2021-03-28, 15:38
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton80
Hört att det ska vara en kvinnlig kapten....
Vet någon om detta stämmer?

Var har du hört det ifrån. Röstena inne i ditt huvud......
Citera
2021-03-28, 18:37
Medlem
När det gäller att dra loss båten så används ju ett knippe med bogserbåtar , skulle det inte gå att koppla vajrar till ett antal stridsvagnar som med gemensam kraft finge loss båten ,för jag tro nog att dom har större dragkraft än några bogserare har i kanalen . Eller kanske dom skulle dra sönder båten .
Citera
2021-03-28, 18:50
Medlem
morkfromorks avatar
verkar som de ska lyfta av containers
Citera
2021-03-28, 18:57
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Det är bröstena inne i SuperAnton80s huvud som pratar.

Jag tror att det kan vara en nät/trådsanning. Enligt denna artikel (vet ej om källan är ok), så är det inte en kvinna.

https://www.snopes.com/fact-check/suez-canal-captain/

Det ser ut till att fartyget snart är loss. Aktern verkar tidvis vara fri, och mudderverket har getts förutsättningar att göra sitt efter bulldozerns förberedande arbete.
Senast redigerad av BIB3l 2021-03-28 kl. 19:39.
Citera
2021-03-28, 21:39
Medlem
Leth Agencies skriver på Twitter at den planlagte taueoperasjonen er utsatt fra klokken 16 til klokken 22, for å utnytte det gunstige tidevannet.

Så en gang etter kl 2200 i kveld får vi svaret. Går ikke dette er nok det totale kaos ettersom de da må starte lossing av båten.
Citera
2021-03-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin

Vilka jävla röster!?
En Youtubekanal.
Citera
2021-03-28, 23:26
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det står upp till 20 tusen containers på båten. Om vi för enkelthetens skull antar att hälften av dem måste av för att åstadkomma något och det tar 10 minuter för helikoptern att lasta av varje container på ett säkert sätt, så kommer det att ta helikoptern 69 dygn att få av allt, förutsatt att den är i luften varje sekund av varje dygn.

Ok, fair enough. Hade ingen aning om att det rörde sig om så stort antal containrar som fick plats ombord.
Citera
2021-03-28, 23:33
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Leth Agencies skriver på Twitter at den planlagte taueoperasjonen er utsatt fra klokken 16 til klokken 22, for å utnytte det gunstige tidevannet.

Så en gang etter kl 2200 i kveld får vi svaret. Går ikke dette er nok det totale kaos ettersom de da må starte lossing av båten.
Tack för tips på kvalitativt twitter-konto. Jag är otroligt less på alla barnsliga suez-memes.

Nu skriver de att troligen kommer nästa försök ske på måndag kväll.
Citera
2021-03-28, 23:52
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:

Har de kommit loss?

Lyckas de inte så får de ta till denna lösningen så länge :
https://imgur.com/t/funny/CyPuTjJ
Citera
2021-03-29, 00:05
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Vars har du hört det?
Citera
2021-03-29, 05:39
Medlem
Madagascars avatar
Citat:

Nyss:
Leth Agencies
@AgenciesLeth
·
13m
M/V EVER GIVEN has partially refloated in the #SuezCanal, pending official confirmation from Suez Canal Authority.

Så nu "partially refloated". Låter som stor progress. Om arslet är fritt bör man kunna dra loss fören ganska snart.
Citera
2021-03-29, 06:29
Medlem
BIB3ls avatar
Fartyget har kommit loss enligt Bloomberg, rapporterar SVT.se.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bloomberg-fartyget-i-suezkanalen-har-kommit-loss

Härligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in