

Astra-Zeneca hävdar att vaccinet tillverkas i 15 olika länder. Men jag vet inte vilka länder det är, och vilka länder som tar emot leverans från respektive fabrik. Dom länder jag känner till som har tillverkning av Oxford-vaccinet är: Storbritannien, Belgien, Nederländerna, Indien och Australien.
Citera
2021-04-02, 14:47
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Låter ju som att det inte är så viktigt att man vaccinerar folk utanför riskgruppen i Sverige.

Låter också som om han är trött på sitt jobb.

Sådana uttalande gör mig först irriterad, men sedan inser jag att MP gräver sin egen grav och det är det bästa som kan hända Sverige.
Citera
2021-04-02, 14:51
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nja, Finland har gett 1 051 143 doser totalt och Sverige 1 666 783 doser.
Blir ca 19 doser per 100 invånare för Finland medan Sverige ligger på ca 16,2 per 100. Danmark har väl ytterligare lite mer.

Förutom att man borde skjuta fram andra dosen tycker jag nog man kunde försöka trycka ut vaccinet lite snabbare i regionerna. Som det är nu verkar det ligga minst en vecka på lagerhyllan i onödan.

Eller så har vaccinatörerna 7 dagar på sig att rapportera till regionerna, som i sin tur skall rapportera..
Citera
2021-04-02, 14:54
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Gör ett urval på sista veckan t.ex.

Japp, en vecka är såklart representativt för hela pandemin.
Ungefär som när folk börjar skrika över att Sverige är nr 4 i världen avs antal smittade den senaste veckan.
Personerna i fråga var dock väldigt tysta när Sveriges kurva var låg jämförelse.

Därmed inte sagt att så kan bli fallet avseende ålder på de inlagda, men en eller två veckor säger ingenting.
Citera
2021-04-02, 14:54
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du har 38.156 registrerade dödsfall i mars och april av covid-19 och antal enligt överdödlighet är 44.449 under mars och april, och det dessutom som är räknat mot ett genomsnitt mot 2015-2019 då influensa bidrar till överdödlighet som måste räknas bort för att få mer precisa siffror.

Vad är det du inte förstår? Alla dessa dödsfall har inte diagnosticerats, provtagits och registrerats prospektivt för covid-19. Det krävs prospektiva studier för att inte missa data. Case closed, lägg ner din ovetenskapliga hållning.
"Överdödlighet" är som sagt ett bredare begrepp. Du svänger dig med killgissade uppgifter som inte bara är statistiskt felaktiga utan dessutom irrelevanta. Först pratar du om påstått felaktiga data (hur du nu kom på den idén), och nu när du insett hur fel du hade (dessutom med refererade detaljerade uppgifter) vill du helt plötsligt byta samtalsämne?

Vi i den professionella sfär som arbetar med att sammanställa data och statistik på regeringsnivå bryr oss inte nämnvärt om influensa-relaterad statistik.

Komma och prata om att någon annan skall bevisa dina teser? Har du något på fötterna är det bara att referera till de uppgifterna. Och i samma andetag som du "kräver" att andra skall bevisa dina teser pratar du om "ovetenskaplig hållning"?

Herregud....det kan f-n inte vara lätt att vara dum i huvudet på FB dessa dagar - du konkurrerar ju ut allihop.
Citera
2021-04-02, 14:55
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Hur som helst, så noterar jag att Storbritannien har haft avsevärt färre fall av blodpropp i hjärnan, jämfört med övriga Europa. Därför är det lätt att tänka att det är någonting skumt med fabriken i belgiska Seneffe.

Kan det vara så att deras frekventa öldrickande bidrar till att minska risken för blodpropp?
Alkohol är blodförtunnande och öl kan även ha andra positiva effekter.
Citera
2021-04-02, 14:56
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant avsnitt från FLCCC alliance om hur
"Desinformation playbook" används mot Ivermectin. Det "big pharma" gör är samma taktik som använts av oljebolag, tobaksindustrin mm.

Från ca 7:30 så slipper ni intron.

https://youtu.be/zOi2Pf8lrBc

Orkar inte se inlägget men får antivaxxvibbar av det hela.
Citera
2021-04-02, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
"Överdödlighet" är som sagt ett bredare begrepp. Du svänger dig med killgissade uppgifter som inte bara är statistiskt felaktiga utan dessutom irrelevanta. Först pratar du om påstått felaktiga data (hur du nu kom på den idén), och nu när du insett hur fel du hade (dessutom med refererade detaljerade uppgifter) vill du helt plötsligt byta samtalsämne?

Vi i den professionella sfär som arbetar med att sammanställa data och statistik på regeringsnivå bryr oss inte nämnvärt om influensa-relaterad statistik.

Komma och prata om att någon annan skall bevisa dina teser? Har du något på fötterna är det bara att referera till de uppgifterna. Och i samma andetag som du "kräver" att andra skall bevisa dina teser pratar du om "ovetenskaplig hållning"?

Herregud....det kan f-n inte vara lätt att vara dum i huvudet på FB dessa dagar - du konkurrerar ju ut allihop.

Redovisa MOMO-data över baslinjen och jämför överdödlighet vs antalet covid-19 döda för de två perioderna istället för att spekulera. Det har hela tiden handlat om detta ämne, underrapportering samt överdödlighet så gör ingen ytterligare halmgubbe här. Så vad är det, runt 55000 i överdödlighet för vecka 12-24 enligt MOMO i England? Du har ju exakta data, om inte får du ringa PHE.
Senast redigerad av TAD2 2021-04-02 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in