2021-03-30, 18:05
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Som vanligt har du fel. Beklagligt.

Att en person utför en ädel handling, vid något tillfälle, innebär inte nödvändigtvis att den personen ÄR ädel.

Det är inte att märka ord, vilket du hävdar, p.g.a. att du inte förstår bättre, utan det har olika betydelser.

Men.... det är ditt problem, inte mitt.

Så du står fast vid att det är en stark, ärlig och ädel handling av EA att försöka radera hela ljudfilen genom att fabriksåterställa sin telefon?

Hela ljudfilen som sedermera frikände DU efter att ha suttit 8 månader i finkan...

Citera
2021-03-30, 18:05
Medlem
Man måste ändå säga att Lambertz gjorde precis allting rätt för att framstå som så trovärdig som möjligt. Går tidigt ut med sitt eget namn. Går så snabbt som möjligt ut i media, på en plattform där han når så många som möjligt och där det finns så lite utrymme att censurera honom som möjligt, och berättar självsäkert och i detalj om vad som hände och varför han blev falskt anmäld. Inga tendenser till att vilja smita undan eller sopa saker under mattan.

Mycket skickligt gjort från början till slut.
Citera
2021-03-30, 18:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Trodde Lambertz skrivklåda skulle hålla i sig. Lite trist att det avtog. Vill gärna att han kommenterar förtalsmålet och sin egen medverkan.

Citat:
Nu kom en ny betraktelse. Manipulations och försummelsebetraktelse...
http://goranlambertz.se/manipulations-och-forsummelsebetraktelse/
Wow, det var ju nästan som att han läser härinne och ville göra dig glad
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Man måste ändå säga att Lambertz gjorde precis allting rätt för att framstå som så trovärdig som möjligt. Går tidigt ut med sitt eget namn. Går så snabbt som möjligt ut i media, på en plattform där han når så många som möjligt och där det finns så lite utrymme att censurera honom som möjligt, och berättar självsäkert och i detalj om vad som hände och varför han blev falskt anmäld. Inga tendenser till att vilja smita undan eller sopa saker under mattan.

Mycket skickligt gjort från början till slut.
Vissa saker gjorde han rätt, men några fel. Så delvis skickligt, det håller jag med om.
Citera
2021-03-30, 18:13
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Fy fabian. Precis samma skit som i DU-caset. Klippa ut det som är "relevant" och sedermera fabriksåterställa och hoppas på det bästa. EA är riktigt skruvad.

Antar att amatroll tycker detta är ett stark, ärligt och ädelt beteende av EA?

Citat:
Emma tillfrågas om det finns fler ljudinspelningar.
Emma svarar nej inte vad hon vet. Allt sparas i telefonen. Emma säger att det inte finns fler från den 24 och 25 december.

Emma tillfrågas om det går att se tidsangivelser på inspelningarna.
Emma svarar att de inte går att se. Emma säger att hon återställde telefonen igår på grund av ett mjukvarufel. Ljudinspelningarna finns därför inte kvar i mobilen.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-30 kl. 18:15.
Citera
2021-03-30, 18:14
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Givet EAs psykiska sjukdom så talar mycket för att det är anledningen till hennes påfallande ensamhet. Ordet utfrysen kommer för en. Vad som visats genom anmälningarna är nog bara toppen på isberget. Det är säkert så att hon bränt alla broar och dom (som har försökt) stöttat henne har vänt henne ryggen.

.Dom som finns kvar är hennes diagnos"vänner" vilket stollarna i tråden och tjejmaffian som "hjälper" henne i sin sjukdom (att våldta sig själv) vittnar om.,

EAs exman Lektyrfotografen skriver mycket om mentalt sjuka kvinnor på sin blogg: https://lennartmsjoberg.blogg.se/

Om man sammanfattar hans kommentarer och gissar lite så verkar det som EA har haft anorexi. Hon verkar också vara bipolär med en ibland plötslig och mycket intensiv aggressivitet mot människor i hennes närhet.

Frågan är om hon medicinerar mot dessa problem och hur medicinen fungerar med hennes kokainmissbruk.

Denna kvinna verkar vara mycket farlig, hennes exman verkar glad att klarat sig utan allvarligare skador. GL kanske skall vara glad att han inte råkade mer illa ut...

Klippt ur exmannens intressanta blogg:

1)
Började acceptera att min FD stoppade fingrar i halsen (hon kunde spy utan hjälp av fingrarna med) för att spy upp det hon påstod sig njutit av en stund innan, men idag känns det bara sjukt! Njut av maten/desserten/godiset, men sen smakar munnen spya? Eh?

2)
För de flesta så ser man en jävligt knäpp tjej, men har man levt med eller haft bipolära människor i sin närhet så VET man hur jävla läskigt det är! Jag blev allvarligt RÄDD i 5e säsongen! Minnen som vaknade som jag hade förträngt dök upp, och sov skitdåligt den natten...
Att umgås med en person som inte ens PÅMINNER om den man tror man känner är en upplevelse som ingen bör komma i kontakt med....
Mystisk fakta; Jag har ALDRIG kommit i kontakt men en bipolär MAN! Varför? Finns de? Vi får ju ALLTID skulden för ALL skit som kvinnor skapat så var finns alla bipolära män?

3)
En annan påstod sig ha haft en sjukt vidrig uppväxt, och som nästan helt saknade social kompetens. Hon spelade enbart på sitt utseende, och sin förmåga att lyssna av omgivningen och spela med genom att härma och upprepa det hon pejlade av... Hon är ruskigt intelligent, och blev alltmer duktig på att dölja sina inre problem, men jag tror att hon även blev alltmer trygg ju mer hon märkte att hon klarade av... Den tryggheten måste gett henne en inre ro och ökat självförtroende! Hon kommer nog att landa bra i samhället i framtiden, men inre lycka kommer nog bli svårt att nå då allt handlade om att sko sig på andra! Man kan inte bara leva för sina egna behov då själen ruttnar i såna kroppar.... Hoppas även hon kan dämpa sina explosiva utbrott! Att VETA att man inte kan lita på den man är ihop med, och att komma hem till en rabiessmittad grävling med silikontuttar som bara vill bråka är något som gör det VÄLDIGT svårt att bibehålla sin kärlek! LOVAR!

4)
Två år i frihet!
För två år sen idag så slog jag ett rekord i att gråta!
2015 var året då jag grät t.o.m. två gånger...
Första gången när det stod klart att vårt barn var dött i min dåvarande hustrus mage. Det var vårt första missfall!
Några månader senare så var missfall nummer två ett faktum, och min frus humör gjorde det omöjligt att vara hemma. Jag flydde så mycket jag kunde, men saknade henne iaf när jag var borta. När jag väl kom hem så var hon kärleksfull i flera minuter, men sen började bråken igen...
För två år sen på dagen så urartade det då hon krossade mitt nylagda köksgolv med ett glas, hällde drygt en liter mjölk över hela köket, och flög på mig bakifrån så jag slog mitt huvud i hennes skrivbord!
Någonstans mellan krossandet av golvet och mjölken gav jag upp vårt förhållande, och mina tårar slutade inte rinna. Har aldrig gråtit så mycket i mitt liv! Var närapå svimfärdig...
Nu var svartsjuka, hot, våld, utpressning, lögner, snusk, borta ur mitt liv så varför grät jag?
Svaret är att jag aldrig älskat någon så mycket i mitt liv trots alla hennes diagnoser!
Nu får jag sova på nätterna när jag ska upp några timmar senare, har blivit lugn och min mage har inte längre besvär, mitt hus är inte längre en förvaringsplats för skräp, har aldrig haft mer pengar då jag slipper försörja någon som sket i VEM som försörjde henne bara hon hade mat för dagen, mina saker "råkar" inte längre gå sönder, jag har inte längre en känsla av att jag ska bli dödad i ett av hennes utbrott (eller få veta att hon tänker stoppa in en penna i mina ögon/klippa av mina tår med en sekatör när jag sover, eller elda upp mitt hus osv osv osv)...
Hoppas för allas skull att hon finner frid i sin själ - själv har jag fått tillbaka min frid...
Tack Gud för en andra chans i livet!
Citera
2021-03-30, 18:15
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Wow, det var ju nästan som att han läser härinne och ville göra dig glad

Vissa saker gjorde han rätt, men några fel. Så delvis skickligt, det håller jag med om.

Hehe, verkar snarare som jag hänger på hans blogg. Det gör jag inte. Så mycket.
Citera
2021-03-30, 18:19
Medlem
FedupFlorences avatar
Så, hon förklarar sitt inspelande med att hon kan glömma det som hänt dagen innan. Hon har tidigare fått minnesluckor. Alltså, mycket ska man höra och tugga i sig. Hur funkar sånt rent praktiskt, har man mobilen på bordet, i fickan, bredvid kudden?

Citat:
Det viktigaste hade hon raderat, det som visade att hon minsann inte alls var särskilt medvetslös vid den kritiska tidpunkten, natten till juldagen 2020.
Citera
2021-03-30, 18:32
Medlem
Hur kommer det sig att Flashback inte tillåter att någon skriver ut hennes namn eller att någon delar en FUP eller dagboksblad med hennes namn på?

Denna kärring borde sitta inlåst på psyket eller i ett fängelse.
Citera
2021-03-30, 18:34
Medlem
Motherships avatar
Citat:

Gissning från mig, han hade aldrig vågat publicera detta om det inte är korrekt återgivet. Jag tror GL ger korrekt information i detta.
Citera
2021-03-30, 18:34
Medlem
Märkligt att du försöker bagatellisera sanningen bakom hennes och hennes kumpaners syfte med dem påstådda våldtäktsanmälningar och begärda skadestånd. Är du hennes vän eller bekant ?

Det handlar inte om en vanlig psykfall kvinna utan en farlig gangsterbrud och farlig gangstergrupp som använder gangstermetoder för att uppnå sina mål.

Hon är omringad av och får hjälp av flera kvinnor, män, rådgivare en hel grupp som stödjer och tipsar henne, ställer upp och vittnar i samband med hennes falska anklagelser mot olika män.

Det som hon och hennes kumpaner håller på med är välgenomtänkta, välplanerade attacker, allvarliga brott.

Hon och hennes kumpaners ageranden nämns i flera inlägg här på sajten bland annat I :

" Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April "

2015 hade hon en konflikt med Len..rt Sjöb..g, han begärt besöksförbud mot henne.

2017 " hon och två kvinnor " anmälda Pa.ric And..sson för våldtäkt och krävde skadestånd av honom men förundersökningen lades ner mot honom.
Händelserna om det beskrivs här och på övriga sajten på internet.
Det är han som anmälde henne för förtal :

" Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April "[/b]

2018 hon anmälde stackars Di.an Uha.n för våldtäkt och krävde 100 000 kronor av honom.
Han satt 8 månader häktad, dömdes i tingsrätten men friades i hovrätt.
Jag tror att hon fick 100 000 kronor av Försäkringsbolag som hon fick behålla.
Händelserna om det beskrivs här och övriga sajten på internet.

2021 hon anmälde Göran L för våldtäkt och planerat att begära högt skadestånd av honom.
Citera
2021-03-30, 18:35
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2
Hur kommer det sig att Flashback inte tillåter att någon skriver ut hennes namn eller att någon delar en FUP eller dagboksblad med hennes namn på?

Denna kärring borde sitta inlåst på psyket eller i ett fängelse.

(FB) Spekulationer om målsägandens identitet i GL-fallet brott mot 1.12?
Citera
2021-03-30, 18:38
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Gissning från mig, han hade aldrig vågat publicera detta om det inte är korrekt återgivet. Jag tror GL ger korrekt information i detta.

Han kan inte inte återge korrekt information. Han kan inte veta om den kommer att bli offentlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in