2021-03-26, 20:37
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
https://www.resume.se/alla-nyheter/opinion/krishanteraren-domer-ut-goran-lambertz-strategi-offerkoftan-sitter-valdigt-daligt/

Krishanterare Knutsson håller inte med mig om att Lambertz skött sina kort väl. Han borde krupit mer för anklagelserna.

Men uppenbarligen av artikeln färgas Hampus analys av att han själv vill godhetssignalera mer än göra en korrekt professionell analys och därför anser att Lambertz borde visat mer respekt till kvinnan.
Citera
2021-03-26, 20:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
https://www.resume.se/alla-nyheter/opinion/krishanteraren-domer-ut-goran-lambertz-strategi-offerkoftan-sitter-valdigt-daligt/

Krishanterare Knutsson håller inte med mig om att Lambertz skött sina kort väl. Han borde krupit mer för anklagelserna.

Men uppenbarligen av artikeln färgas Hampus analys av att han själv vill godhetssignalera mer än göra en korrekt professionell analys och därför anser att Lambertz borde visat mer respekt till kvinnan.

Men en sån djävla godhetsfjant, kan det bli mer PK än det där dravlet?

Hur fan kan någon seriös media ens trycka den där drapan?

Lambertz blir anklagad för våldtäkt, kanske den mest skamfyllda anklagelsen en man kan drabbas av och han ska krypa för det kvinnliga kräkmedlet som anklagade honom, jag kaskadspyr!
Citera
2021-03-26, 20:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Citat:
Före detta justitiekanslern och justitierådet Göran Lambertz öppna strategi skulle förmodligen fungera bättre om han hade tagit på sig mer av ansvaret för det som skett, och visat mer respekt till kvinnan.

Vadå? Skulle han erkänt något han inte är skyldig till bara för det skulle vara bättre krishantering. Hampus får nog bakläxa för sina studier.
Citera
2021-03-26, 20:51
Medlem
Citat:

Citat:
Visst, han är friad i juridisk mening men samtidigt dömd i den mediala domstolen.
Som tur är skiter Lambertz i den här typen av uttalanden och klarar sig bra ändå vilket han tidigare visat då kritiken har stormat kring honom. Lika förbannat satt han i lagrådet som pensionerat justitieråd.
Citera
2021-03-26, 20:56
Medlem
swimmingpools avatar
Tänk om det införs en byxmyndighetsålder uppåt, 70+ får man inte ligga med. Dom kan inte hantera det, dom är lättfotade och kan få hjärtattack.
Citera
2021-03-26, 21:02
Medlem
Sobrilbils avatar
Hampus yrar om att man inte ska sparka på den som ligger. Försöker han vara lustig? Han utgår ifrån att EA blivit våldtagen, annars är det ju GL som ligger. Om han alltså inte bara försöker vara lustig.
Citera
2021-03-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men en sån djävla godhetsfjant, kan det bli mer PK än det där dravlet?

Hur fan kan någon seriös media ens trycka den där drapan?

Lambertz blir anklagad för våldtäkt, kanske den mest skamfyllda anklagelsen en man kan drabbas av och han ska krypa för det kvinnliga kräkmedlet som anklagade honom, jag kaskadspyr!
Ja han verkar ju må skitdåligt av den anklagelsen Han befinner sig i samhällets toppskikt och har makt och bred plattform att stå på, han reder sig utan problem.

Förvånar mig för övrig inte ett dugg om han skulle försöka sig på att ha sex med den bruden.
Citera
2021-03-26, 21:13
Medlem
G.L skulle bara bomma igen dörren nu och vara nöjd med julknullet men nej.

Hur reagerar hans barn och barnbarn på att far, farfar eller morfar har snuskat sig?

Skämsfaktorn är mycket hög. Lär blii lite tystlåtna familjemiddagar.
Citera
2021-03-26, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Ja han verkar ju må skitdåligt av den anklagelsen Han befinner sig i samhällets toppskikt och har makt och bred plattform att stå på, han reder sig utan problem.

Förvånar mig för övrig inte ett dugg om han skulle försöka sig på att ha sex med den bruden.
Och att ”ha sex med den där bruden” skulle vara våldtäkt?
Citera
2021-03-26, 21:16
Medlem
Citat:

Feministerna har väl redan kastrerat den där Hampus Knutsson med en slö skridsko, verkar det som. Det vore ett lagom straff, typ...
Klart att Göran Lambertz ska få försvara sig, vill Hampus Knutsson frånta alla den rättigheten ?
Har tittat igenom presskonferensen och inte svärtar han ner EA och hennes karaktär något mycket, han håller sig ju till fakta.
Såklart att Göran Lambertz bör få uttrycka sig personligt i denna fråga. Lambertz är ju faktiskt pensionär nu, och har inte många uppdrag kvar heller.

Hampus Knutsson verkar tro att bara för att Göran Lambertz har varit en av de högsta juridiska experterna i Sverige, så när Göran Lambertz själv blir utsatt för ett brott så ska han uttrycka sig som han alltid har gjort. Han får inte säga sin personliga mening, menar Hampus.
Är det inte ett konstigt sätt att försöka relativisera händelsen ?
En mycket usel försvarsskrift tycker jag.

Föreslår att Hampus Knutsson stämplar ut för gott och istället börjar skriva på typ Kamratposten, det är väl den nivån han klarar av ?

Från Lambertz själv:

Citat:
11. I telefonen saknades även meddelanden från den 26 och 27 december. I varje fall den 27 messade hon med både den f.d. sambon och kamraten LV. Så där måste meddelanden ha raderats, okänt för mig varför.
Nu finns väl duplikatkopior på smsen hos teleoperatören, så där finns ju fler detaljer, när smset skickades, när det togs emot, dess innehåll, vid vilka master som det var uppkopplat mot, etc...

Det brukar finnas många värdefulla detaljer i dessa loggar.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"Filmen, som är mycket explicit till sin karaktär, är 19 minuter 37 sekunder lång. I sexfilmen framgår det att det är Lambertz-kvinnan som riggat kameran då hon både startar och stoppar inspelningen."

"Flera gånger under filmen tittar kvinnan in i kameran på ett sätt som kan uppfattas som både utmanande och skälmskt.
– Just den här sekvensen vet jag att åklagarsidan var mycket bekymrade över, säger källan. "

Åklagarsidan måste ha använt något igenkänningsprogram.

Eller så kan de ha bakåtspårat IP-adressen som filmen laddades upp ifrån. Det är inte bara datorer som får en IP-adress utan även varje smartphone får en automatisk IP-adress, så snart den kopplas upp mot GSM/3G/4G-nätet.
Och med IP-adressen kan ha sett att den kom från en adress i Sverige. Jag vet inte vem som äger domänen xhamster.com men alla *.com adresser står väl under USAs "övervakningsparaply".
Frågan är när EA lämnade in sin tfn och om hon fick tillbaka den på stört ?

EA kanske inte är så klyftig att hon tex använder någon VPN-tjänst. Det hjälper dock inte därför att om Polisen får tag i tfnen som inspelningen sköttes med, där finns det oftast segment av filmen kvar, även om filmen raderats.

I och för sig så kan det varit ett ansiktsigenkänningsprogram som körts, det fiffiga med det är att man kan ha klippt ruta för ruta, och kört mot kända bilder. Så ja, det borde ha gett resultat.
Eller så är det något helt annat än porrfilmen som gjort att åklagaren släppte GL ?

Porrfilmen kan dock vara några år gammal, det vet vi inte.Det är dock anmärkningsvärt dålig kvalitet på den vad avser upplösning mm (*)
Någon här skriver att "Lisa" har en liten glugg mellan framtänderna, men det kan ju en tandläkare ha justerat med tandreglering. Det tar några veckor.
Och det är ju lätt att ändra tidsstämpel på filen.
Filen får ju egentligen en ny tidsstämpel när den lagras på xhamster.

(*) Å andra sidan så dessa sajter som tar emot amatörporrfilm, tycks ofta lägga på ett filter som blurrar filmen en aning. Och tex minskar färgomfånget, etc..
Jag har nämligen svårt att tro att alla amatörporrfilmare har så dåliga kameror och dålig belysning.
Senast redigerad av NegerStryparen 2021-03-26 kl. 21:18.
Citera
2021-03-26, 21:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Hampus yrar om att man inte ska sparka på den som ligger. Försöker han vara lustig? Han utgår ifrån att EA blivit våldtagen, annars är det ju GL som ligger. Om han alltså inte bara försöker vara lustig.

För Krishanterare Knutsson liksom för många andra som honom handlar det om honom själv, inte om Lambertz och absolut inte om målsäganden. Det handlar om att positionera sig med rätt åsikter och signalera att han hör till the good guys. Därför går det inte annat än att kritisera Lambertz för att distansera sig från alla tankar att Hampus skulle tycka annat än det man bör tycka, vilket ju är att förfasa sig över Lambertz kategoriska förnekande av skuld och anse att detta är en del i ett större partiarkaliskt mönster. Att det eventuellt finns en målsägare här som mår mycket dåligt och därför anklagar män för olika saker eller också som mår dåligt över att ha blivit utnyttjad eller illa behandlad av olika män eller något mitt emellan och som kanske mår ännu sämre över att få sitt lidande förklarat av falska vänner som Knutsson spelar väl inte honom någon roll.
Citera
2021-03-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Ja, vore mycket intressant att få läsa FUP med dessa olika utredningar.

Vad går det att få ut för information från ett ärende där förundersökningen läggs ned utan att åtal väcks?
Det är tillräckligt ifall GL får ut hela FU materialet?!
Typ om han skall lämna in lite stämningar, hit och dit. Då behöver han ju ha mycket kött på benen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in