2021-03-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkerskan

Han kan prata om hur han tänker om att han inte kan uttrycka kärlek "så snabbt" för Ellinor, men det provocerar henne därför att det han egentligen säger mellan rader av hans rationalitet är att han inte känner något för henne. Han är inte kär i henne. Sen är det ju faktiskt bullshit också och det är väl det som provocerar mest, hon säger att han ljuger, när han säger att det tar ett år att älska en annan. Det är inte alls "naivt" att känna starka känslor betydligt mycket snabbare än så.

Jag förstår att hon blev provocerad. Dels av de orsaker du nämner men också för att han framstod som väldigt illojal och flyktig. Lät som en typ av man som skaffar två barn med en kvinna och som sedan säger "oj, detta blev jobbigt. Jag bli varannan helg-pappa istället".

Dessutom rimmade hans ord riktigt illa med hur han beter sig. Han hänger ju över Ellinor som att han är störtförälskad och i nästa mening säger han att han inte har några djupare känslor för henne. Så antingen ljuger han i sina ord till henne i den diskussionen eller så ljuger han i sitt beteende. Fullständigt övertygad om att det är beteendet som är påklistrad. Han var däremot ärlig i deras diskussion.

Även att han säkerligen inte har något ont bakom sitt beteende så framstår han återigen som en person som ständigt visar upp en fasad.
Senast redigerad av avec 2021-03-25 kl. 12:01.
Citera
2021-03-25, 12:03
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Jag förstår att hon blev provocerad. Dels av de orsaker du nämner men också för att han framstod som väldigt illojal och flyktig. Lät som en typ av man som skaffar två barn med en kvinna och som sedan säger "oj, detta blev jobbigt. Jag bli varannan helg-pappa istället".

Dessutom rimmade hans ord riktigt illa med hur han beter sig. Han hänger ju över Ellinor som att han är störtförälskad och i nästa mening säger han att han inte har några djupare känslor för henne. Så antingen ljuger han i sina ord till henne i den diskussionen eller så ljuger han i sitt beteende. Fullständigt övertygad om att det är beteendet som är påklistrad. Han var däremot ärlig i deras diskussion.

Det jag hörde var att han menade att man kan vara kär, man kan vara förälskad, men att det ej är samma sak som att kunna säga ärligt att detta är troligtvis för alltid och att detta kommer att funka i längden. Att säga att man älskar någon betyder inte samma för alla. Att älska är alltså inte samma sak som att vara kär eller förälskad, är nog vad han menar. Tycker att han var ärlig och djupare än vi brukar få se...och vad gjorde hon då...? Omoget av henne.
Citera
2021-03-25, 12:04
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Tyckte Lars mest svamlade där. Förmodligen hade han ett par flaskor skumpa innanför västen.

De hade alla druckit. Tyckte det han sa var vettigt.
Citera
2021-03-25, 12:43
Medlem
Jag tycker det är tragiskt att se hur Susanna verkligen har fått Johan att på riktigt tro att det är HANS fel att hon är så där ful mot honom.

Han ursäktade sig- och sitt beteende mest hela tiden för de andra deltagare. Som att det är hans eget fel allt Susanna hela tiden stör sig på. Suck.

Ellinor är ju också helt koko. Det Kalle kaviar sa om ordet "älskar" är ju sant. Inget mer med det, men hon freakar ut! Vafan. Låt honom ha sina åsikter och tankar samt beteende, hon börjar ju bli som en Susanna själv.

Fly ni två.

Sofia är den enda vettiga hittils.
Citera
2021-03-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
De hade alla druckit. Tyckte det han sa var vettigt.
Det är möjligt att det var "vettigt", men det är inget särskilt bra sätt att kommunicera med en kvinna. Jag kommer att tänka på det här: https://www.youtube.com/watch?v=UNT4SB1xrrg&t=420s

Necromancer-Ellilår är som de flesta kvinnor en känslovarelse och vill att Lars ska delta i charaden om "evig kärlek" som inleddes i kyrkan, även om hon naturligvis fattar att det inte alls behöver bli så. Lars å sin sida väljer att istället vara kyligt rationell och se nyktert på saken. Därför clashar dem. Ett klassisk manligt misstag: att möta känslor med logik.

On a sidenote så är det ett rätt oväntat beteende av en man vars hela liv är en papperskuliss. Tydligen gick gränsen vid att lajva äkta kärlek!
Citera
2021-03-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paraholic
Har man sett Johan någonstans tidigare eller är han otroligt lik någon? Kan inte släppa det här, haha!

Jason Segel
https://images.app.goo.gl/2J825gdDJawkqDh6A
Citera
2021-03-25, 13:08
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Det är möjligt att det var "vettigt", men det är inget särskilt bra sätt att kommunicera med en kvinna. Jag kommer att tänka på det här: https://www.youtube.com/watch?v=UNT4SB1xrrg&t=420s

Necromancer-Ellilår är som de flesta kvinnor en känslovarelse och vill att Lars ska delta i charaden om "evig kärlek" som inleddes i kyrkan, även om hon naturligvis fattar att det inte alls behöver bli så. Lars å sin sida väljer att istället vara kyligt rationell och se nyktert på saken. Därför clashar dem. Ett klassisk manligt misstag: att möta känslor med logik.

On a sidenote så är det ett rätt oväntat beteende av en man vars hela liv är en papperskuliss. Tydligen gick gränsen vid att lajva äkta kärlek!

Kanske inte...men för mig känns det vettigt. Har svårt för män som uttrycker för starka känslor för tidigt. De har känt varandra 3 v....har full förståelse för att man inte kan lova evig kärlek då. Hade inte tagit illa upp om jag var hon, däremot hade jag ställt följdfrågor istället för att gå. Hon har ju bett honom att vara mer öppen, nu var han det.
Citera
2021-03-25, 13:13
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Kanske inte...men för mig känns det vettigt. Har svårt för män som uttrycker för starka känslor för tidigt. De har känt varandra 3 v....har full förståelse för att man inte kan lova evig kärlek då. Hade inte tagit illa upp om jag var hon, däremot hade jag ställt följdfrågor istället för att gå. Hon har ju bett honom att vara mer öppen, nu var han det.
Är man beredd på att "gifta sig vid första ögonkastet" får man ju även vara "öppen" för att kunna lova evig kärlek i ett tidigt stadie, eller hur man nu ska säga. Man måste gå in i experimentet med ett öppet sinne och en stark vilja att det ska funka.

Sen fattar jag också att det inte är lätt, för en del väldigt svårt, tydligen.
Citera
2021-03-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysundae
Svårt att tro att Elinor kommer fortsätta experimentet ens halvhjärtat efter Lars otaktiska men ärliga utläggning.

Lars verkar åtminstone enligt facebook vara singel nu, ingen överraskning då de var den mest katastrofala matchen någonsin. Men reagerade mer på hans öppna följande av diverse bastugrupper..

https://ibb.co/RNmtS8C

😂😂😂😮 why?
Citera
2021-03-25, 14:49
Medlem
FedupFlorences avatar
Öppet avsnitt - #6. Alla var hyfsat begripliga. Förutom då när Lars var som mest sympatisk med sitt sängkammarprat - och Ellinor går? Men har Lars en tatuerad gädda över bröstkorgen?
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-03-25 kl. 15:00.
Citera
2021-03-25, 15:10
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Susanna är en klassisk salongskommunist...

Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
... Socionombolsjeviken är rojalist och "älskar alla kungligheter"...

Goda epitet som kan sammanstråla. Salongsbolsjeviken är alltså rojalist. Ja, det var lite otippat men det är väl våra fördomar.
Citera
2021-03-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue

Ha ha

Så sant. Spelar ingen roll att det han säger är sant. Finns vissa saker man bara inte säger till kvinnor och han lyckades pricka in det när han för en gång skull var djup och ärlig. Riktigt dålig tajming.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in