Citat:
Ursprungligen postat av
Alline
Det är ju rasism att anmärka på Nardos.
Jag kan förstå kritiken om det att låta alla känna sig som en del av Sverige men då ska det gå båda vägar enligt mig.
Invandrare har ofta en "kultur" sinsemellan som vi svenskar inte riktigt fattar, ska vi gnälla om att vi känner oss utanför när dom brohänger kring sin kultur också eller?
Nardos anspelar ju på sin invandraridentitet hela tiden, då får man ju räkna med att svenssons kommer bemöta henne som det och inte som en "svenne".
+1 på denna
Hon och många andra invandrare är stolta över sin bakgrund och är väldigt patriotiska av sig, vilket är helt okej men då ska godhetsknarkarna komma och vara sekundärkränkta och "hon är minsann lika svensk som oss andra" man bara: "kan man inte få vara stolt över sitt ursprung som svensk eller eritriansk osvosv utan att folk ska komma med pekpinnar om hur man ska känna" neeeej inte enligt godhetsknarkarna, då är hon minsann såååå jävla svensk som det går att bli trots att HON själv talar om att hon är stolt att vara från Eritrea och sin bakgrund.
Jag tycker att sådana människor som just nu sitter och rasar över "mobbningen och rasismen" på Instagram är så jävla patetiska och sjuka i huvudet, de själva är mer rasistiska än någon annan eftersom de tycker att Nardos ska få specialbehandling just för sin hudfärg (medans vi normala människor inte ser hudfärg, utan vi ser mer till människors handlingar/beteende), dessutom behandlar de Nardos jävligt nedvärderande när DE bestämmer över hur HON ska känna.. Ungefär som hon inte är en människa utan ett litet försvarlöst djur som måste skyddas till varje pris.