2021-03-26, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nu är detta en debatt mellan dig och en annan person, men jag undrar faktiskt om det inte skulle underlätta både dig själv och för läsarna av tråden om du kunde svara "ja" eller "nej" istället för att länka till andra inlägg. Jag vet inte hur snabb du är i fingrarna, men för mig går det fortare att skriva ett ord på två-tre bokstäver än det tar att fixa till en länk.

Bara ett litet förslag...
Du har helt rätt. Detta ÄR en debatt mellan mig och en annan användare!

Har du följt med och inte bara har för vana att läga dig i andras angelägenheter utan att ta reda på vad som gäller i fallet, så hade du vetat att användare ställer en fråga som är ställd utifrån helt felaktiga premisser. Ungefär som om jag skulle fråga dig om du fortfarande sextrakasserar dina kvinnliga medarbetare.
2021-03-26, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag tycker det inte spelar någon roll vad pressen skriver eftersom jag inte har citerat pressen.
Analyzed under these factors, and even assuming, arguendo, that each of the statements alleged in the Complaint could be proved true or false, no reasonable person would conclude that the statements were truly statements of fact.

[...]

The highly charged and political nature of the statements likewise underscores their political and hence partisan nature. Powell alleged that “Democrats were trying to ‘steal the vote’
from Trump and that ‘they ha[d] developed a computer system to alter votes electronically.” She and others appeared at a rally called “Stop the Steal,” which the Complaint identifies as a “Georgia political rally.” She claimed that she had evidence that the election result was the “greatest crime of the century if not the life of the world.” Reasonable people understand that the “language of the political arena, like the language used in labor disputes … is often vituperative, abusive and inexact.” It is likewise a “well recognized principle that political statements are inherently prone to exaggeration and hyperbole.”

Given the highly charged and political context of the statements, it is clear that Powell was describing the facts on which she based the lawsuits she filed in support of President Trump. Indeed, Plaintiffs themselves characterize the statements at issue as “wild accusations” and “outlandish claims.” They are repeatedly labelled “inherently improbable” and even “impossible.” Such characterizations of the allegedly defamatory statements further support Defendants’ position that reasonable people would not accept such statements as fact but view them only as claims that await testing by the courts through the adversary process
Hur tolkar du själv försvaret? Och när Sidney Powell höll på som allra bäst med sina anklagelser, trodde du då att hon talade sanning eller tog du det som lite överdrifter då du förstod att en domstol inte hade sagt sitt ännu?
Men varför citerar du inte hennes egna ord då som uttrycks på hennes hemsida, istället för vad en ANNAN advokat har möjligen sagt? Om vi nu ska gå på vad källorna säger dvs.
2021-03-26, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men varför citerar du inte hennes egna ord då som uttrycks på hennes hemsida, istället för vad en ANNAN advokat har möjligen sagt? Om vi nu ska gå på vad källorna säger dvs.

Advokaten är hennes ombud. Skulle advokaten inte säga vad klienten önskar? Isåfall är hon ju ytterst inkompetent jurist som låter sin advokat freebasea.
2021-03-26, 10:31
Medlem
Citat:

Har du följt med och inte bara har för vana att läga dig i andras angelägenheter utan att ta reda på vad som gäller i fallet, så hade du vetat att användare ställer en fråga som är ställd utifrån helt felaktiga premisser. Ungefär som om jag skulle fråga dig om du fortfarande sextrakasserar dina kvinnliga medarbetare.

Och du har fel. Jag har följt debatten ganska så väl. Jag tycker frågan dic-tator ställt är relevant och att du borde kunna besvara den istället för länkar och smileys. Och sedan drar du ofta till med invektiv om folk du inte känner.

Och nu senast när du propsar på att Sid säger sanningen på sin hemsida, medan hennes advokat påstår något helt annat i handlingar som lämnats in till domstol... Du är väl medveten om att när stämningen väl prövas i domstolen är det de uppgifter som man åberopar i rätten som ligger till grund för rättens avgörande, inte vad ena parten händelsevis uppger på sin hemsida. Och dessutom, om du kan något om USA:s juridiska system, så är det så att advokater är skyldiga att företräda sina klienter på sätt efter bästa förmåga. Advokaten får inte heller driva en linje som går emot klientens intressen. Om klienten och advokaten har olika uppfattningar om vad som är bästa försvar måste de enas eller advokaten lämna. Eftersom Sid själv är jurist vet hon naturligtvis detta, så hon måste rimligen stå acceptera advokatens linje. Då är det det försvar som åberopas och som Sid därmed hävdar vara sanningen. Om det inte är så utan att advokaten kör sitt eget race, varför låter hon då sin advokat hållas och fortsätter lämna in vad Sid anser vara felaktiga uppgifter till domstolen när sanningen står på hemsidan? Hon kanske ska ska tipsa sin advokat om att läsa på Sids hemsida så att advokaten inte fortsätter att skicka in lögner till domstolen? Advokaten kan ju faktiskt bli utesluten ur advokatsamfundet om målet drivs på falska premisser.
Senast redigerad av Auric 2021-03-26 kl. 11:02.
2021-03-26, 10:46
Medlem
Citat:
Tramset på hennes hemsida och hennes personliga övertygelser är inte poängen. Hon verkar absolut tillräckligt pantad för att kunna antas tro på det hon säger.
Det roliga är ju att hennes egen advokat tror att hennes bästa chans att vinna i domstol är att hävda att ingen normalbegåvad skulle tro på henne och att Sidney gett sitt godkännande till att använda det försvaret.
2021-03-26, 11:32
Medlem
siisters avatar
Citat:

Hon står själv bakom allt som står i dokumentet. Tror du inte att "en av USAs mest respekterade federala åklagare" förstår att det enda som har betydelse är vad som presenteras i rätten?

Declaration of Sidney K. Powell

1. My name is Sidney K. Powell. I am over the age of 18 and have personal knowledge of the matters set forth in this declaration.

2. I am a resident of Dallas, Texas. I do not reside in, nor own real property in, the District of Columbia. I do not have a law office or business office in the District of Columbia.

3. I am a member of the Texas State Bar. I am not a member of any other State Bar. My law practice consists primarily of federal appeals in the United States Court of Appeals for the Fifth Circuit.

4. I am the sole owner of my professional corporation, Sidney Powell, P.C. Sidney Powell, P.C. is a registered Texas professional corporation. The principal place of business of Sidney Powell P.C. is in Dallas, Texas. I declare under penalty of perjury under the laws of the United States of America that the foregoing is true and correct.

Executed on the 22nd day of March, 2021.

https://www.scribd.com/document/499999701/Powell-Motion-to-Dismiss
2021-03-26, 11:49
Bannlyst
Citat:
Se denna:
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
Betoning på punkt 2.

Länken går inte att öppna. Vad står det på punkt 2?
2021-03-26, 12:04
Bannlyst
Citat:
Det är ju din uppgift att göra.
Det är ju du som tror på Sidney Powell.
Då är det viktigt att du skriver varför du menar att hon talar sanning i sin blogg, men blir feltolkad i rättssalen.

Det kan inte vara en särskild givande tillvaro. Att försvara det omöjliga menar jag.
Att jaga clickbait länkar utan att ha läst innehållet. Att fyllas med hopp och känslor av validering.
Att posta det och vänta på att likasinnade ska stå och hylla ditt inlägg i kör.
Att få det kritiserat i detalj.
Att se försvararna utebli.
Att sedan jaga nästa länk, denna gång på epoch times, men med exakt samma resultat.
Ingen annan går på lögnerna.

Jag blir mer och mer övertygad om att du själv inte tror på att det finns tecken på systematiskt valfusk.

Och varken gateway pundit eller någon annan opinionsbildande sida har på ett konkret sätt bortförklarat hennes ord.

Inte denna gång. Aldrig någonsin.
Jag tror att Dominion kommer att bli väldigt framgångsrika i sin stämning och att Sidney kommer att tvingas skriva en rättelse.

För sakens skull ställer jag ytterligare en självklar fråga här.
Skrev Sidney Powells juridiska ombud en inlaga till rätten, i målet mellan Dominion och Powell med hemvist i Washington DC
Ja eller nej?
Ser fram emot ditt svar.
Trevlig helg
Senast redigerad av dic-tator 2021-03-26 kl. 12:32.
2021-03-26, 12:13
Bannlyst
Citat:

Då försöker jag igen att etablera några grundläggande sanningar.

Sidney Powell är stämd av Dominion för att felaktigt ha påstått att de bidragit till systematiskt valfusk.
Sant eller falskt?

Sidney Powells juridiska ombud i detta mål skrev en inlaga till en federal domare med säte i Washington DC.
Sant eller falskt?
2021-03-26, 14:03
Medlem
Citat:
[...] användare ställer en fråga som är ställd utifrån helt felaktiga premisser.

Vilka är dessa felaktiga premisser? Och vad skulle de korrekta premisserna vara istället?
2021-03-26, 14:20
Medlem
Dominion Voting stämmer Fox på 1,6 miljarder USD
https://apnews.com/article/joe-biden-donald-trump-media-lawsuits-elections-912eea8e168f95d51dec02da78ac2760
2021-03-26, 14:23
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZpRm-QaNnoN
Dominion är ett korrupt valfuskföretag.
Och har inget förtroende någonsin, att du försöker med juridisk och retorisk akrobatik har ingen bäring i helheten.

Det blir lite paradox av det då Dominion är mest anlitat av republikanerna. Varför gör republikanerna affärer med Dominion?
Spännande resonemang som vanligt.

Mike Pence

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in