2021-03-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Han är onekligen en intressant figur. Men inte som gärningsman.

Han är fortfarande en potentiell gärningsman. Men sannolikheten för att han skall sitta inne med information om mordet är långt mycket högre
Citera
2021-03-28, 20:11
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kall-Kyl
Han är fortfarande en potentiell gärningsman. Men sannolikheten för att han skall sitta inne med information om mordet är långt mycket högre

Jag antar att TT inte förekommer i VG:s adressbok?
Citera
2021-03-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Jag antar att TT inte förekommer i VG:s adressbok?

Svårt att säga. Det finns vissa kopplingar via referenser i Pu.

Men TT använde olika alias och vi vet inte ännu vilka dessa var.
Citera
2021-03-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Slutsatsen att galleriet hette Harre är min. Dokumentet är lite rörigt. Jag har tolkat fel. Men faktum kvarstår. Art Atrium på Västerlånggatan 28 kan det inte vara eftersom det galleriet byggdes om i februari och inte hyrdes ut.

På Västerlånggatan 25 fanns uppenbarligen ett annat galleri och det hyrdes enligt UL ut till två personer i februari. Jag ser att förkortningen DH används rörande detta vilket då innebär att frågan kopplades till utredningen av Tarendi.

Ser också i Liggaren att ett av dokumenten om Föllinge har beteckningen DH men det kanske betyder något annat?

Var hittar du denna förkortning DH gällande galleri på Västerlånggatan 25?
Var hittar du dokument om Föllinge med beteckning DH?
Citera
2021-03-28, 22:41
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Var hittar du denna förkortning DH gällande galleri på Västerlånggatan 25?
Var hittar du dokument om Föllinge med beteckning DH?

Liggaren.
Citera
2021-03-28, 23:10
Medlem
Citat:
Liggaren.

Vilka uppslagsnummer är det där?

Hittar inte efter sökning på wpu...
Senast redigerad av Kall-Kyl 2021-03-28 kl. 23:12.
Citera
2021-03-28, 23:35
Medlem
Citat:
Liggaren.

Om det fanns en direkt bevisbar koppling mellan TT och Art Atrium så är jag oerhört intresserad...

Jag hittar en referens till Z8307 (som verkar handla om Västerlånggatan 25/28 eller iaf nära bostaden, ifrån DH15966, men inget mer konkret än så.

Och gällande Föllinge så har jag inte sett vad du sett...
Citera
2021-03-28, 23:59
Medlem
OPK123s avatar
Det här har säkert tagits upp tidigare? Men jag tycker att vittnesmålet om att TT skulle ha följt efter OP på PUB som intressant:

https://drive.google.com/file/d/1INxssAEou6JgqYzjcjx6GByXiqL7bR2D/view

Speciellt när det finns ett annat vittnesmål om just detta i Säpos övervaknings-PM (D 2275).

Alltså två olika vittnesmål om förföljelse av OP på PUB. Men där vi av det ena vittnesmålet fått fram ett namn; TT.

Beskrivningen som modefotografen gör av mannen i Säpos övervaknings-PM kan mycket väl stämma in på TT?
Senast redigerad av OPK123 2021-03-29 kl. 00:02.
Citera
2021-03-29, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Det här har säkert tagits upp tidigare? Men jag tycker att vittnesmålet om att TT skulle ha följt efter OP på PUB som intressant:

https://drive.google.com/file/d/1INxssAEou6JgqYzjcjx6GByXiqL7bR2D/view

Speciellt när det finns ett annat vittnesmål om just detta i Säpos övervaknings-PM (D 2275).

Alltså två olika vittnesmål om förföljelse av OP på PUB. Men där vi av det ena vittnesmålet fått fram ett namn; TT.

Beskrivningen som modefotografen gör av mannen i Säpos övervaknings-PM kan mycket väl stämma in på TT?

Kan du länka till det där pmet?
Citera
2021-03-29, 05:10
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Kan du länka till det där pmet?

Säpos Övervaknings-PM: https://drive.google.com/file/d/1zS_u6ckEdWnpSZUSS4X4ZxKyhjJVr5DS/view
Citera
2021-03-29, 07:35
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Okej, jättebra. Då har vi med andra ord även en kandidat på Västerlånggatan 24. Jag menar UL som påstod att två personer hyrt galleriet i feb 86, han talade ju om Västerlånggatan 25. Men övriga du nämner är givetvis viktigt att gräva fram så långt det går. Jag vet att PU avfärdade frågan med att det pågick renoveringsarbete på Art Atrium. Men det behöver inte alls betyda att konstgallerierna ska sorteras bort. Det finns trots allt en del vittnesuppgifter om gallerierna. Plus Wall.

Jag har en gammal uppgift, troligen från en tidning, som säger att en galleriägare såg två män utanför Palmes bostad vid 18-tiden mordkvällen. Signalementet på den ene måste gälla Den långe blonde. Finns inte en chans att det är någon annan.

Galleriägaren trodde först att de var livvakter men reagerade över deras utseende och tänkte att det är märkligt att två sådana personer kunde anställas som livvakter. Den långe blonde framstod som skrämmande. Dessutom var klädseln ovårdad. Vi vet ju också att det inte fanns några livvakter vid Palmes bostad mordkvällen.

Tarendi blir påannonserad i DN den 6 december 1986 på Galleri Pro Arte, Västerlånggatan 75. Fram till 1989 förekommer han i olika utställningar på detta galleri.
Citera
2021-03-29, 08:06
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Mannen säger inte att han är den sk Skelleftehamnsmannen. Det är Sven-Ove som tror det.
https://www.expressen.se/nyheter/gata-kring-mordet-pa-palme-kan-snart-losas/
Ok, tack.

Har enbart kopierat text och länk och lagt ut utan att kontrollera innehållet i förväg. Som jag upplever det så var nog denna texten som användes för att få ut bandet. Alltså begäran till PU.
Senast redigerad av andersaanderssona 2021-03-29 kl. 08:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in