2021-03-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det märkliga är ju att samtidigt som han går runt i dessa barnsliga mysbyxor så vill han ha en burgen livsstil med villa i Bromma. Hans klädstil passar bättre på söder.

Han känns som en person som är en sökare som inte hittar sin roll, som söker status men inte riktigt vet varför. I en del av den rollen är en "skön snubbe" som klär sig i "sköna kläder", han lyssnar säkert på Bob Dylan och röker cigarr i sina studentikosa heremsbyxor på helgen. En annan roll han tar är läkare, och läkare bor ju i villor (tror han). Men jag tror det döljer sig en intressant person under ytan, men inte den sköne spillevink han vill ge sken om att vara.

Jag fattar inte hans underklasskomplex. De flesta svennebananer växer upp i radhus eller lägenhet i någon halvfräsch förort/håla, och det blir folk av dem också och rätt så många väljer att plugga vidare. En annan sak om man har växt upp verkligt i fattiga förhållanden.
Citera
2021-03-23, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det är så jag också uppfattar honom på pricken.
Först tänkte jag att han kanske kunde vara lite genuin i att våga sticka ut (ha sin egen klädstil osv).
Men den känns just excentriskt påklistrad (bra ord).
Och ja, det är väldigt oattraktivt, även om man inte får säga något om utseende för experterna.
Men det är väl bra för deltagarna att få en hint om de beter sig oattraktivt eller inte.
Om de nu vill ha större chanser på dejtingmarknaden?

Jag har träffat min beskärda del av läkarsnubbar som tror de är attraktiva för att de är läkare. Jag antar att de träffar statuskåta tjejer som också vill bli läkare, som också inte är något mer än just läkare.
Citera
2021-03-23, 17:14
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Tror du inte det är produktionen och/eller kompis som talat henne till rätta?
Jag skulle gissa att någon i TV-teamet mer eller mindre skällt ut henne. Det var så uppenbart att hon gav upp på Johan efter ett (1) skämt som gick fel. Hon kommer såklart falla tillbaka in i det här så fort hon blir mer bekväm igen. Hon är tillbaka och stör sig på honom redan i nästa avsnitt.

Det hade jag inte tänkt på! Det vore ju bra isåfall, måste ju vara väldigt jobbigt att få skäll omgiven av vuxna som inte säger till.
Citera
2021-03-23, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Han känns som en person som är en sökare som inte hittar sin roll, som söker status men inte riktigt vet varför. I en del av den rollen är en "skön snubbe" som klär sig i "sköna kläder", han lyssnar säkert på Bob Dylan och röker cigarr i sina studentikosa heremsbyxor på helgen. En annan roll han tar är läkare, och läkare bor ju i villor (tror han). Men jag tror det döljer sig en intressant person under ytan, men inte den sköne spillevink han vill ge sken om att vara.

Jag fattar inte hans underklasskomplex. De flesta svennebananer växer upp i radhus eller lägenhet i någon halvfräsch förort/håla, och det blir folk av dem också och rätt så många väljer att plugga vidare. En annan sak om man har växt upp verkligt i fattiga förhållanden.

Kan vara så att Lars blev mobbad efter flytten och det är därför han blev sjuk. Vad vet jag. Känns knepigt att Ellinor pressar honom så mycket. Hon verkar ha väldigt stora behov av att vara den godhjärtade samariten. Det verkar främst vara hennes behov av att få förtroenden som är viktiga i deras relation. I en vanlig relation brukar man väl först försöka ha kul ihop och sedan så småningom landa i lite djupare samtalsämnen, dvs när man redan har fått tillit för varandra?
Citera
2021-03-23, 21:07
Medlem
Citat:

Nu var det inte vilken vilken villa som helst Ellinors föräldrar bor i, typ de massproducerade bostäderna på 70-talet. De bor i en äldre prestigefastighet i Äppelviken.
Citera
2021-03-23, 21:30
Medlem
Citat:

Så uppfattar jag honom också. En man utan trygghet som inte vet vem han är och är orolig för hur han ska uppfattas.

Hans underklasskomplex kommer sig säkert av att de svenska män och kvinnor som blir läkare vanligtvis är övre medelklass eller överklass. Han har säkert bakgrundsmässigt varit en udda figur på läkarlinjen och senare bland läkarkollegorna och även där ansträngt sig för att passa in.

I dejtingsammang har Lars sin läkartitel och sin disciplin att luta sig mot men det är allt. Han vet inte hur han ska bete sig. Mycket annorlunda och svag man för att vara 35 år och framgångsrik i karriären.
Senast redigerad av avec 2021-03-23 kl. 21:32.
Citera
2021-03-23, 21:46
Medlem
Snedlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Ellilår är alltså kristen, kan man gissa att hon därmed vill ”vänta” med att fullborda äktenskapet?
Blueballs skulle kunna förklara Lasse-Kaviars märkliga sätt o beteende.
Isåfall tycker jag vi på Flashback ska backa honom lite mer.

Jag tror att Lars är nedstämd och i förlängningen sammanbiten över coronafaktumet att han inte kan gå och ravea och få slappna av som han brukar. Undrar om Elinor hade velat hänga med på stamp?
Citera
2021-03-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Jag insåg just att han är sjukt lik ”Joker” i Full Metal Jacket
https://i.pinimg.com/originals/07/32/20/07322029482ccc221cbcc24e2bb59996.jpg

Klockrent!
Citera
2021-03-23, 23:15
Avslutad
Citat:

Han känns som en väldigt udda fågel. Han känns osäker och nervös, stel och lätt obekväm i de flesta situationer. Han tar fram sitt påklistrade leende när han försöker hantera en situation han är obekväm i. Samtidigt tror jag att han tycker att han är ett kap eftersom han "är läkare och en skön person". Han är en märklig blandning av låg självkänsla och viss självgodhet.
Citera
2021-03-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Lars har vuxit för mig (han började dock på många minus). Det finns en viss självinsikt hos honom som jag inte trodde skulle finnas. Sen ju längre in i programmet man kommer blir det ju solklart att han har något form av trauma från barndomen som han har byggt upp en hel fasad för att dölja.

Ellinor däremot verkar ju omättligt behov av känslor på längden och tvären och att öppna sig. Öppnar man sig om religion och tonåren och den andra parten inte gillar prata barndom och inte är religiös så kanske man inte kan räkna med mest respons i världen. Dock ger väl Lars för lite för vad som kan tyckas rimligt, en konstanderade fras och några klappar och hon vill djupdyka.

Både är långt åt varsitt håll, för långt för att det ska kunna överbyggas känns det som.

Lars Vegas har inte imponerat med djuplodande kommunikation på det emotionella planet, utan snarare förargat en och annan tittare med sitt fejksmajl. Men är detta verkligen tecken på trauma från barndomen och en fasad?

Ligger det inte närmare till hands att han har levt ett bekymmersfritt liv? Vid 35 års ålder har de flesta varit med om sorg i livet, men långt ifrån alla. Jag kan tänka mig att hans största motgång är en underkänd tenta, om ens det, för plugghäst verkar han vara.

Scenen när Lars skulle bekänna svaghet inför Ellinor för att verka känslosam var så uppenbart beställd av produktionen för att stämma in i dramaturgin. "Har du verkligen inte någon sorg att berätta om? Men har du inte flyttat någon gång? Det kan vara traumatiserande." Synd att Lars föll för påtryckningarna och krystade fram en historia som inte kom från hjärtat.
Citera
2021-03-24, 14:23
Medlem
Svenska tjejer alltså, vad säger man.. snapsvisor river upp känslor å det grövsta. Men balkongflygningar talas det tyst om..
Citera
2021-03-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Håller nog med, Anton och Sofia är de som är valpigast men samtidigt uppfatar jag det som om de försöker och kan nog i längden svälja en del av partnerns egenheter för att fortsätta vara ihop.

De andra är nog definitivt slut: Känns knappast som de ens försöker längre.

Varför skulle Anton acceptera en tjej som tycker alla killar är dumma i huvudet, och som vill bestämma över vad han ska tycka och tänka?

Anton behöver en lättsam tjej från landet, inte en bortskämd dominant surande genuscertifierad manshatare. Risken finns ju att de får en pojke, då kommer han rimligtvis inte acceptera att hon klär barnet i klänning och uppfostrar barnet att hata sig själv pga han fötts med penis. Då blir det separation och att i bästa fall bara träffa sitt barn varannan vecka, i värsta fall bara ett par ggr om året.
Senast redigerad av MisterMagooo 2021-03-24 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in