Citat:
Ursprungligen postat av
Contragulations
"Ingen vill va me määj"
"Buuhuu alla från min säsong har lämnat MÄJ"
"Han sa till mig att de finns en anledning till att han kom 4:a och inte jag.. buuhuuu"
"Han sa att jag slickat joakim lundells röv. snyft"
Vilken skräck det måste varit igår för gullgruppen att bevittna 2 gamla deltagare bete sig på det där sättet. Det var som att både Victoria och Mergim var besatta av någon slags bb-demon. Känslorna från förra årets hus har aldrig lämnat dem och vi alla fick återigen uppleva vad förra årets säsong handlade om - att ställa någon i dålig dager.
Vad sänder det här för signaler till våra gulligull? Är det här vad som väntar efter äventyret? Bråka, såra, hata varandra och jobba för joakim lundell. Att leva i bbpsykosen i år efteråt. Jag slår vad om att dessa tankar gick genom allas huvuden igår, men jag slår även vad om att det här har gjort ursprungsgruppen ännu starkare.
"Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain." sa Arantxa i måndags, mycket passande.
En annan reflektion - Victoria var inne i 42 dagar förra säsongen. Den här säsongen är uppe i 45 nu, så kan hon omedelbart sluta med sina föredrag i hur det går till i huset? Dessa deltagare har haft en LÄNGRE upplevelse än henne. Skäms hon inte?
Undra vem det är som är gull egentligen
Behöver antagligen inte skriva det men gör det ändå: håller med dig.
Det är sjukt att Mergim och Victoria är så jävla fast i saker som hände förra säsongen. Det har gått ETT HELT ÅR och de ältar fortfarande gammalt groll. Vill hoppas och tro att årets deltagare är lite mindre delusional och kan gå vidare med sina liv lite snabbare och bättre än de två, och "njuta" mer av tiden både inne i huset och efteråt. Går ju som inte att jämföra förra säsongen med den här på det sättet, och hoppas inte heller det ändras nu när psykoserna äntrat huset.
Och Victoria? Skämmas? Såklart inte. För att skämmas krävs det att man inser att man gjort någonting som är off, hon besitter inte den förmågan. Varken förmågan till självreflektion för att komma till insikt, eller själva förmågan till självinsikt.