Citat:
Ursprungligen postat av
Milldue
AstaZeneca hävdar 79% effektivitet på sitt vaccin.. Men har stött på patrull i USA då effektiviteten egentligen är betydligt lägre. Snarare runt 69-74%. Sverige tycks ha satsat på fel häst och måste prångla ut AZ'as vaccin till varje pris verkar det som.
Först var det ju illa för 60+ för att sedan kovända 100% till det bästa för de äldre och sedan ny kovändning igen. Inte undra på att folk börjar tvivla på politikernas propaganda svammel om vaccinet.
"Seems like a pretty big gap. AstraZeneca was claiming a 79% efficacy using the February data whereas most reports show a Feb/March efficacy around 69–74%. The argument is that AZ has been holding back the complete dataset and cherry picking data which isn’t that great."
Sosse regeringen har otvivelaktigt gjort fadäs efter fadäs och otal gånger "med säkerhet" sagt de ena och det andra för att sedan göra 100% kovändningar och då med lika 100% fakta som de lögner de fösrt kläckte ur sig. Fantastiskt att folk inte slängt ut dessa idioter till politiker och tagit över styret av landet. Mycket sämre än vad regeringen hanterat corona får man leta efter.
Sitter det en panel med Somalier och Afghaner och rullar tärning som rådgivare åt Lövet "svetsarn"..?
Siffrorna från Storbritannien indikerar att Astra-Zenecas vaccin är ett bra vaccin. Astra-Zenecas vaccin står för en stor del av Storbritanniens vaccinationer.
Antalet dödsfall i Storbritannien befinner sig i fritt fall sedan slutet av januari. Antalet svårt sjuka patienter på brittiska sjukhus sjunker snabbt. För 5 dagar sedan, så hade Storbritannien 711 allvarligt sjuka patienter. Idag är siffran 583. Skulle siffrorna rasa så snabbt, ifall Astra-Zenecas vaccin inte hade varit bra?
Under samma period har antalet svårt sjuka patienter på franska sjukhus ökat. För 5 dagar sedan, så hade Frankrike 4634 allvarligt sjuka patienter. Idag är siffran 5072. Skillnaden mot Storbritannien är uppseendeväckande. Frankrike har ungefär samma befolkningsstorlek som Storbritannien.
Ifall jag blir erbjuden, så tar jag gärna Astra-Zenecas vaccin. Men jag vill helst att vaccinet kommer Astra-Zenecas fabriker i Storbritannien, och inte från den otursförföljda fabriken i Belgien.