2021-03-25, 23:34
Medlem
Schyffert körde över sin medtävlare ganska rejält om Cobain och angående vikten på diamant = carat.
Citera
2021-03-26, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Schyffert körde över sin medtävlare ganska rejält om Cobain och angående vikten på diamant = carat.

Vit medelålders priviligierad CIS-man osynliggör rasifierad kvinna med härskartekniker, mikroaggressioner och killgissningar...
Senast redigerad av Bud Fox 2021-03-26 kl. 00:45.
Citera
2021-03-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickySpanish
Det här kommer få mig att låta som att jag är Agda 97 år, men jag tycker att F&F skriker så jävla mycket? De skriker ut kategoriena som attde sitter framför en skola i aulan och inte har nån mikrofon. Varför kan de inte prata i en mer normal samtalston? Du måste inte skrika för att uppfattas som rolig, jämför med tex På Spåret.

Speciellt Fredrik. Han har en jäkligt jobbig gäll röst också.
Citera
2021-03-26, 11:45
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Jag vet inte vem som var Schyffert medtävlande, men Schyffert har väl arbetat på mtv och dessutom själv varit med i en popgrupp så han borde därför ha en viss koll på musik.
Citera
2021-03-26, 14:54
Medlem
Liksom många andra härinne stör jag mig lite grand faktiskt på att det är jävligt många frågor som kretsar kring Apple. Själv avskyr jag det företaget och använder Windows vad gäller datorer och Android vad gäller mobiltelefoner. Visst, fine, om det kommer någon enstaka fråga kring Apple ibland, men det är väldigt ofta och nästan aldrig några liknande frågor om andra elektronikföretag. Känns som att både Filip och Fredrik (och de som skriver frågorna) är riktigta Applefantaster...

Vidare hade jag önskat några frågor här och var kring basket, det är ganska många sportfrågor men nästan inga av dem handlar om basket trots att det efter fotboll är världens största sport (om man räknar samman faktorer som antal utövare på proffs och amatörnivå, publik och TV-intäkter, spelarlöner etc). NFL är väl den största ligan sett till publik i USA, men därefter kommer NBA som dessutom spelar bra många fler matcher per säsong än vad man gör i NFL.

Exempel på frågor skulle ju kunna vara typ vad en double-double betyder (att man gör 10+ i minst två av fem kategorier: poäng, assist, returer, steals och blocks), vem som vann MVP regular season förra året (Giannis Antetokounmpo), vilka som vann VM senast (Spanien), vilka som vann NBA förra säsongen (Lakers), hur lång en NBA-match är i ordinarie tid (4*12 min), vad Golden State numera spelar sina matcher (San Francisco) och vem som brukar kallas för "The Beard" (James Harden). Några exempel som sagt, hade varit kul att se åtminstone någon fråga framöver vad gäller basket, även om intresset är relativt lågt i Sverige.
Senast redigerad av next-chapter 2021-03-26 kl. 14:58.
Citera
2021-03-26, 15:13
Medlem
Tycker btw att grupp 2 hittills har bjudit på låg kunskapsnivå/allmänbildning bland deltagarna. Trots det säger Fredrik att det är ett 'getingbo', men Schyffert och hans medtävlande hade bara 3 poäng fram tills idiotfrågan igår, (medan Mona och Birro hade 5). I grupp var ett ju framförallt Jesper och Josefin, Jonathan och Hanna, Micke och Gry och till viss del även Strömstedts riktigt vassa! Tror mest på Jonathan och Hanna faktiskt, bl.a. då Hanna är väldigt duktig i UP. Och Jonathan är ju en uppgradering deluxe från Lars Lerin och Ebbot.

Den man ser mest fram emot att se i grupp 2 är ju iallafall definitivt Olof Lundh, jag tror att han och Ebba lär gå vidare till slutspel, men de lär nog knappast slå ovan. Såg på trailern att Olof tydligen lackade ur rejält efter UP:n i nästa avsnitt, ska bli kul att se! Stämningen mellan honom och Filip och Fredrik känns ju minst sagt hetsk på ett roligt vis! 😁
Senast redigerad av next-chapter 2021-03-26 kl. 15:16.
Citera
2021-03-26, 15:54
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Schyffert är sjukt lik Göran Lambertz.
"Köp nya glasögon åt domaren!"
Citera
2021-03-26, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
. Trots det säger Fredrik att det är ett 'getingbo',

Detta säger dom i varenda jävla avsnitt oavsett grupp.
Citera
2021-03-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Liksom många andra härinne stör jag mig lite grand faktiskt på att det är jävligt många frågor som kretsar kring Apple. Själv avskyr jag det företaget och använder Windows vad gäller datorer och Android vad gäller mobiltelefoner. Visst, fine, om det kommer någon enstaka fråga kring Apple ibland, men det är väldigt ofta och nästan aldrig några liknande frågor om andra elektronikföretag. Känns som att både Filip och Fredrik (och de som skriver frågorna) är riktigta Applefantaster...

Det är ganska efterblivet faktiskt. Det är säkert Apple hela tiden bara för att de själva använder Apple och det blir mer roligt för dem själva. Dock borde de inse att alla faktiskt inte har en Apple utan en Android istället.

Angående NBA är det ju tillräckligt mycket om USA redan bara för att Filip gillar att berätta att han bor där. I Sverige bryr sig inte speciellt många om basket, speciellt inte deras deltagare som nog inte kommer kunna en enda fråga om NBA.
Senast redigerad av Anonym555 2021-03-26 kl. 16:19.
Citera
2021-03-26, 16:50
Medlem
Citat:

Det är ju inte konstigt alls. Petrina Solange kan ju ingenting.
Citera
2021-03-26, 19:08
Medlem
Man kan ju tycka att Schyffert borde ha kunnat VVS med tanke på att han var med och skrev det här 3 min in
Citera
2021-03-26, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Det är ju inte konstigt alls. Petrina Solange kan ju ingenting.
dessutom har hon en väldigt undvikande och ursäktande kroppsspråk.
Flackande blick. så svårt för sCHYFFERT att inte köra över henne varje fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in