2021-03-26, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej, Gyllenhammars fru är 38 år yngre än honom, dvs. idag borde hon vara 47

Å andra sidan är PG (82) också äldre än GL (71).
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nog är väl detta ett misstänkt beteende?:

Samma operatus modus som år 2018.

Det som raderats var bl.a följande:

Det finns mer att läsa här:
http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse

Jo en gång är ingen gång men att göra det upprepat. Spela in, sedan helt plötsligt fabriksåterställa! För hon var tvungen till det just då... Hans inlägg bevisar ju också att hon inte var redlös däckad, vilket SMS och samtal alltså visar.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är väl inte det övergripande epitetet han fått i den här tråden? Mer äckelgubben om man ska räkna inlägg.
Via regeringens trollfabrik #jagärhär så verkar det ha utgått ett PM om att skriva "gubbslem" hela tiden. Nu när tiden för argument sedan länge har passerats.
Citera
Medlem
Nu publiceras texter som anser att man ska förkasta rättssamhället och beväpna och jag antar avrätta män i fall likt detta.
Tycker det är lite dåligt av expressen att publicera dessa uppmaningar till grova brott.

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-
pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/
Citera
2021-03-26, 11:11
Medlem
Citat:
Nu är detta mest anekdotiskt, men de tre olika borderline-kvinnor jag haft turen/oturen att själv eller via kompisar studera har alla haft ett tätt förhållande till modern. Där man suttit i telefon i timtal dagligen & ältat alla inbillade oförrätter. Där har modern själv framstått som lika galen, så en ärftlighet från mödernet har varit väldigt tydlig.

Låter inte som otur - snarare kaka söker maka
Citera
2021-03-26, 11:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nu publiceras texter som anser att man ska förkasta rättssamhället och beväpna och jag antar avrätta män i fall likt detta.
Tycker det är lite dåligt av expressen att publicera dessa uppmaningar till grova brott.

Det andas verkligen desperation av att man nu är på väg att tappa makten över narrativet om att "kvinnor alltid talar sanning".
Citera
2021-03-26, 11:13
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Om EA hävdar att hon har däckat innan övergreppet och det sedan kan bevisas att hon 30 minuter senare sms:ar eller ringer andra personer, så borde det räcka långt.

Men denna klåpare till åklagare bryr sig knappast om sådana detaljer.
vem fan har inte "däckat" ett tag och sedan vaknat med ett ryck fullt redo att vara hyfsat funktionell.
Citera
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ett av EA's tidigare offer satt över 7 månader i häktet trots att det fanns bevis på att EA hade manipulerat bevisningen.

otroligt illa. Han borde få 1 miljon i skadestånd.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
En anledning till att det är lättare att häktas för Våldtäkt än för Falsk tillvitelse (som det heter) är att det är obligatorisk häktning vid Våldtäkt, men inte vid Falsk tillvitelse.

Ja och varför är det så?

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Fråga 2 faller på sin egen orimlighet. Om man falskt anmäler någon för Mord, som har livstids fängelse i straffskalan, är det då rimligt att vederbörande skulle kunna dömas till livstids fängelse om den fälls för Falsk tillvitelse?

Ja varför inte? Straffet borde stå i proportion till vilken skada man åsamkar andra.
Citera
2021-03-26, 11:14
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja påstå att utan den här tråden så hade GL fortfarande suttit häktad.
Lägesbild år 2021:
Bögar älskar=Mycket bra, ger extra bonuspoäng. 100 poäng
Lesbiskt sex=Inte heller illa, ger extra bonuspoäng. 80 poäng
Man tänder på kvinna=Inte bra, ingen bonus
Man och kvinna har sex=det mest förbjudna, är även riskabelt på många sätt, absolut inga bonuspoäng
Citera
2021-03-26, 11:15
Medlem
Citat:
Sant. Det rimliga är att straffet för falsk anmälan motsvarade det straff den lögnaktigt anklagade riskerar.

ps.
Vill bara inflika att ditt tålamod med både idioter & uppenbara troll är berömvärt & borde vara en förebild för oss övriga.

Du tycker alltså det är rimligt att om man falskt anmäler någon för Mord, som har livstids fängelse i straffskalan, så är det då rimligt att vederbörande skulle kunna dömas till livstids fängelse om den fälls för Falsk tillvitelse?
Citera
2021-03-26, 11:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok

Citat:
På natten drömmer jag att vi beväpnar oss. För henne och för alla andra som fått sina liv söndertrasade av män. Revolutionen hägrar, men när jag vaknar känns benen tunga som bly. Vad ska vi ta oss till? Jag står inte ut med att vara kvinna längre.

Ja hur är det fatt med damen ifråga egentligen? Först inget verkar betyda något. Hon försvarar kvinnan trots bevisligen en massa lögner. Sedan en uppmaning till att man ska beväpna sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in