Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Men det är inte så intressant eftersom folk även dör av ålder tro det eller ej och medianåldern för att dö i covid är 85 år.
Varför dra så stora växlar på det? Varför detta obegripliga tunnelseende?
Utan att låta alltför överlägsen (det brukar uppfattas så när man påtalar felaktigheter i folks resonemang) vill jag påpeka att jag tror att det är DU som har tunnelseende. Skillnaden är att jag har inga problem med att begripa varför.
Det handlar helt enkelt om förmåga att tolka information, att vara öppen för att analysera förändringar på multipla plan och att vara beredd att inhämta och acceptera information trots att den bestrider ens tidigare uppfattning. Alla detta brister du monumentalt i för att istället stirra dig blind på hur många som dör och VILKA som dör.
Omfattningen av den här pandemin är ännu inte känd. Ett ganska obehagligt scenario är att barn som smittas får hittills okända skador på sina reproducerande organ och att det om 5-10 år börjar födas barn med hjärnskador, missbildningar och allvarliga sjukdomar. Inget av det här behöver hända, men vi bör hantera risken med stor respekt.
Den typen av tunnelseende du lider av är rent ut sagt farlig, och det är därför personer med ditt ansvarslösa sätt att förhålla sig till problem och risker inte finns representerade bland de grupper som fattar besluten i den här världen. Förutom i Tanzania då, vad jag har hört.