Citat:
Ursprungligen postat av
Vasteras
Ibland kan jag undra om du lever långt ut i skogen under en gran, bakom en skyddande sten.
Nej det gör jag ju inte. Jag har ju redan haft viruset och det var ingen big deal tyckte jag. De flest jag känner har också haft viruset och det är samma sak där. Ingen big deal. Är man normalt tränad och inte överviktig och över 80 år så har man inget att oroa sig över i princip. Sedan har jag aldrig sagt att man inte ska följa rekommendationerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vasteras
Jag åtminstone tar detta på allvar och tycker att vi bör vidtaga åtgärder för att till en början efter bästa förmåga bör stoppa denna smittspridning.
JA men det har vi ju gjort. Och det är inte så att jag inte sagt att man inte ska följa rekommendationerna. Men det ska vara på rimlig nivå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vasteras
Vi är i en global krissituation som vi just nu inte kan hantera och vet varken hur mycket jävligare det kan bli eller när det förhoppningsvis kan vara över.
Ja fast det måste inte vara så. Varför vi är i denna krissituation är för att folkhälsan suger. Den måste bli mkt bättre. Problemet med åtgärderna är att folkhälsan försämras.