2021-03-23, 19:34
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vet du vad som hände med Tiffany Dover? Dog hon av vaccinet?

Vad får dig att tro att hon skulle ha dött? Länka till information som ger skäl att tro det tack.
2021-03-23, 19:41
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vet du vad som hände med Tiffany Dover? Dog hon av vaccinet?

Hur ska jag veta det? Det finns inga bevis på att hon lever men det finns inte heller några bevis på att hon är död.
2021-03-23, 20:42
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Samma sak har hänt en arbetskompis föräldrar, fadern hittade inte hem med bilen och han har innan vaccineringen inte haft minnesproblem, hans mor blandar ihop vilken dag det är.

Något är allvarligt fel med vaccinet.

Talade idag med en äldre person som fått vanföreställningar efter att vaccinerats. Vet inte om samband finns men vore förskräckligt om det var så! De äldre jag känner som fått Moderna har inte fått biverkningar annat än stel arm några dagar.

Ser inte de upp till medelålder vinner mycket på att vaccinera sig. Barn o unga dör i mindre utsträckning av c19 än säsongsinfluensa (cdc:s statistik). Viruset blir kommande års säsongsinfluensa, redan långt mindre dödligt än i mars-april 2020. Äldre vaccineras redan mot säsongsinfluensan. Moderna till dem rimligt (frivilligt såklart).
2021-03-24, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Ja det är verkligen fantastiskt hur många här på Flashback som känner någon ung som har dött, trots att nästan ingen ung har dött. Jag tror er...
Bra förresten att du vet Bill Gates egentliga syfte, du känner honom också antar jag?
Jo, det är tyvärr en hel del unga som har dött. Visst, det är inte så att man hittar döda människor liggande på gatorna direkt, men det är tillräckligt många för att det inte ska vara något konstigt att många här inne känner någon som har dött. Detta var dessutom en av mina bättre vänner. Väldigt vältränad kille som älskade långdistanslöpning. Låg i respirator ett tag med väldigt låg syresättning innan kroppen gav upp. Känner även flera som har haft Covid nästan helt utan symptom, så det slår väldigt olika.

Nej, jag känner inte Bill Gates, men jag lyssnar på vad han säger snarare än vad en grupp obildade foliehattar säger om honom.
2021-03-24, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Att du känner en person som dog är inte definitionen av en pandemi. Inte heller att det är en ansträngd situation i vården.

Bill Gates har steriliserat tusentals barn i Indien samt givit polio till tusentals barn i Afrika. Men visst, det är ju också ett sätt att minska befolkningen...
Visa gärna källa på att Bill Gates har steriliserat tusentals indiska barn.

Och jo, att vården har haft en ansträngd situation är en jättebra indikator på smittspridningens framfart. Kalla det vad du vill, pandemi eller snuva, oavsett är det alldeles för många som har tvingats ligga i respirator.
2021-03-24, 07:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Dags att uppdatera igen:

AZD1222 US Phase III trial met primary efficacy endpoint in preventing COVID-19 at interim analysis
79% vaccine efficacy at preventing symptomatic COVID-19

100% efficacy against severe or critical disease and hospitalisation

Comparable efficacy result across ethnicity and age,
with 80% efficacy in participants aged 65 years and over

Favourable reactogenicity and overall safety profile
https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2021/astrazeneca-us-vaccine-trial-met-primary-endpoint.html

Och du bör titta på detta:

Why you can't compare Covid-19 vaccines

https://youtu.be/K3odScka55A

Finns ingen seriös person som tar det där på allvar.
2021-03-24, 07:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Ja det är verkligen fantastiskt hur många här på Flashback som känner någon ung som har dött, trots att nästan ingen ung har dött. Jag tror er...
Bra förresten att du vet Bill Gates egentliga syfte, du känner honom också antar jag?

Det är numera så många som har dött att man inte kan säga att nästan ingen ung har dött. Stämmer ju att de flesta som har dött har varit äldre, men det betyder inte att viruset är ofarligt för yngre heller. Det är trots allt över 1000 personer som dött som kan kategoriseras som yngre i Sverige. Om dessa dryga 1000 personer kände i snitt 20 pers, har vi i alla fall 20 tusen personer i Sverige som kände någon yngre som dött i Covid19. Att en och annan av dem skriver här på Flashback är inte jättekonstigt.
2021-03-24, 08:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Finns ingen seriös person som tar det där på allvar.
Alldeles korrekt! Finns ingen seriös perosn som tar dig på allvar.

Oops! Läste fel så tidigt på morgonen. Mea culpa!
2021-03-24, 12:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jo, det är tyvärr en hel del unga som har dött. Visst, det är inte så att man hittar döda människor liggande på gatorna direkt, men det är tillräckligt många för att det inte ska vara något konstigt att många här inne känner någon som har dött. Detta var dessutom en av mina bättre vänner. Väldigt vältränad kille som älskade långdistanslöpning. Låg i respirator ett tag med väldigt låg syresättning innan kroppen gav upp. Känner även flera som har haft Covid nästan helt utan symptom, så det slår väldigt olika.

Nej, jag känner inte Bill Gates, men jag lyssnar på vad han säger snarare än vad en grupp obildade foliehattar säger om honom.

Han borde ha ätit tillskott av C-vitamin, D-vitamin och zink.
2021-03-24, 12:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är numera så många som har dött att man inte kan säga att nästan ingen ung har dött. Stämmer ju att de flesta som har dött har varit äldre, men det betyder inte att viruset är ofarligt för yngre heller. Det är trots allt över 1000 personer som dött som kan kategoriseras som yngre i Sverige. Om dessa dryga 1000 personer kände i snitt 20 pers, har vi i alla fall 20 tusen personer i Sverige som kände någon yngre som dött i Covid19. Att en och annan av dem skriver här på Flashback är inte jättekonstigt.

För unga är SARS-Cov-2 mindre farligt än en vanlig säsongsinfluensa.
2021-03-24, 12:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Mina äldre föräldrar vaccinerade sig med Pfizer för 3 veckor sedan.
De har upplevt noll biverkningar.

När man är äldre händer dock mycket med kropp och knopp - det mesta negativt.
Det behöver inte ha med vaccinet att göra.

AZ-"vaccinet" skulle jag dock aldrig någonsin ta.
2021-03-24, 16:26
Medlem
AndersTengells avatar
En svensk kvinna i 30-års åldern vårdas nu i respirator efter blodproppar.

Citat:
Ännu ett svenskt fall utreds för misstänkt koppling mellan blodproppar och Astra Zenecas vaccin.

Det handlar om en kvinna i 30-årsåldern som vårdas på iva-avdelning med respirator, uppger Läkemedelsverket.

Kvinnan som arbetar inom vården vaccinerades med Astra Zenecas vaccin i början av mars och fick åka till sjukhus två veckor senare med akuta buksmärtor och blodproppar i venerna.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in