2021-03-28, 17:01
Medlem
Citat:
Det var inte någon våldtäkt utan ett påhitt.

Vid förhöret fick jag nämligen se ytterligare ett bevis (av väldigt många) för att kvinnan som anmält mig hade ljugit. Genom det här beviset (ett textmeddelande till nuvarande sambon Mats) kom det fram att hon hade messat med Mats vid en avgörande tidpunkt. Nämligen en tidpunkt då hon var så gott som medvetslös. Det hade hon själv och vittnet Lotta (som strax innan hade videopratat med henne) intygat för polisen. Men nu dök det alltså upp ett bevis för att hon just då inte bara hade messat med Mats utan också hade pratat med Lotta (mig ovetande förstås). Det hade hon ju inte kunnat göra om hon varit helt borta. Och beviset (textmeddelandet) hade hon raderat från sin egen telefon.

Själv hade jag ju vetat hela tiden att hon ljög, men nu förstod tydligen alla. Att hon hade spelat in våra samtal utan att ha berättat för mig, att hon hade valt ut lämpliga ljudfiler, att hon hade raderat lämpliga delar av textmeddelanden och att hon hade fabriksåterställt telefonen när hon var klar med sitt urval hjälpte förstås. Och att hon hade gjort precis samma saker i ett tidigare mål 2018. Saken var glasklar.

PS Se denna länk angående EP:s förslagna agerande i 2018 års mål: https://www.youtube.com/watch?v=Fe7Gev0OCHA

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-304/

Lambertz fortsätter blogga och talar om det hat han får i olika flöden och namnger även dom som skriver .
Senast redigerad av Browser 2021-03-28 kl. 17:04.
Citera
2021-03-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Så varför länkar du till Stoppa Pressarna din ärthjärna?
Din obalanserade reaktion tyder på att vi börjar närma oss sanningen: Att EA är en mycket farlig kvinna som gömmer sig bakom våltäcksoffer i sitt bottenlösa begär att skuldbelägga män för sitt traumatiska liv. Vad mer är att hon parasiterar på kvinnor som blir våldtagna. EA bör belasta psykvården och inte tillåtas erodera trovärdigheten hos våldtagna kvinnor.
Citera
2021-03-28, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
https://www.expressen.se/kultur/karin-olsson/goran-lambertz-ger-gubbslem-ett-ansikte/

Här har ni som backar upp Lambertz något att bita i. Jag förstår att ni inte uppskattar det. Just därför vill jag publicera det.
”Gubbslem” är inte ett argument, det är renodlat trams.
Citera
2021-03-28, 17:02
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Så nedrigt lågt att Glran kallas gubbslem i Expressen. Oförskämt.

Varför det? Det har han gjort sej förtjänt av.
Citera
2021-03-28, 17:04
Medlem
Citat:
Så nog kände jag mig helt rentvådd. Men åklagaren, Annika Bokefors, valde att säga att ”bevisen inte räckte för fällande dom” fast hon rimligen borde ha sagt att "det framkommit att det inte var fråga om någon våldtäkt" e.d. Det måste väl ha berott på prestige eller ovilja att erkänna egna fel. Att meddela att jag var oskyldig kändes väl inget vidare för åklagaren när jag hade varit inlåst i 15 dagar mest på grund av henne och EP.
http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-304/

Så det heter alltså bevisen räckte inte trots att det framgår att dom kom på målsägande med att påstå något som inte höll. En kamrat intygade att hon var däckad men sms och samtal visar på något helt annat.
Citera
2021-03-28, 17:04
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
”Gubbslem” är inte ett argument, det är renodlat trams.

Fimpa cigaretten och tänk efter. Genom sitt agerande har han sej själv att skylla.
Citera
2021-03-28, 17:06
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/kultur/karin-olsson/goran-lambertz-ger-gubbslem-ett-ansikte/

Här har ni som backar upp Lambertz något att bita i. Jag förstår att ni inte uppskattar det. Just därför vill jag publicera det.
Detta är ju fantastiskt

Citat:
Lite besvärad verkar faktiskt Lambertz vara av sina egna uttalanden. Igår bloggade han under rubriken ”Lördagsbetraktelser” tio punkter om hur man skiljer ”tillåtet kladd” från ”otillåtet kladd”. Det är bisarr läsning. Han målar upp ett antal scenarier, med människor i olika åldrar men med en sak gemensamt: ”båda är lite berusade”. Någon annan typ av umgänge verkar inte föresväva toppjuristen.

Och ni som tror att jag inte är här inne för att ta reda om han är oskyldig eller inte utan bara är här för att smutsa ner Lambertz, ni har rätt
Senast redigerad av Alpoxen 2021-03-28 kl. 17:09.
Citera
2021-03-28, 17:07
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Det gör dom såklart ibland. Men det säger ingenting.

"Ok"

Kommer du fortsätta att grundlöst försvara EA när hon sitter inspärrad på rättspsyk i tvångströja samt blir tvångsmedicinerad varje morgon och kväll?
Citera
2021-03-28, 17:07
Medlem
Citat:
1) Vad försöker du säga?
2) Hämtar du din "kunskap" från Stoppa Pressarna?

Personen du svarar säger "Det är väldigt ovanligt att en sannolik misstankegrad upphävs med så kort varsel...Sannolikt har det framkommit något entydigt och överraskande kring kvinnans version som föranledde kammaråklagaren att fatta det drastiska beslutet att plötsligt sätta Lambertz på fri fot."

Och du frågar: "Vad försöker du säga?". Det framgår väl rätt så tydligt vad som sägs...
Citera
2021-03-28, 17:08
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saklighettack
Personen du svarar säger "Det är väldigt ovanligt att en sannolik misstankegrad upphävs med så kort varsel...Sannolikt har det framkommit något entydigt och överraskande kring kvinnans version som föranledde kammaråklagaren att fatta det drastiska beslutet att plötsligt sätta Lambertz på fri fot."

Och du frågar: "Vad försöker du säga?". Det framgår väl rätt så tydligt vad som sägs...

Ja, en bättre fråga är nog varför Amatroll försöker ifrågasätta alla faktum, indicier och bevis som talar emot EA.

Finns ingen logik i att reda ut ett fall "bakvägen", så att säga, och hela tiden anta att saker och ting är så osannolika som möjligt.
Citera
2021-03-28, 17:09
Avslutad
Citat:
Fimpa cigaretten och tänk efter. Genom sitt agerande har han sej själv att skylla.
Och därför måste synsättet ändras. Att bli dömd för att vara ”gubbslem” är inte värdigt en rättsstat. Jag anser att ”kärringslem” existerar, men vill jag döma dessa motbjudande haggor till fängelse eller ens stupstock på torget? Nej.
Senast redigerad av Coronaknemo 2021-03-28 kl. 17:11.
Citera
2021-03-28, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saklighettack

Nej tjockskalle.
Personen säger inte det
Personen citerar någon annan
Jag undrar vad han försöker säga med att göra det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här