2021-03-14, 13:42
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Han lär nog kommentera den där Lambertz idag då han uppträder TV4 kl.11.10(brukar det vara)

Han höll nästa på att bryta ihop av skadeglädje.
Citera
2021-03-14, 13:58
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:

Citat av GW om GL från dagens aftonblad:

"– Grejen är att det där toppjurist, är ett missbrukat ord. De där toppjuristerna som förekommer i media, de är mycket sällan toppjurister utifrån någon slags bedömning, säger Leif GW Persson."
Citera
2021-03-14, 14:01
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
He he. Indirekt hänvisar han väl även folk hit till Flashback.
https://www.youtube.com/watch?v=GIx9FgDjVyc
Citera
2021-03-17, 01:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
He he. Indirekt hänvisar han väl även folk hit till Flashback.
https://www.youtube.com/watch?v=GIx9FgDjVyc

Kanske inte så direkt men ändå.
Tycker mej skönja en sida hos periodaren Leif som får mej att tänka tanken om de bevingade orden. -Högmod går före fall.
Alla har sin överman även Leif.
Citera
2021-03-17, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Kanske inte så direkt men ändå.
Tycker mej skönja en sida hos periodaren Leif som får mej att tänka tanken om de bevingade orden. -Högmod går före fall.
Alla har sin överman även Leif.

Jag skulle inte gråta om hans överman stavades Corona😊
Citera
2021-03-18, 12:53
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Jag har precis sett på söndagens nyhetsmorgon med GW - intressant att höra honom om Lambertz men oj va jag önskar att han skulle få mera TV-tid! i alla fall några minuter till för han hinner ju inte få lägga ut o förklara allt. Mera tv-tid åt GW!!

Sen såg jag att GW fyllt år ju! Grattis i efterskott! o så skönt att han fick besök av frun som också gjort tårta till honom! GW sa att det var en jättegod tårta o som jag unnar honom det nu när han får vänta så på vaccinet o sitta isolerad så.
Citera
2021-03-28, 03:14
Medlem
Jag tycker han tappat i anseende efter sina uttalanden om Göran Lambertz. Där framstår han inte som särskilt objektiv, något som annars varit en av hans styrkor.
Citera
2021-03-28, 22:08
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jag tycker han tappat i anseende efter sina uttalanden om Göran Lambertz. Där framstår han inte som särskilt objektiv, något som annars varit en av hans styrkor.

Objektiv? Det trodde jag var det sista jag skulle höra någon säga om GW. Är det någon som är en vindflöjel är det GW, han säger alltid det han tror folk vill höra. För det mesta gör han det bra och det är därför folk tror på honom.

Men objektiv? Jag kan inte riktigt smälta detta. Han har alltid tagit den ställning han tror fungerar bäst. Han är slug som helvete på detta vis. Förmodligen handlar det om hans trauma från 70-talet när han för en sekund vågade tala sanning och det gick åt helvete.
Citera
2021-04-07, 22:42
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos

Bra formulerat. Håller med!

Jag tycker också hans försvar av nöjesdödarna Felix Herngren och Henrik Schyffert är pinsamt. Folk som kallas "jägare" när de står i en djurpark och siktar på halvtama djur och tycker de är duktiga när djuren långsamt förblöder har bara mitt förakt. Föraktet sträcker sig också till de som förvarar dessa idioter, som Leif GW i kvällspressen.

Nej, gubben Leif GW har passerat sitt bäst före datum. Kan ingen i hans närhet tala om för honom att nu är det dags att sluta göra offentliga uttalanden. Varje uttalande han nu gör äter upp de klara, vassa och upplysande kommentarer han gjort tidigare i sin karriär. Han kommer nu att förknippas med sitt försvar av pk-samhället och nöjesdödare, som Felix Herngren.

Personligen trodde jag aldrig att han inte skulle kunna skilja på sin syn Lambertz som person och sin syn på den bedragerska Lambertz råkat ut för. Det var svagt och unket Leif GW!

Nej, min sista Leif GW bok har jag köpt. Det blir inga mer. Och "hans" vin köper jag inte. Det är billigare och ärligare att köpa de portugisiska odlarnas egna märken direkt!
Citera
2021-04-08, 12:29
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Jag tycker han är överlägsen på det sättet att han kan va både objektiv OCH personlig på ett sätt som tilltalar de flesta o som kommer utifrån hans sunda förnuft o hans kunskap.

Jag tycker att GW´s styrka är just hans objektivitet men att han tillåter sig bli personlig precis på rätt ställe o som de allra flesta köper o håller med, ex som i fallet med Lambertz lr för den delen också när han blev tillfrågad om hur han tänker om att den här rapparen - vet inte vad han heter- som står åtalad men ändå fick pris för sina låtar. (Yasin - heter rapparen förresten. )

Vet inte hur ni tycker men är det inte också skönt att ngn med inflytande kan visa sig va förnuftig o klok o törs stå för det som GW gör?

Hoppas GW är försiktig nu även efter han fått sitt vaccin sen´ - jag tänker på att ex sju pers har fått covid fastän de fått två doser vaccin!!!!!!?????

"Tre personer har avlidit i covid-19 på ett äldreboende i Svedala kommun, trots att de fått två sprutor av vaccin mot covid-19, rapporterar P4 Malmöhus i dag.
Ytterligare två av de boende har smittats av viruset och två i personalen, efter att ha blivit fullt vaccinerade.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Jag undrar hur GW tänker om Astras vaccin?
Citera
2021-04-08, 14:34
Medlem
Han är bra härlig den här mannen, säger precis vad han tycker. Nu har han äntligen fått sitt vaccin.

Citat:
Efter en lång väntan har Leif GW Persson, 76, äntligen fått sin första dos coronavaccin.
– Jag fick det för tre timmar sedan och än så länge lever jag, berättar han för Aftonbladet.

Citat:
Vilket vaccin fick du?
– Jag fick Pfizers. Så jag slapp Astra Zenecas pågående experimentverksamhet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WOMrod/leif-gw-persson-har-fatt-forsta-vaccinsprutan
Citera
2021-04-08, 14:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Han är bra härlig den här mannen, säger precis vad han tycker. Nu har han äntligen fått sitt vaccin.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WOMrod/leif-gw-persson-har-fatt-forsta-vaccinsprutan

Prisa Gud! Det fan mig på tiden. Han slapp Astra också. Dubbelt plus! Nu kan han slappna av lite och kanske börja skriva igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in