Citat:
Ursprungligen postat av
uardoz
Ja, nu har flera stora feministkonton delat bilden/filmen och skrivit om det. Bl.a. Helencandela med 53.000 följare så risken finns att folk snappar upp det lilla de ser och bildar sin uppfattning om situationen baserat på det
AAAAH jag får fortsatt PANIK på den här grejen alltså. Älskar Helen, hon har så jävla rätt i typ 98% av allt hon säger, men hon är så JÄVLA problematisk med sin syn på kvinnor som offer i alla situationer också. Inte förstå gången hon drar på högsta växeln på saker som är ett sådant icke-problem i relation till annat. Läste också att folk påstår att han GÅNG PÅ GÅNG försökt TAFSA på Nardos?!?!?!?!? vad i helvete.
Precis som med rasistgrejen mot Nardos - ta det för vad det är och ta det som en chans att diskutera sexistiska småkommentarer, catcalling, vardagssexism osv, men håll det utanför Big Brother och dess deltagare. Det är inte rätt tillvägagångssätt att dreva mot en produktion och ett helt tv-program för en sådan här grej, speciellt när de inte är objektiva för fem jävla öre. Det. Är. Bara. Kontraproduktivt.
GAAAAH okej
jag måste sluta lägga energi på detta men jag blir så jävla provocerad över vad mina ~*feministsystrar*~ pysslar med

this is not the right way to go, honeys. MEN DET FÅR MAN VÄL INTE SÄGA I DET HÄR JÄVLA LANDET LÄNGRE för då är man en dålidåli feminist.
HELVETE
aja
hejdå