Citat:
Ursprungligen postat av
WoWMeister
Det kräver verkligen tanke att försöka tänka ut att hur stor och stark propell människorna kunde göra. Dom har ju gjort Large Hadron Collider som är en partikelaccelerator som är nästan 27-kilometrer i omkrets
The Large Hadron Collider (LHC) is the world's largest and most powerful particle accelerator. It consists of a 27-kilometre ring of superconducting magnets with a number of accelerating structures to boost the energy of the particles along the way.
Så man borde kunna göra lika stor propell. Med propeller under som höll upp propellen. Alltså fullt med propeller under den stora propellen. Sen kunde man öka kraft från mitten. Eller kanske genom propellernars sammarbete under den stora propellen.
Vad kunde man göra med en megastor och stark propell? Ändra på jordens riktning? Skulle det vara möjligt på något vis?
Skulle nog krävas några styckna propeller för att få den att ändra jordens riktning skulle jag gissa om det vore möjligt

Kan inget om detta, men jag trodde att partiklarna sköts iväg utav en laser till en början?
Förstår inte varför det du antyder skulle vara ett mått för hur stor propeller man kan bygga?
Ts uppgav inte om det skulle vara på jorden eller i rymden?
Han angav heller inte hur den skulle drivas eller vilket motstånd den skulle behöva möta såsom ex vatten, luft eller motor, laser eller magentism solljus.
Han efterfrågade material dock.
Vad gällande material så skulle jag utan att haen djupare kunskap överhuvudtaget säga att det antagligen skulle skilja i storlek i stallastående form mot rörelseform.
Tänker mig som ex ämne som är hårdareän diamant men med liknande gummi utanpå.
Teor aöltså inte att självaste storleken på propellen skulle vara det största problemet utan frågan är väl hur mycket kraft man skulle behöva för att bygga den största proppellern i motsvarighet till energikällan.