2021-03-24, 12:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Dubbla munskydd hjälper och det är på tiden att alla som är så rädda för använda munskydd sluta vara sådana fegisar. Typiskt svenskt och inte våga använda munskydd

Tycker det är ett friskhetstecken att inte vara ett får. Men det är ju jag. Det är märkliga tider vi lever i...
Citera
2021-03-24, 12:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Absolut, samtidigt som även 100åringar överlever c19.
Det säger mer om hur svagt viruset är än om hur sjuk man måste vara för att avlida.

Många äldre har ju mer eller mindre konstant inflammation i kroppen o får lättare cytokinstormar.

Går att reducera med livsstilsförändringar som motion, kost o sömn. Att åldras hälsosamt innebär att hålla nere kronisk inflammation.

Så en 100 åring som skött sig kan ha stora möjligheter att överleva.

"Turbo Turbanen" Fauja Singh tex visade ju att det går att hålla sig i form längre än vad folk tror.
Citera
2021-03-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tycker det är ett friskhetstecken att inte vara ett får. Men det är ju jag. Det är märkliga tider vi lever i...
All respekt till dessa gamlingar som använde munskydd i butiken.
Citera
2021-03-24, 12:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Får är väl de som litar blint på Tegnell o inte tänker själva.

Är man inget får så läser man på o fattar egna beslut.
Citera
2021-03-24, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Lockdown eller ej. Britter gillar inte att vara utomhus. Förklarar ju den utbredda d vitaminbristen. Ingen tillsatt d vitamin i kosten o nästan inget solljus. Är de ute 15 minuter i UK så har det säkert regnat 10 av dem dessutom.

"UK office workers spend an alarmingly limited amount of time outdoors each day, claims new research from Ambius, which found that almost 40 percent spend a maximum of just 15 minutes outside, excluding their commute to work, and an additional 22 percent spend a maximum of 30 minutes outside."
Ser gärna en lockdown så den coronatrötte svensken fattar allvaret.
Citera
2021-03-24, 12:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Mina barn som är i 20 års åldern använder munskydd i butiker för att minska risken att smitta andra. Känns bättre att umgås med dem när de är försiktiga.
Citera
2021-03-24, 12:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Får är väl de som litar blint på Tegnell o inte tänker själva.

Är man inget får så läser man på o fattar egna beslut.

ja fast man kan inte ha tänkt så mycket om man tror på dubbla och trippla munskydd, en övertro på vaccin och har Anthony Fauci som sin husgud.
Citera
2021-03-24, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Var precis inne på min lokala lilla Ica, Max 20 pers i butiken. Majoriteten av alla som var där var gamla personer med rullator och kryckor. Alla hade mask, varför i helvete är dessa gamla människor ute på stan i små butiker runt lunchtid?

Även om de är vaccinerade, tror dom dessa munskydd ska skydda mot Corona? Vem har lurat dessa vilsna själar att tro att har man bara munskydd så är man säker?

Stanna hemma och handla när det inte är rusningstid. Inte undra på att gamlingar dör
De gamla är väl ganska trygga om det bara är dom som är ute vid lunchtid😏
Här i min ganska stora Hemköpsbutik är pensionärerna och handlar nästan uteslutande vid tidiga morgnar ca 7 -9 och sena kvällar 21-22.
65+ befolkningen tillhör nog de mest disciplinerade i detta samhälle, utom några halvdementa nötcassar förstås!
Citera
2021-03-24, 12:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Mina barn som är i 20 års åldern använder munskydd i butiker för att minska risken att smitta andra. Känns bättre att umgås med dem när de är försiktiga.

Med betoning på "känns".
Citera
2021-03-24, 12:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Flytta till Kina med dig vetja. Och kolla gärna hur det ser ut ute i europa där du får ha det som du vill. Det är ingen hit direkt för vanligt folk som håller på att gå under totalt.
Citera
2021-03-24, 12:30
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Det är först om/när vi börjar närma oss gränsen för sjukvården som hårdare åtgärder införs.

Det är fortfarande "platta till kurvan" som är officiell strategi. Iallafall finns den kvar på fohm hemsidan.
Citera
2021-03-24, 12:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Munskydd har aldrig någonsin varit rekommenderat för bruk i allmänheten tidigare. Och det är av en anledning. Det fungerar inte och riskerar att förvärra pandemin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in