Citat:
Nej, du har tyvärr fel igen (du liknar mer och mer ett troll eller en faktaresistent rättshaverist med intellektuella begränsningar).Du verkar inte förstå att det krävs en prospektiv studie för att garantera att du får med samtliga fall, restrospektiva studier av fall kan ge stora fel. Du kan alltså inte veta säkert utan att ha testat alla dödsfall prospektivt.
UK hade en överdödlighet som toppade på över 100% den första vågen och en mer beskedlig topp om 40% överdödlighet i andra vågen. De bekräftade fallen med läkardiagnos toppade på mellan 1300-1400 fall i början av april och ungefär lika många toppade vid den andra vågen runt 20 januari. Du har alltså en oförklarlig överdödlighet i första vågen som inte består av solsting. Du har fel så det stänker, oavsett hur övertygad du är om hur korrekt en retrospektiv analys av fall är. Det KRÄVS en prospektiv studie för att du ska vara säker på att få med samtliga fall. Så är det och så har det alltid varit rörande svagheter med retrospektiva analyser och studier.
UK hade en överdödlighet som toppade på över 100% den första vågen och en mer beskedlig topp om 40% överdödlighet i andra vågen. De bekräftade fallen med läkardiagnos toppade på mellan 1300-1400 fall i början av april och ungefär lika många toppade vid den andra vågen runt 20 januari. Du har alltså en oförklarlig överdödlighet i första vågen som inte består av solsting. Du har fel så det stänker, oavsett hur övertygad du är om hur korrekt en retrospektiv analys av fall är. Det KRÄVS en prospektiv studie för att du ska vara säker på att få med samtliga fall. Så är det och så har det alltid varit rörande svagheter med retrospektiva analyser och studier.
Vi hade exakt 3,372 COVID-19 dödsfall registrerade i Mars 2020 (detta var innan man transformerade processerna för att identifiera dödsfallen). Du har så fel att jag undrar om du är helt dum i huvudet? Fram till April 2020 registrerades det 38,156 dödsfall i COVID-19 för hela UK.
Som vanligt tillhandahåller jag referenser som stöder de uppgifter jag lämnar. Ditt skitsnack har lika mycket referenser som en äggplanta.
https://www.ons.gov.uk/file?uri=/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/deathsinvolvingcovid19intheuk/current/referencetables.xlsx
Du är lite blåst, va? Är det inte dags att du erkänner det? Sluta läs skvallerpressen och lyssna istället på oss som kan det här och sitter mitt i processerna för att tillhandahålla datat.
Hope that helps.