2021-03-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Vilka är dessa felaktiga premisser? Och vad skulle de korrekta premisserna vara istället?
De som Sidney återger i hennes egna ord på hennes hemsida.
2021-03-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock

Ja hon har samlat alla sina lögner på hennes hemsida. Men nu handlar det om ett rättsfall och där hävdar hon att de bara är dumstrutar som trott på hennes prat om att företaget Dominion har använts i något slags röstfusk. Så hon menar att de som tror på hennes hemsida är tokstollar.
2021-03-26, 23:08
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Dominion skriver på sin hemsida att de inte har riggat valet.
Case closed?

Eller måste man se om den egna utsagan som skrivs på en hemsida har stöd av oberoende fakta?
Eller om det motsägs på andra stället, t.ex. inför domstol?

Bara mina några vilda tankar så här på kvällskvisten...
2021-03-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZpRm-QaNnoN
Du kan summera med en mening istället vad du menar.
"Ingen domstol har dömt, alltså har det inte hänt"
Så vill du att folk ska tänka.

Men nu backar vi och tar en sak i taget.
Annars börjar du slira iväg igen.
Dags att utbilda dig.

Du påstår att det är någon skillnad på republikaner och demokrater.

Det är två sidor av samma mynt.

Jag gav exempel på george bush john kerry, och hur nu john kerry finns i bidens stab.

Är det fortfarande spännande för dig att republikaner är korrupta precis som demokrater?

Håller man på repulikanerna när man håller på trump?
Förstår att det blir en paradox när man inte kan tänka flera steg i huvudet eller medvetet göra sig dum.

Tycker du ygeman är en av våra populäraste politiker?
Är det häftigt att betala skatt?

Du har inte förstått vad som gäller. När ingen döms innebär detta att det inte finns tillräckligt med bevis men det utesluter inte att det har hänt!
2021-03-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Dominion skriver på sin hemsida att de inte har riggat valet.
Case closed?

Eller måste man se om den egna utsagan som skrivs på en hemsida har stöd av oberoende fakta?
Eller om det motsägs på andra stället, t.ex. inför domstol?

Bara mina några vilda tankar så här på kvällskvisten...
Det är inte frågan här. Att Dominion säger så är representativt för deras hållning. Att hålla på som vissa andra troll gär i tråden gör skulle vara som att jag sa "nej, Dominion tycker inte alls att de inte har riggat valet för någon annan som säger sig tala i deras man säger att de faktiskt har gjort det".

Förstår du skillnaden och varför det du säger inte är jämförbart?
2021-03-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja hon har samlat alla sina lögner på hennes hemsida. Men nu handlar det om ett rättsfall och där hävdar hon att de bara är dumstrutar som trott på hennes prat om att företaget Dominion har använts i något slags röstfusk. Så hon menar att de som tror på hennes hemsida är tokstollar.
Du hade bara haft en poäng om det spm stod på hemsidan skrivits INNAN det andra, men nu är det skrivet EFTER, med referens till det "rättsfall" du påtalar.
2021-03-26, 23:27
Medlem
Citat:
Du hade bara haft en poäng om det spm stod på hemsidan skrivits INNAN det andra, men nu är det skrivet EFTER, med referens till det "rättsfall" du påtalar.

Exakt hon ljuger på sin hemsida. I rättsfallet säger hon att man ska vara bra dum för att tro på att hon hittat på allt hon sagt om Dominion.
2021-03-26, 23:29
Medlem
Folk som fortfarande tror på Powells, Woods och Giulianis Krakensnack, deras predikningar om väldiga konspirationer, många miljoner flippade röster och deep state är bara idioter. Till och med Powell har gett upp försöken att driva det narrativet på allvar - eftersom det nu riskerar att ruinera henne och förstöra hennes karriär.

2021-03-26, 23:30
Medlem
Citat:
Det är inte frågan här. Att Dominion säger så är representativt för deras hållning. Att hålla på som vissa andra troll gär i tråden gör skulle vara som att jag sa "nej, Dominion tycker inte alls att de inte har riggat valet för någon annan som säger sig tala i deras man säger att de faktiskt har gjort det".

Förstår du skillnaden och varför det du säger inte är jämförbart?

Aha. Sydney Powells advokat är inte hennes advokat. Ja det förklarar ju saken.
2021-03-26, 23:45
Bannlyst
Citat:

Vilken är din analys? Vad menar du är Sidney Powells ståndpunkt?
Vi är trots allt på ett diskussionsforum så jag vill väldigt gärna höra din egna åsikt i fallet Powell vs Dominion.

Vad är Sidneys officiella ståndpunkt?
Har Sidney Powells juridiska ombud lämnat in en inlaga till rätten?
Om så, vad stod det i inlagan (jättekort summering på några få rader räcker)
Senast redigerad av dic-tator 2021-03-26 kl. 23:54.
2021-03-26, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Exakt hon ljuger på sin hemsida. I rättsfallet säger hon att man ska vara bra dum för att tro på att hon hittat på allt hon sagt om Dominion.

Jag kan förstå varför. Hon riskerar att uteslutas ur advokatsamfundet ifall hon ljuger inför rätten.
Vi talar om hennes levebröd som jurist och GOP konsult där nere i Dallas, TX.
Blir hon prickad av en domare eller utesluten så har hon automatiskt förlorat målet.
Samt förlorat sin stiftelse, som Dominion även har stämt.

Sidney Powell är fucked..
Ifall hon tänker släppa en Kraken så är det fan dags nu. Innan kronofogden tar ifrån henne allt hon äger
2021-03-26, 23:58
Bannlyst
Citat:
Hur förklarar du det som står på hemsidan då?

Det är ju du som hänvisar till den jämt och ständigt. Låt oss få höra vad det står på hemsidan och hur det är bättre tillämpbart än vad Sidney Powell säger inne i en rättsal?

Ifall mitt inlägg är oklart eller svårt att förstå så får jag hänvisa till texten på baksidan av en schampoflaska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in