2021-03-31, 23:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Och vad kallar du dom som tror vaccin är den enda lösningen?

Vaccinfanatiker och maskfascister skrämmer mig iaf. Det är de sanna foliehattarna i min värld. Och det som gör mig väldigt förbannad är när de vill låsa in oss friska människor och begränsa våra liv för att de själva inte sköter om sin hälsa.
Citera
2021-03-31, 23:20
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo då så här i efterhand så kan vi faktiskt se att lockdowns inte var värt det. Fler kommer att dö av andra orsaker än själva viruset. Och då kan man ju fråga sig om det var värt det.

Problemet är bara att de som tagit beslutet aldrig kommer att erkänna att de hade fel.

"De som tagit beslut" och aldrig medger att de har fel är inga hållbara ledare, klart att detta kommer att leda till politiska konsekvenser.

"Fler kommer att dö av andra orsaker än själva viruset", vad menar du med det?
Citera
2021-03-31, 23:21
Avstängd
Citat:
Mycket pga covidhysteri givetvis Men det har även varit svårare att uppsöka vård pga stenhårda kontroller för att komma in på sjukhusen.

Ja om du är sjuk i något smittsamt ska du såklart inte uppsöka sjukhus. Cancer smittar ju dock inte och sjukhusen har varit tydliga under hela pandemin med att man inte ska låta bli att uppsöka sjukhus om man blir sjuk i något annat än Covid.
Citera
2021-03-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag kan verkligen inte se någon logik i det påståendet samt många andra av de påståenden du gjort tidigare. Jag anser att vi inte kan dra snabba slutsatser i detta läge annat att agera restriktivt för att förhindra smittspridning.

Bara för att man möter motstånd så tycker jag inte man ska "bara lägga sig ned" och hoppas på det bästa. Vi är ju faktiskt inte djur eller självmordsbenägna de flesta av oss (hoppas jag).

Precis, vi är inte djur men de flesta bönder hanterar smitta bland sina djur med bättre framgång än landets ledare gjort för oss just nu.
Citera
2021-03-31, 23:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
"De som tagit beslut" och aldrig medger att de har fel är inga hållbara ledare, klart att detta kommer att leda till politiska konsekvenser.

"Fler kommer att dö av andra orsaker än själva viruset", vad menar du med det?

I cancer, hjärtinfarkter, självmord, sämre folkhälsa som leder till ännu sämre skydd mot sjukdomar. Listan kan göras lång.

För att inte tala om skadan på barnen som inte fått gå i skolan och vad det får för långsiktiga konsekvenser. Med lite fantasi så förstår du nog att det INTE är en bra idé att stänga ner skolor som man gjort i många länder.
Citera
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
I min värld är foliehattar de som tror på en enda lösning i likhet med det fetade ovan.

Nu var det ju faktiskt fyra lösningar hen kom med.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Vaccinfanatiker och maskfascister skrämmer mig iaf. Det är de sanna foliehattarna i min värld. Och det som gör mig väldigt förbannad är när de vill låsa in oss friska människor och begränsa våra liv för att de själva inte sköter om sin hälsa.
Vem exakt vill låsa in dig egentligen?
Citera
2021-03-31, 23:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja om du är sjuk i något smittsamt ska du såklart inte uppsöka sjukhus. Cancer smittar ju dock inte och sjukhusen har varit tydliga under hela pandemin med att man inte ska låta bli att uppsöka sjukhus om man blir sjuk i något annat än Covid.

Problemet är hysterin kring corona. Det har förstorats upp och tyvärr kommer nu folk att dö i cancer i onödan pga det. Det är inte bra. Vi behöver en nyanserad bild.
Citera
2021-03-31, 23:25
Medlem
WimHofs avatar
Citat:

De är absolut inga roliga människor. Egentligen är allt väldigt enkelt, dessa foliehattar kan göra egna lockdowns, ta sina vacciner och låta oss andra få leva våra liv. Finns inget som hindrar dem.
Citera
2021-03-31, 23:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance

Det finns alla möjliga sick puppies som är sugna på att låsa in folk och tvinga på folk munskydd och stänga ner skolorna och fritidsaktiviteter för barnen. Jag säger självklart emot.
Citera
2021-03-31, 23:28
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
I min värld är foliehattar de som tror på en enda lösning i likhet med det fetade ovan.

Ja, att tro att hälsa har någon betydelse är bara tokiga konspirationsteorier.

Att 93% av coviddöda redan haft minst 2 andra dödliga sjukdomar vid dödstillfället är bara en slump. Detsamma gäller det faktumet 80% av alla intensivvårdade är överviktiga. Endast tillfälligheter. Vad man äter, hur mycket man väger etc etc, har ingen som helst betydelse för ens hälsa.

Vaccin däremot, framtaget av vinstdrivna företag, det är bra grejer det. Så även lockdowns. Aldrig tidigare provat, samt inga bevis för att de har någon positiv effekt, men ändå, det är ändå självklart att man inför dessa vid en pandemi (som sagt, aldrig gjorts förut vid en pandemi, värre eller i nivå med denna, men ändå självklart nu).

Och munskydd. Att vilja kunna andas frisk luft istället för koldioxid är bara en konspirationsteori.
Citera
2021-03-31, 23:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av madchance

Förvisso men det handlade bara om immunförsvaret.

Edit: sorry svarade fel person.
Senast redigerad av Leland1979 2021-03-31 kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in